Beste route door Duitsland deze zomer

Hallo allemaal,

Heeft iemand enig idee hoe het deze zomer met de wegwerkzaamheden in Duitsland gesteld is? Vorig jaar was de A3 een drama, vooral bij Wurzburg. Is dat nog steeds zo en kunnen we de A3 beter vermijden? Welke route is dan het gunstigste qua wegwerkzaamheden? We zijn van plan om vrijdagavond te vertrekken vanuit Noord Holland en de nacht door te rijden :) De grens over kan dus bij Venlo of Arnhem, dat maakt niet uit.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Eind april was de A3 daar nog steeds een drama. Het alternatief is niet veel beter: de A8 tussen Stuttgart en Ulm is ook één hele grote Baustelle. Als je geen file hebt ben je er in een kwartier wel doorheen, maar het is een flinke bottleneck op drukke reisdagen.

Ligt eraan waar je naar toe gaat. Als je richting Vorarlberg of west Tirol gaat zou ik via Bregenz rijden. De Arlbergtunnel is overigens wel helemaal gesloten, mocht je die kant op gaan.

@GiGi, ja dat dacht ik al te zien dat het bij Stuttgart Ulm ook niet zo best was. @Jst81, we moeten naar Innsbruck en de Brenner pas door naar italie :)

Iemand enig idee hoe de A7 is? Dat kan nog een aardige route zijn en dan de Fernpass over

Iemand enig idee hoe de A7 is? Dat kan nog een aardige route zijn en dan de Fernpass over

*bericht bewerkt door Bertje op 13 jun 2017 15:15

De A7 vind ik altijd heerlijk rustig. Het wegdek is weliswaar wat onrustiger maar over het algemeen heerlijk doorrijden!

Overigens ligt het ook aan het tijdstip wanneer je de fernpaß passeert hoe druk het is. Voor 6u in de ochtend of na 16u in de middag rijdt het vaak prima door. Op andere tijdstippen kiezen we liever voor München. En bij drukte op de ring, rijden we dwars door de stad. Dat rijdt ondanks de verkeerslichten vaak goed door.

ik heb wel goeie ervaringen met Venlo, de 61, de 6 langs Heilbronn en dan de 7 naar het zuiden. Is wel iets meer km maar vaak rustig.
De 8 langs Stuttgart vind ik altijd een drama, daar is Altijd file als ik er ben.
De route via de 3 is vaak nogal hectisch, eerst met het Ruhrgebied en dan Frankfurt, Wurburg etc. Voor mijn gevoel is het daar altijd druk.

In het Ruhrgebiet vanaf de 3 de 44 nemen naar Kassel. Vervolgens de 7 naar Fulda en Schweinfurt. Bij Schweinfurt kun je de 7 volgen tot Ulm in de zuidelijke richting voor de gebieden in Tirol of de 70 nemen naar Bamberg als je naar Salzburg wil. Bij Bamberg vervolgens de 73 nemen naar Nurnberg. Je komt dan vlak voor de 9 richting Ingolstadt op de 3 uit. Deze route is vanaf Arnhem tot aan Nurnberg 40 km langer maar rijdt een stuk rustiger.

Je kunt de 73 ook vanaf Bamberg volgen tot aan Bayreuth en daar de 9 naar Ingolstadt nemen. Die route is ca 90 km extra vanaf Arnhem.

*bericht bewerkt door Jimbo op 14 jun 2017 15:21

Plaats een reactie