Downhill MTB Franse Alpen/Dolomieten

Ken jullie nog goede plaatsen om te gaan downhillen in de franse alpen of dolomieten? Wij zaten te denken aan bvb Portes du Soleil maar weten niet echt goed in welk dorp we dan best zitten. Kan je daar ter plekke fietsen huren en liftpassen kopen? Verder zou het ook leuk zijn als er Via ferrata / Canyonning mogelijk is in de buurt.

Tnx alvast voor de hulp!

Ik weet dat canyoning heel mooi kan in de Dolomieten. Ik heb dat indertijd gedaan via Friends of Arco. In de meeste skigebieden kan je op de website wel vinden of er downhill routes zijn. Daar adverteren ze graag mee.
Dit alles zal voor de Franse Alpen ongetwijfeld ook gelden, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

In Méribel en Les Menuires worden regelmatig de Franse kampioenschappen en/of World Cup wedstrijden gehouden. Met een Mountainbike en 3V pas kun je iedere dag 3 Valleien (=eindeloos) mountainbiken. Via Ferrata is in Courchevel, Les Menuires en St Martin de Belleville mogelijk. Canyoning is volgens mij niet mogelijk, raften kan bij Moutiers.
Mountainbikes zwijn overal te huur (tegenwoordig zelfs elektrische).
Video van de wedstrijdafdaling in Les Menuires:

*bericht bewerkt door skifan op 25 jun 2017 09:38

bon ski

Wel in de Pyreneëen, maar alle buitensporten behalve downhillen.
http://www.mountain-sports.net/ascou-la-forge/index-ascou-la…
Vooral m.b.t. canyoning kan je daar je hart ophalen.

PdS is echt te gek!
Morzine ligt lekker centraal en kun je overal vrij makkelijk komen. Aanraders zijn bikepark van Chatel en van Morzine zelf (het gedeelte richting Avoriaz onder de Zore lift). Maar hele gebied liggen te gekke trails, allemaal met elkaar verbonden.
Je kunt daar alles huren dus dat is geen probleem.

Overigens is Samoens ook leuk als afwisseling.
Ga dit jaar biken in Cervinia, ben benieuwd maar de videos beloven veel goeds :)

Veel plezier!

Montgenevre en Les Deux Alpes zijn ook erg goed, met hele goede canyoning en via’s in de buurt.

Les Saisies is zeer goed voor te MTBen (canyoning en via weer ietsjes minder)

Portes du Soleil is geweldig voor de MTB, maar via’s vallen tegen. Canyoning weet ik niet daar.

Click. Click. Peace

@rogier Heb je tips voor downhill en via ferrata in L2A? Wij vertrekken volgende week ;)

@Goudron. Downhill het hele gebied (Ik vind L2A beter in de zomer dan in de winter… ;-)

Via Ferrata: Kijk hier eens: http://montagne-oisans.com/fr/activites-ete-alpes-oisans/via…

Click. Click. Peace

Tnx voor de tips! Zitten een paar mooie tussen, ik ga ze even bekijken :D

Plaats een reactie