Hierom neem je dus een pickel / ijsbijl mee

echte mannen lopen naar boven,

Nou gezien zijn reactie snelheid (en ook wel een beetje zijn reddingstechniek) mag ie van geluk spreken dat in het spoor viel. Remtechnieken worden door veel alpinisten onderschat (of overschat het is maar hoe je het bedoelt). Voor skiërs die met gids gaan in de winter, er staat dan een hek met touw naast en de gids heeft je netjes aan touw vast…

Click. Click. Peace

Slecht geconcentreerd in zijn afdaling! Staat wat rond te lullen in de slush en let niet op zijn stappen.
En dan ook nog je GoPro op je hoofd belangrijker vinden dan je helm, die heeft ie aan zijn rugzak bungelen. Altijd de helm op!
Bij een kleine val op je hoofd ben je wellicht even groggy en toch ff kostbare ogenblikken kwijt die je nodig zou kunnen hebben om adequaat te reageren.
En bij een hele zware val op je hoofd is het prettiger voor de reddingswerkers bij de berging, alle smurrie zit dan nog in de helm…

Dat rondbungelen van klimmateriaal (in dit geval de helm)vind ik ook niet handig. Als het allemaal rondbungelt ben je sneller uit balans en ik zal nooit die klimmaat vergeten die op een rotspassage met een stuk losbungelend touw vast kwam te zitten aan een stuk rots…

Hij heeft in ieder geval geluk dat er weinig valsnelheid in zit en hij begrijpt de pickelrem in ieder geval.

Hier geen helm op kan ik me nog enigzins voorstellen. Verder ben ik het helemaal met je eens. Of hij heeft te weinig ervaring met stijgijzers of hij is totaal niet gefocust (waar het op lijkt). Combinatie van geluk en een beetje kunde dat hij het nog na kan vertellen.

Hij lijkt niet bepaald gefocussed tijdens zijn afdaling, hij lijkt door zijn enkel te gaan door nonchalant stappen… mag van geluk spreken dat het goed afloopt.

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie