Geen 18 wel een wintersport boeken?

Jo wintersporters,

Ik wil graag een wintersport boeken met mijn vrienden, maar geen van ons is 18 jaar en daarom weten wij niet of dit mogelijk is. Ik hoor graag of iemand hier wel ervaring mee heeft, en zo ja op welke site en in welk gebied degene dit geboekt heeft.

Mvg Vlugge Jappie

Kun je niet met een jongerenreis mee dan?? Aangezien er dan ook niemand auto mag rijden zal het toch zoiets worden denk ik.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO
Er bestaan natuurlijk ook van die dingen op van die stalen balken met van dat hout er tussen, ehm… Hoe heten die dingen toch?

Edit: Ohja, treinen :)

*bericht bewerkt door Joostw op 29 aug 2017 23:21

A winter without powder isn't a winter!

Waarom zou je als minderjarige geen wintersport mogen boeken? Ik zie op met de auto reizen na geen enkel bezwaar.

Jongerenreis is misschien wel leuker omdat je dan met doelgroep bent en eromheen vaak ook e.e.a. geregeld en georganiseerd wordt. Maar als je op eigen gelegenheid gaat kan je ook vrijwel overal boeken…

🏂

@RFKANGOO
Er bestaan natuurlijk ook van die dingen op van die stalen balken met van dat hout er tussen, ehm… Hoe heten die dingen toch?

Edit: Ohja, treinen :)

Joostw op 29 aug 2017 23:20

Ja of vliegen is ook nog een optie.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO

Er bestaan natuurlijk ook van die dingen op van die stalen balken met van dat hout er tussen, ehm… Hoe heten die dingen toch?

Edit: Ohja, treinen :)

Joostw op 29 aug 2017 23:20

Ja of vliegen is ook nog een optie.

RFKANGOO op 30 aug 2017 06:43

Of gewoon zoals 80% van de jongeren gaat: per bus…

Born to Ride

Ik weet sowieso dat je via Husk vanaf 16 jaar kunt boeken. Wellicht zijn er ook andere touroperators waar je kan boeken voor je 18e.

Waarom zou je als minderjarige geen wintersport mogen boeken? Ik zie op met de auto reizen na geen enkel bezwaar.

Jongerenreis is misschien wel leuker omdat je dan met doelgroep bent en eromheen vaak ook e.e.a. geregeld en georganiseerd wordt. Maar als je op eigen gelegenheid gaat kan je ook vrijwel overal boeken…

Martin9 op 30 aug 2017 06:39

Alleenreizende jongeren worden vaak niet geaccepteerd als ze een accommodatie proberen te boeken. Eigenaren zijn veel te bang voor overlast.

Als je mijn kind zou zijn zou ik je aanraden een jongerenreis te boeken. Jullie zijn vast heel zelfstandig maar dat is vaak niet meer het geval als er iets gebeurd (liftpas verloren, paspoort kwijt, geld weg, ongeluk). En dan is volwassenbegeleiding toch wel erg fijn.

@RFKANGOO
Er bestaan natuurlijk ook van die dingen op van die stalen balken met van dat hout er tussen, ehm

Wouw … nostalgie … houten dwarsliggers … Waar liggen die dan nog ?

Rob

Bij de meeste reisorganisaties zal het niet zo’n punt zijn. Maar ik kan me voorstellen dat verzekering, aansprakelijkheid, het aangaan van een (huur)overeenkomst wat lastig is als minderjarige?

Aan de andere kant: als het bij bijvoorbeeld Husk wel kan, zal het juridisch allemaal niet zo’n probleem zijn?

Heb zelf als 17 jarige zo’n pakketreis gedaan met allemaal andere minderjarige. Was geen enkel probleem. Enkel sterke drank kregen we niet ( gemakkelijk ) mee, itt hier in Belgie waar ik nooit mijn ID moest laten zien.

Waarborg was gewoon cash dus geen probleem.

Je hebt volgende opties:

  • Je kan je ouders de accomodatie laten boeken, dan zijn zij aansprakelijk. Indien je ouders daar toestemming voor geven is dit geen probleem.
  • Zelf boeken als minderjarige kan niet en is wettelijk ook niet toegestaan. Indien je als minderjarige niet betaald heeft de verhuurder geen recht op het geld. Aangezien je als minderjarige geen contracten kunt / mag afsluiten. Daardoor zul je maar moeilijk aan een accomodatie geraken.
  • Ga met een of andere jongeren organisatie mee.Dan ben je meteen voor alles ook in regel.

Hou ook rekening met het volgende: Je hebt zelfs schriftelijke toestemming nodig van je ouders (en dit ook bij je hebben). Heb je dit niet kun je aan de grens bij een controle zonder pardon terug worden gestuurd indien er geen meerderjarig lid van de familie bij je gezelschap is.
Ook bij een accident kan de verzekering moeilijk gaan doen en een eventuele uitbetaling uitstellen of in het slechtste geval ook weigeren. Daarom is het zeker belangrijk dit met je ouders en hun verzekering na te gaan.

Laat je vooral niet tegenhouden en probeer voor jou de beste oplossing te zoeken! have fun
Even Googlen en ik kwam in Belgie/Nederland al Groovex tegen als aanbieder van 16+ reizen.

*bericht bewerkt door Joy85 op 30 aug 2017 15:16

je hebt verschillende (jongere) organisaties die reizen boeken. dus vast wel eentje die bij jullie past.

bijv sportiek of vraag na bij sunweb.
of husk

Het is geen probleem, reizen boeken is niet leeftijdsgebonden. Als er maar betaald wordt en verzekeren is ook geen probleem!

Dus snel boeken en lekker genieten.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Het is een hardnekkig misverstand dat minderjarige niet zouden kunnen contracteren.

Voor de geïnteresseerden: vonnis over een minderjarige die een skireis boekt en zich nadien bedenkt. http://elfri.be/rechtspraak/bekwaamheid-van-minderjarige-ove…

Dat is wel een heel specifiek geval waar er reeds sommen zijn betaald geweest. De wet is klaar en duidelijk, het is de rechter die de uitspraak doet. Maar als je als minderjarige een reis boekt dienen de ouders of voogd wel hun akkoord gegeven te hebben. Dit is de volledige wettelijke context:
De wettelijke vertegenwoordiger (ouders of voogd) kan de nietigheid van een door een minderjarige gesloten (reis) overeenkomst inroepen. Als de reisonderneming hier niet mee instemt, kan de kwestie aan de rechter worden voorgelegd. Als de rechter van oordeel is dat het in het maatschappelijk verkeer niet gebruikelijk is dat een minderjarige een dergelijke reis boekt, wordt de overeenkomst ontbonden en bestaat recht op kwijtschelding of restititie van de reissom.

Kort gezegd: Indien een jongere stiekem een reis boekt en dit kan worden aangetoond, dan zal het contract nietig worden verklaard in veel gevallen, (ik snap heel goed dat privaat verhuurders zulke scenarios ten alle tijden willen vermijden!)

Maar terug on topic nu, want je kan als minderjarige gewoon lekker boeken mits toestemming. :)

*bericht bewerkt door Joy85 op 31 aug 2017 08:15

Heb dat vroeger ook gedaan als ik nog niet meerderjarig was. Denk dat de beste optie is dat je met een organisatie met een bus meegaat , ik denk organisaties zoals skikot enz…
Als er dan stukken zijn in de accomodatie wordt de organisatie verantwoordelijk gesteld en kan je dat in je thuisland met hun regelen.

Plaats een reactie