Ja, dit kan geskied worden

Een bij mij in de buurt beroemde steilterrein-skiër heeft dit seizoen zijn ski’s weer langs aardig wat erg heftige hellingen gestuurd. Hellingen waar waarschijnlijk nog nooit iemand eerder vanaf is geskied. Hellingen waar maar weinig mensen van zullen bedenken dat deze skibaar zijn. Hoe dat eruit ziet? Nou zo:

https://www.flickr.com/photos/60025393@N07/sets/721576815114…

Click. Click. Peace

Haha, deathwish in disguise

Edwin van Riel

2e foto: Crete de Malamort, betekent dat ‘Wand van de zieke dood’?

@Arjen2 Dat zou een prima vertaling zijn. Maar dat is de naam van de berg. En die naam is al heel oud. Ook zijn die namen vaak overgenomen vanuit de locale oude taal (Patois), dus zegt het niet zoveel.

Click. Click. Peace

Doet hij deze routes helemaal skieënd of is het vooral veel afdalen aan een touw? Kan me echt niet voorstellen dat dit alleen op skies te doen is, moet er iig niet aan denken…, ?

Winter is coming

Het grootse deel skiënd alleen abseilend als er ijs of echt rots is…

Click. Click. Peace

Waanzinnige lijnen. Ik denk dat de stippellijnen hikend gedaan zijn en de onderbrekingen in de lijnen abseilend als ik de foto’s goed inschat.

Born to Ride

? ik krijg een dode link (404) als ik op de Flickr pagina ben. Iemand anders ook?

Bergen + Sneeuw = ❤

Iedereen kan toch een paar rode lijnen op een foto van een berg zetten? ;-)

@QmaartenQ Kijk goed op de plaartjes zie je her en der ook de skisporen… (ik heb je knipoog gezien hoor)

Click. Click. Peace

Ik vraag me één ding af: hoe dan?!

Waanzinnige lijnen. Ik denk dat de stippellijnen hikend gedaan zijn en de onderbrekingen in de lijnen abseilend als ik de foto’s goed inschat.

Matthias123 op 4 jun 2017 13:46

Denk ik ook. Streepjeslijn een traverse, de open rode rondjes met pijl naar beneden een standplaats met abseil.

@Hans- Klopt voor de abseils. De streepjeslijn is een stukje route die onzichtbaar is op de foto.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie