's Werelds langste afdaling.

Wie denkt aan de langste afdaling ter wereld denkt misschien al snel aan de Franse alpen of misschien het Zillertal. De langste afdaling die mogelijk is, is op de grens van Amerika en Canada:
ruim 5000 hoogtemeters. Van de expeditie is de volgende video gemaakt:

Born to Ride

Lekker hoor! Heb dit topic/filmpje op de homepage gezet! ;-)

Click. Click. Peace

Zillertal en langste afdaling ter wereld… nee, die gedachtes gaan zeker niet samen in mijn hoofd 😂

Toffe video wel!

@Rene LOL ;-)

Click. Click. Peace

Grave afdaling maar niet voor iedereen, ik prefeer nog steeds goed geprepareerde pistes.
(Die val op rond 10 minuten had dodelijk kunnen zijn, als het iets steiler was geweest)

De langste (leuke) afdaling dat ik ken is in Alpe-Duez :
Van Allpette naar Vaujany. (Met La Fare of vaujanette beide zijn leuk :) )
De bekende Sarenne is leuk tot het punt dat het een ski-weg word.

Al doet de Aguile Rouge tot Almond? in Les Arcs er zeker niet voor onder, helaas waren de pisten na de Rouge niet goed geprepareerd meer.

*bericht bewerkt door Anon5710 op 20 jul 2017 08:40

Nu ben ik wel benieuwd, wat is de langste afdaling in Oostenrijk? Op piste en off piste?

Nu ben ik wel benieuwd, wat is de langste afdaling in Oostenrijk? Op piste en off piste?

dennisp op 20 jul 2017 10:45

In Oostenrijk is dat de “HöhenFresser-Tour” in het Zillertal Arena, deze eindigd in Zell am Ziller.

Is wel on piste, off-piste weet ik niet.

https://www.zillertalarena.com/nl/arena/winter/laengste-tala…

*bericht bewerkt door michelr op 20 jul 2017 11:53

Nu ben ik wel benieuwd, wat is de langste afdaling in Oostenrijk? Op piste en off piste?

dennisp op 20 jul 2017 10:45

In Oostenrijk is dat de “HöhenFresser-Tour” in het Zillertal Arena, deze eindigd in Zell am Ziller.

Is wel on piste, off-piste weet ik niet.

https://www.zillertalarena.com/nl/arena/winter/laengste-tala…

michelr op 20 jul 2017 11:53

Correctie: Bergstation Schwarze Schneid -> dalstation Gaislachkogl in Sölden is nog net iets meer hoogteverschil, 1970 meter om 1930 meter.

❄️

Nu ben ik wel benieuwd, wat is de langste afdaling in Oostenrijk? Op piste en off piste?

dennisp op 20 jul 2017 10:45

In Oostenrijk is dat de “HöhenFresser-Tour” in het Zillertal Arena, deze eindigd in Zell am Ziller.

Is wel on piste, off-piste weet ik niet.

https://www.zillertalarena.com/nl/arena/winter/laengste-tala…

michelr op 20 jul 2017 11:53

Correctie: Bergstation Schwarze Schneid -> dalstation Gaislachkogl in Sölden is nog net iets meer hoogteverschil, 1970 meter om 1930 meter.

David23 op 20 jul 2017 13:30

Dan is de claim van het Zillertal inderdaad BS, kwam hier via Skiinformatie.nl. Kan ik hun ook niet serieus nemen dus.

Het klimwerk vind ik mooier dan de “afdaling”… Er zijn toch wel flink wat niet-skibare passages.

Nou ja, ligt eraan of je hoogtemeters of pistekilometers rekent.

Sauerland: Skiroute Kahler Asten - Züschen off-piste ca 5 km 841 > 480m met wat prikwerk :-) en 1x weg oversteken

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Zillertal en langste afdaling ter wereld… nee, die gedachtes gaan zeker niet samen in mijn hoofd 😂

Toffe video wel!

Rene op 19 jul 2017 18:13

Nouja, in Oostenrijk zijn er anders weinig andere gebieden waar je via geprepareerde pisten op zoveel pistes, zonder tussenkomst van een lift, ongeveer 2000m hoogtemeters kan afdalen volgens mij. Alleen in Sölden is het (met minder variatie) volgens mij ook mogelijk.

Enige wat duidelijk langer is in Europa die ik hier ter plekke kan verzinnen is Zermatt - Gobba di Rollin met een hoogteverschil van 2279 meter.

Ik dacht aan de 20km lange afdaling in Breuil Cervinia / Zermatt maar dit is het betere werk !

‘Toevallig’ heeft Red Bull Skiing dit overzicht gemaakt: https://www.redbull.com/int-en/top-6-ski-runs-with-the-most-…

In het Grand Massif heb je de Serpentine en daarna Les Cascades. Geen 20km maar je komt een heel eind in de richting. Jammer genoeg is Cascades meestal dicht. Zelfs met drie dagen bakken met sneeuw uit de lucht twee jaar terug, ging Cascades niet open.

Als je kijkt tussen die twee pistes in Solden en het Zillertal Arena, dan is die in Solden is het grootste gedeelte een vlak pad. Terwijl die naar Zell am Ziller heerlijk is om te cruisen, de amusementswaarde is vele malen groter.

Plaats een reactie