Zomerski

Wie geeft ervaring met zomerski in les deux alpes of tignes , is dat de moeite of beter wachten op de winter val tho

Winter in Val Tho (of elk ander skigebied) mag je niet vergelijken met zomerskiën in welk gletsjergebied dan ook. Tignes of Les Deux Alpes ben ik nooit geweest, maar wel op de Hintertux eind juni. Leuk voor de ochtenden, maar vanaf 13.00 uur is het echt alleen maar slush doorgaans en een gletsjer is qua piste-aanbod vaak beperkt, dus je moet wel echt iets specifieks te doen hebben (aan je techniek werken, materiaal testen, het funpark in)…

*bericht bewerkt door GiGi op 10 jun 2017 22:21

Ik ben het helemaal met GiGi eens.
Je moet een specifiek doel hebben.(oefenen van techniek)
Verder vergelijk het gevoel dat je ervan krijgt met het eten van boerenkool met worst als het 38 graden is in de zomer.
Als je echt wilt skiën in de zomer zal je toch naar de andere kant van de wereld moeten.
Bijvoorbeeld
Cerro Catedral, Argentinië
Las Leñnas, Argentinië
Valle Nevado, Chili
Portillo, Chili
El Colorado, Chili

Veel plezier daar ?

Mocht je toevallig door Karinthië komen kan je ook de Molltaler gletcher pakken.
Deze is vanaf half juni weer geopend.

Anders Kaprun (eind juli) Hintertux (365 dagen) of Zermatt (365 dagen).

Verder weinig keuze.

*bericht bewerkt door Maurice0 op 11 jun 2017 10:02

ok merci , dacht dat je de hele dag kon skien

ok merci , dacht dat je de hele dag kon skien

Pieter230976 op 11 jun 2017 11:48

Dat kan misschien ook wel, maar je kan vragen stellen bij de toegevoegde waarde ervan.

Ik ben afgelopen zomer op de Kitzsteinhorn geweest in Kaprun om mijn lerarendiploma te halen. Het was daar echt huilen met de pet op. Vanaf 11u was de pap van daarvoor op grote delen verandert in water. Zomerski klinkt leuk om kan niet eens bijna tippen aan de winter vakantie.

Of ga naar Bariloche in Argentinië. Kom je Lex, Max en de kinderen ook nog tegen.

Ik ben afgelopen zomer op de Kitzsteinhorn geweest in Kaprun om mijn lerarendiploma te halen. Het was daar echt huilen met de pet op. Vanaf 11u was de pap van daarvoor op grote delen verandert in water. Zomerski klinkt leuk om kan niet eens bijna tippen aan de winter vakantie.

Schoenend00s op 11 jun 2017 14:02

Dat is echt afhankelijk van het weer.

Er zijn ook dagen dat je langer prima kunt skiën.

*bericht bewerkt door RRski op 11 jun 2017 17:35

Ik heb zelf 2 jaar terug, 1 dag op de Stelvio pas en 4 dagen op de Hintertuxer gletscher geskied eind juli. Vooral 's ochtends echt harde pistes. Tussen 9 en 10 dan echt perfecte sneeuw gevolgd door langzaam zachter wordendr sneeuw. Na half 12-12 uur wordt het echt waterskiën. Wil je een redelijk aanbod aan pistes moet ik je de Hintertuxer Gletscher en Zermatt aanraden. Ik kan het je ook zeker wel aanraden om een dag/paar dagen te gaan zomerskiën maar je zult je verwachtingen aan moeten passen. Verwacht ijs, pap, hitte en weinig pistes want dan kan het alleen maar meevallen!!

#proudtobepartofleswintersporters

Ik heb zelf 2 jaar terug, 1 dag op de Stelvio pas en 4 dagen op de Hintertuxer gletscher geskied eind juli. Vooral 's ochtends echt harde pistes. Tussen 9 en 10 dan echt perfecte sneeuw gevolgd door langzaam zachter wordendr sneeuw. Na half 12-12 uur wordt het echt waterskiën. Wil je een redelijk aanbod aan pistes moet ik je de Hintertuxer Gletscher en Zermatt aanraden. Ik kan het je ook zeker wel aanraden om een dag/paar dagen te gaan zomerskiën maar je zult je verwachtingen aan moeten passen. Verwacht ijs, pap, hitte en weinig pistes want dan kan het alleen maar meevallen!!

vic2000 op 11 jun 2017 18:32

zermatt ziet er een dure bedoening uit voor week

Je hoeft niet per se in Zermatt te verblijven hè… kan ook verderop in het dal.

Mr. Slow

Wat @Quick zegt, verderop in het dal kan en volgens mij kun je via de Italiaanse kant ook het zomerski gebied in.

#proudtobepartofleswintersporters

Plaats een reactie