Op zoek naar een makkelijk gebied.

@Marc1406:

Ehrwalderalm is een prima gebied voor jullie wensen.

De volgende gebieden zijn wellicht ook de moeite waard om eens te bekijken, in ieder geval heel goed om relaxed te skien:
Salzburgerland:
-Werfenweng
-Steinplatte
-Maiskogel, Kaprun
-Altenmarkt-Radstadt

Tirol:
-Hochfügen
-Mutters

Vorarlberg:
-Sonnenkopf, Klostertal

Mag ik hier nog Obertauern aan toevoegen?
Mijn man en ik zitten in enigszins vergelijkbare omstandigheden als jullie. Wij hebben weliswaar beiden ruim 25 jaar ski ervaring, maar voor mij is de situatie drastisch veranderd na een ongeluk waaraan ik evenwichtsstoornis heb overgehouden. Ik moet me nu beperken tot blauwe pistes, en na uitgebreid onderzoek is onze keuze gevallen op Obertauern, waar veel blauwe pistes makkelijk bereikbaar zijn.
(Als ik me niet vergis, is @GiGi hier dit voorjaar geweest en was hij aangenaam verrast.)

Aan het begin van de week neem ik een paar uur privéles (van een heel geduldige leraar!). Daarna gaan we samen op pad en als het voor mij genoeg is, zet mijn man mij af bij ons appartement (aan de piste) en maakt de dag vol op de steilere pistes en in zijn eigen tempo.
Of hij begint wat vroeger en haalt mij later op, zodat we ook af en toe een après-ski drankje kunnen nemen. Niet ideaal, maar zo komen we toch beiden aan ons trekken.

Groot voordeel van Obertauern voor ons zijn ook de puntenkaarten (die voor alle liften geldig zijn). Waar ik vroeger een abonnement van zo’n 250 eu moest kopen, ben ik nu nog geen 100 eu kwijt.

Obertauern vond ik inderdaad top, en biedt veel min of meer accommodaties ‘aan de piste’. Veelzijdig genoeg en ook is het meeste zeker niet moeilijk. Een fijn compact gebied ook, waar je makkelijk rondjes kan maken die niet groot zijn en alles is mooi gecentreerd, dus je komt altijd weer terug op dezelfde plek (het ‘dorp’ dat zich langs de weg uitstrekt). Sneeuwzeker ook, maar niet goedkoop qua accommodatie.

*bericht bewerkt door GiGi op 21 aug 2017 17:36

Plaats een reactie