Waarom is de sneeuw altijd zo slecht bij snowworld Landgraaf?

In Snowplanet Spaarnwoude is het ook iedere ochtend strak geprepareerd…
Maar als ik naar de foto’s van topicstarter kijk kan ik de sneeuwconditie nou ook weer niet belachelijk slecht noemen; het is gewoon niet strak geprepareerd. Is dat zo erg dan?
Grappig trouwens dat mijn ene kind het in Zoetermeer heel koud vindt en mijn andere kind in Landgraaf.
Hoewel zij het meest skiën op piste 1 in Landgraaf, skiën zij ook op piste 2. Ik vroeg net aan hen of zij de sneeuwkwaliteit daar ervaren als slecht en ik kreeg verbaasde blikken toegeworpen en de reactie “huh? Wat bedoel je? Nergens last van.”
Misschien hebben zij altijd geluk of misschien boeit het niet maar geven ze gewoon gas 😉

Skimams op 28 aug 2017 19:35

Ik denk dat jou kinderen net wel of nog niet de helft wegen van wat ik weeg. Als ik met mijn 100+kg druk ga geven dan zal ik eerder problemen krijgen met grip dan als je maar 50kg zou wegen. Ik zie tijdens een slalomtraining of wedstrijd in Landgraaf ook diepere geulen ontstaan dan in Zoetermeer. Heb jaren terug eens een fis wedstrijd mee mogen doen in landgraaf waar zo’n beetje de halve wereldtop aan de start stond. Na 2 runs was er voor een beginner als ik al niet meer doorheen te komen, zo diep waren de geulen.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO inmiddels ben je geen beginner meer en kan je 28 oktober in de herkansing in Landgraaf😜

mama on a mission in the snow

@RFKANGOO inmiddels ben je geen beginner meer en kan je 28 oktober in de herkansing in Landgraaf😜

Skimams op 28 aug 2017 20:08

Ik twijfel nog. ;)

Übung macht den meister!!!

Ik heb wel eens een training gehad van een Statliche Oostenrijkse leraar in de landgraaf nadat er een slalomtraining was geweest. Hij ging de oude slalomroute tegenovergesteld met ons skien om goed met terreinveranderingen om te gaan (op pitige snelheid). Ik denk niet dat ik ooit zo vaak op 1 middag de piste van wat dichterbij heb bekeken dan toen…

Piste 1 wordt alleen gebruikt door de slalomteams. Maar ze gebruiken ook Piste 2 om in te skiën of voor technische training wanneer er te veel runs opgesteld staan op Piste 1.

Beide pistes worden 's avonds wel gereden (weet niet of dat iedere avond wordt gedaan, dat betwijfel ik wel). Sneeuwkwaliteit valt mee als je er vroeg zit, maar deze neemt heel snel af. Komt inderdaad waarschijnlijk door de vervuiling. Het is ook zo dat de teams er soms al vanaf 7u opzitten (1+2), waardoor de piste al wat omgewoeld is voordat de gewone mens om 9u op de piste kan.

Wanneer de teams weg zijn zal hopelijk alles terug beter gaan…
In ieder geval, piste 1 ligt altijd wat beter dan piste 2. Ook is er een verschil in ‘hardheid’ (moeilijk uit te leggen :P) op piste 1. Als je meer opschuift naar rechts (van boven af) kom je op een harder gedeelte, het is daar fijner skiën.

*bericht bewerkt door Admiral op 30 aug 2017 12:43

Plaats een reactie