Windsurfen van een besneeuwde berg

Ja je leest het goed…

http://www.redbull.com/en/adventure/stories/1331856779729/le…

Edit: Hier direct het filmpje:

Click. Click. Peace

Gaaf! Het lijkt zo makkelijk? @Tiny-M zie dit dan!

mama on a mission in the snow

Vet cool, heb thuis nog zo’n sinkertje van F2 die nu vooral stof staat te vangen… Zie wel dat ze een wat kleiner vinnetje hebben gebruikt en een custom boardje. Het is dus een soort super golf (berghelling) die je aan het surfen bent. Zou leuk zijn als je ook helling op kon met de windkracht.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Zo’n plank is al zwaar en dan ook nog eens de berg opzeulen… heel vet, maar no thanks ;)

@Tiny-M Ik dacht precies hetzelfde ;-)

Click. Click. Peace

Prachtig filmpje. Ik denk wel dat zoiets alleen maar gaat in echt verderlichte fluffy poeder. In iets zwaardere sneeuw ga je volgens mij dat board niet kunnen sturen.

Born to Ride

Ik vraag me af in hoeverre hij het zeil gebruikt en het eigenlijk niet gewoon snowboarden van de berg is met een zeil in je hand?

Ik vraag me af in hoeverre hij het zeil gebruikt en het eigenlijk niet gewoon snowboarden van de berg is met een zeil in je hand?

StephanN op 10 mei 2017 10:44

Exact wat ik net ook dacht. Als je de zwaartekracht al hebt (voor de afdaling althans), waarom dan nog dat zeil?

Wat ik me wel kan voorstellen: snowkiten omhoog, dan kite inpakken in je rugzak en gewoon lekker op ski’s of board afdalen.

Dat laatste lijkt me wel erg gaaf een keer te proberen Gigi!

Dat laatste lijkt me wel erg gaaf een keer te proberen Gigi!

StephanN op 11 mei 2017 13:34

Haha dat is voor mij maar fantasie hoor. Moet ik eerst fatsoenlijk leren kiten. En een helling vinden die niet al te steil is (anders heb je echt een orkaan nodig om omhoog te komen), maar toch interessant genoeg om weer af te dalen… iemand een suggestie?

Daar was ik dit jaar ook een keer een filmpje van tegengekomen, een Fransman die een 40° steil couloir omhoog kite en daarna naar beneden skiede

Click. Click. Peace

Rare types, die Fransen ;)

Rare types, die Fransen ;)

GiGi op 11 mei 2017 13:38

Vooral die import-Fransen die altijd van die jaloersmakende beelden posten omdat ze weer in de sneeuw aan het spelen zijn… ;)

Born to Ride

Rare types, die Fransen ;)

GiGi op 11 mei 2017 13:38

Vooral die import-Fransen die altijd van die jaloersmakende beelden posten omdat ze weer in de sneeuw aan het spelen zijn… ;)

Matthias123 op 11 mei 2017 13:47

Die met zo’n goggle op bedoel je? Ja, die zijn het ergst.

Rare types, die Fransen ;)

GiGi op 11 mei 2017 13:38

Vooral die import-Fransen die altijd van die jaloersmakende beelden posten omdat ze weer in de sneeuw aan het spelen zijn… ;)

Matthias123 op 11 mei 2017 13:47

Die met zo’n goggle op bedoel je? Ja, die zijn het ergst.

GiGi op 11 mei 2017 13:49

Precies die ja ?

Born to Ride

Plaats een reactie