Ski's huren in Nederland (Limburg)

In januari gaan we voor het eerst met kinderen op wintersport. Ikzelf snowboarden, mijn kids skieen en mijn vrouw allebei.

Voor de kids en mijzelf heb ik al het materiaal, voor mijn vrouw alleen een snowboard.

Ik zou dus ski’s willen huren voor mijn vrouw (basic set ze is vorig jaar pas begonnen met lessen). In See, waar we naar toe gaan, betaal je 155 euro voor een hele week schoenen en skis… ik vind dit best prijzig als ik het vergelijk met andere plaatsen en landen.

Aangezien ik in de auto nog ruimte genoeg heb bedacht ik dat huren in Nederland ook een optie is… weet er iemand een plek in zuid limburg die goed materiaal verhuren tegen een gunstigere prijs?

Ik ben benieuwd!

Voordeel van ter plekke huren is, dat je als het niet bevalt, gewoon om kunt ruilen.
Je moet je afvragen of dat opweegt tegen een wat lagere prijs als je hier huurt.

Rob

Klopt Rob, maar als ik prijzen zie die 1/3e van Oostenrijk zijn wil ik die gok wel nemen…

Heb voor de kids ook een aantal keer in NL gehuurd toen ze nog klein waren. En ik heb zelf wel eens poederskies in NL gehuurd. Dat is ons toen prima bevallen. Alles in de dakkoffer mikken en ter plaatse geen geregel.
Als het een basic setje moet/mag zijn is het geen hogeschoolwerk, omruilmogelijkheid lijkt me dan niet zo nodig. Maar dat moet eenieder voor zich weten natuurlijk.
Ik woon echter in Noord-Holland dus kan je geen gouden tip geven.
Ik zal zaterdag op de club eens voor je rondvragen.

*bericht bewerkt door Skimams op 08 sep 2017 11:00

mama on a mission in the snow

Via Skiset zie ik prijzen voor 6 dagen van 102 euro. Wel standaard beginnerssetje, maar aangezien ze pas net begonnen is, moet dat denk ik prima zijn.

Nog goedkoper zie ik over de grens in België bij A.S. Adventure (vanaf ongeveer € 50,-), die hebben meerdere vestigingen, afhankelijk van waar je zit in Limburg is dit niet ver. Alleen ervaring met de webshop en dat was prima, geen idee hoe het huur materiaal is.

Via Skiset zie ik prijzen voor 6 dagen van 102 euro. Wel standaard beginnerssetje, maar aangezien ze pas net begonnen is, moet dat denk ik prima zijn.

Nog goedkoper zie ik over de grens in België bij A.S. Adventure (vanaf ongeveer € 50,-), die hebben meerdere vestigingen, afhankelijk van waar je zit in Limburg is dit niet ver. Alleen ervaring met de webshop en dat was prima, geen idee hoe het huur materiaal is.

Tiny-M op 8 sep 2017 11:09

Skiset zit ook in het “buurdorp” dus dan moet ik nog rijden… as is idd een goede tip… zit op 23 km afstand in Genk dus goed te doen… 49 euro voor een set voor een week… kunnen we ons geen buil aan vallen…

In Eindhoven kun je voor €100 tot max 12 dagen ski’s, schoenen en stokken huren. Je betaald dan 200 euro en krijgt 100 terug als je ze goed inleverd. Is bij Intersport Eindhoven. Of dat ook bij andere intersports is kon ik op de site niet vinden.

Ski you later!

Somers wintersport in Herten (net onder roermond), verhuurt ook. Ik heb geen idee wat het kost.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Somers wintersport in Herten (net onder roermond), verhuurt ook. Ik heb geen idee wat het kost.

Maartje op 10 sep 2017 22:19

Die bestaat alleen niet meer sinds kort.

Probleem is wel dat als blijkt dat je schoenen niet erg fijn zitten, ze niet kan omruilen. Je kunt ze dan alsnog wel weer gaan huren natuurlijk.

Je kunt ook nog overwegen om een set 2e hands ski’s op de kop te tikken of eens op ekosport rond te neuzen.
Ik kan mij voorstellen dat dat afhangt van het doel: Wil ze naast het snowboarden de komende jaren af en toe skiën met de kinderen op de kinderweide of wil ze skiën serieus oppakken.

Wel eens met snowboarders gesproken die zo goedkoop ski’s hadden gekocht waarmee ze om de dag gingen skiën met de kinderen voor en na de les, daarna naar het depot en “serieus” met het snowboard op pad.
Moet je leuk vinden natuurlijk.

*bericht bewerkt door FLS70 op 11 sep 2017 16:52

Fun Lovin' Skier

Somers wintersport in Herten (net onder roermond), verhuurt ook. Ik heb geen idee wat het kost.

Maartje op 10 sep 2017 22:19

Die bestaat alleen niet meer sinds kort.

Userd op 11 sep 2017 07:10

Mooi, wat een misselijke firma was dat zeg. 2x geweest, 1x mee gebeld, alle keren zeer slechte ervaringen mee.

Al ben ik geen voorstander van huren in Nederland kun je Quanjel in Nuth proberen, dat is wel een nette winkel.

Somers wintersport in Herten (net onder roermond), verhuurt ook. Ik heb geen idee wat het kost.

Maartje op 10 sep 2017 22:19

Die bestaat alleen niet meer sinds kort.

Userd op 11 sep 2017 07:10

Mooi, wat een misselijke firma was dat zeg. 2x geweest, 1x mee gebeld, alle keren zeer slechte ervaringen mee.

Al ben ik geen voorstander van huren in Nederland kun je Quanjel in Nuth proberen, dat is wel een nette winkel.

RRski op 11 sep 2017 17:27

Hmja, da’s absoluut niet mijn ervaring maar het doet er dus sowieso niet meer toe. Beetje natrappen lijkt me niet nodig.

Somers wintersport in Herten (net onder roermond), verhuurt ook. Ik heb geen idee wat het kost.

Maartje op 10 sep 2017 22:19

Die bestaat alleen niet meer sinds kort.

Userd op 11 sep 2017 07:10

Mooi, wat een misselijke firma was dat zeg. 2x geweest, 1x mee gebeld, alle keren zeer slechte ervaringen mee.

Al ben ik geen voorstander van huren in Nederland kun je Quanjel in Nuth proberen, dat is wel een nette winkel.

RRski op 11 sep 2017 17:27

Hmja, da’s absoluut niet mijn ervaring maar het doet er dus sowieso niet meer toe. Beetje natrappen lijkt me niet nodig.

Userd op 11 sep 2017 17:56

Ik heb in geen enkele andere winkel zo’n slechte ervaringen gehad. Natrappen is dan wel fijn. Geen idee wat de reden van sluiten is, maar kan me goed voorstellen dat daar niemand meer komt.

Na wat surfen kwam ik dit tegen:

https://www.decathlon.nl/p/pisteski-s-dames-adix-300-paars/_…

Ok de maat is verkeerd, maar de prijs is een indicatie… Waarom zou ze niet zo een set kopen en die 2 jaar gebruiken en daarna verkopen? Dan moet je nog schoenen er bij huren totdat je weet wat je daarmee wilt, maar dat is goedkoper dan huren…

Of is dat erg gek gedacht?

*bericht bewerkt door moderator op 13 sep 2017 15:28

Vandaag bij AS Adventure in Genk geweest. Prima geholpen en mooi huur materiaal uitgezocht… nu nog gloednieuwe head schoenen en head ski’s… veel nieuwer dan ik ooit op locatie zelf gezien had… voor 49 euro… donderdag voor we vertrekken halen en dinsdag na terugkomst pas retour…

Voor nu: ideaal!

Fijn dat het gelukt is!

Plaats een reactie