Gestart...zoektocht leuk onderkomen voorjaarsvakantie '18

Nog maar net terug van de camping…nu op zoek naar een leuk en betaalbaar onderkomen voor 2 tot 6 volwassenen en 2 kids. We zoeken een appartement of woning in een gemoedelijk en rustig skigebied met een goede skischool. Het hoeft geen luxe onderkomen te zijn, mag bv ook een ‘urlaub am bauerhof’ locatie zijn. Als het maar schoon is :-)

We zoeken gestaag door, maar zijn ook benieuwd naar tips van jullie ;-)

Iets meer info over jullie niveau en wensen is wel handig. De skischool is duidelijk. Maar zijn de volwassenen ervaren? Willen jullie tochten maken of is dat minder belangrijk? Moet er een bepaalde mate van après-ski zijn? Andere zaken als voorkeur voor taal of land of afstand? Moet het aan de lift zitten, of is dagelijks reizen met skibus of auto geen probleem?

In veel Oostenrijkse plaatsen ben je denk ik al vrij laat denk ik…

Thx voor je reactie GiGi!

  • Kids zijn starters ((dan) 4 en 6 jaar oud);
  • Volwassenen zoeken met name blauwe en rode pistes. Niet te moeilijk;
  • We zullen geen tochten skien en ook apres-ski is geen must;
  • Voorkeur voor taal of land is er niet. Afstand max 1.000 km;
  • Dagelijks een klein stukje met de auto is niet erg (max. 5 km).

@Baarsnow, misschien dat er in de buurt van de Steinplatte of Almenwelt Lofer (ga ik zelf heen met de carnaval) nog iets beschikbaar is. Beide zeer kindvriendelijk, kleinschalig en niet moeilijk (erg makkelijk zelfs…). Via de zoekfunctie van deze site kun je meer van dit soort gebieden vinden (maar ik kan niet iets aanbevelen waar ik niet zelf ben geweest). Op basis van het korte lijstje met wensen zou ik de grote gebieden links laten liggen…

Maar het zal niet meevallen om nog iets in de skidorpen zelf te vinden. Vandaar dat ik schrijf in de buurt van…

Wat een goede tip Bart14, qua gebied precies wat we zoeken als ik het zo zie! Bedankt!!!

Iets in de Zugpspitze Arena wellicht? Berwang is perfect voor de kinderen, net als Ehrwald. Bieden gebiedjes hebben ook wel wat rood.Je kan ook verschillende dagen verschillende gebieden bezoeken.

Accommodatie heb ik heel beperkt ervaring mee (alleen in Berwang), maar volgens mij is het allemaal niet zo duur en lekker dichtbij.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Welke week zoeken jullie wat @Baarsnow? er zijn nl drie voorjaars weken :D
Ik heb 17/2 24/2 nog vrij

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie