Mini docu BBC 'On the piste' uit 1987

Beelden uit een mini-documentaire over wintersport van de BBC uit 1987. Geweldige beelden, het lijkt bijna op Candid Camera of bananensplit ;-)

https://www.facebook.com/100009463054353/videos/182092137823…

Click. Click. Peace

hahaha Ge-Wel-Dig!!!
Kevin moet nog genoeg leren!
Ik lag al dubbel bij de sleeplift maar bij de skilift had ik het niet meer!, mensen die zich ergeren aan liften die telkens moeten stoppen omdat mensen vallen zouden hier knettergek van worden :P
Ook zo knap dat ze niet bij het instappen er al gelijk uitvielen met die lancering in de stoel :D
Op het laatst heeft kevin nog wel even een zetje gehad van de skilift haha

Ja, lach er maar om! Ik ben van die tijd, mijn eerste skilessen waren enkele jaren eerder. In die tijd was skiën nog iets heel anders! Lange rechte latten is niet te vergelijken met het comfortabele carvemateriaal van tegenwoordig. Dat neemt niet weg dat het er wel heel stuntelig, nee ik bedoel eigenlijk aandoenlijk uitziet.

Mij was enkele jaren eerder al verteld nooit, maar dan ook nooit zonder handschoenen te skiën. En hoe de roze mevrouw in de stoeltjeslift net voor aankomst van de lift uit pure angst haar stokken weggooit! Maar ergens halverwege is bovenaan de sleeplift even een kind in beeld, met helm! Dat zag je toen nog zelden.

Ik ben nog wel in afwachting van reacties van de welke-rubrieken op dit forum. Welk gebied, welke piste, welke lift, welke berg?

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Ik dacht aan Saalbach, maar waarom weet ik niet.

Meesterlijk om alle beginnersfouten en -frustraties te zien. Zoals het schrikken dat het stoeltje onverwachts je opschept en meezwiept, of véél te vroeg de lift weer uit te willen gaan. Dat is sinds de carveski’s niet veranderd.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Zag deze beelden ook al voorbij komen via Fantatisch Oostenrijk en daar hadden ze het erover dat het komt uit Söll (Skiwelt Wilder Kaiser Brixental).

Maar is idd zeker mooi filmpje.

Ze hadden toen dus ook al puur slechte leraren.(Toen meer als nu waarschijnlijk)
Onder het mottto “zoek het maar uit”
het lijkt leuk maar eigenlijk is het verschikkelijk.
Waar wordt de oefening goed voor gedaan.
Waar is de leraar om die mensen te helpen bij de lift bijvoorbeeld.

Het moet wel super 8 zijn geweest in die tijd. zijn dan aardig wat bandjes aan doorgedraaid?
en dan ook gewoon blijven filmen hè? niet helpen of zo en een handje toesteken…??? NEE ! gewoon lekker blijven staan en opnemen.
dat die man bovenaan de sleeplift zo rustig blijft nog? Ik ben ook van die generatie, en zie mezelf weer zo staan op de oefenweide, en dan komen die beelden ook weer terug naar boven ! er is veel veranderd sinds die periode maar stuntelaars zullen er altijd blijven ;-)
Vanavond toch weer eens het oude archief van mijn vader en moeder opzoeken, heb nog 12 jaar opnames liggen overgezet van super 8 naar digitaal. even nostalgie en oude herinneringen ophalen !

MvG Hans

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Nog iets verder voorover leunen, dan komt het goed :)

Wie weet waar je zo’n (inmiddels) vintage skipak kunt scoren?

Nog iets verder voorover leunen, dan komt het goed :)

Wie weet waar je zo’n (inmiddels) vintage skipak kunt scoren?

ErikM op 25 jul 2017 18:03

@ErikM

http://www.fouteskipakken.nl/

Hier misschien?

*bericht bewerkt door Ralphie op 25 jul 2017 20:35

Nog iets verder voorover leunen, dan komt het goed :)

Wie weet waar je zo’n (inmiddels) vintage skipak kunt scoren?

ErikM op 25 jul 2017 18:03

[mention=“127659”]@ErikM[/

Daar ga ik eens een kijkje nemen, dank!

http://www.fouteskipakken.nl/

Hier misschien?

Ralphie op 25 jul 2017 20:30

@Frank en @Sannevandervis dit is idd. in Söll. Heb in mijn jeugd vaak zat in deze liften gezeten. Kwam hier al vanaf 1984 of 85 en heb op de zelfde oefenhelling leren skiën. Zal thuis in de boeken moeten duiken om je de precieze namen van de liften te geven.

Van wat ik op lift-world kan vinden heten deze liften 1clf Söll-Hochsöll en 2clf Söll-Hochsöll. De ene was de zwarte 1 persoons stoeltjeslift en de ander de rode 2 persoons stoeltjeslift. De oefenlift in het dal had volgens mij geen naam.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 26 jul 2017 00:53

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie