Navigatie-app voor naar Oostenrijk

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik hier op het juiste forum zit aangezien iedereen bijna naar Oostenrijk trekt.
Dus ik ga binnenkort naar Oostenrijk met de auto aangezien ik geen gps heb in mijn wagen zou ik graag men smartphone willen gebruiken.
Nu las ik overlaatst dat je in Duitsland geen navigatie mag hebben die flitsers meldt.
Nu had ik een offline app ‘sygic’ gevonden maar die geeft wel helaas flitsers aan.
Weet iemand hoe het juist zit? En weet er iemand een goede app die offline voor op men smartphone die me geen flitsers meld of correct is met de Duitse wetgeving.

Alvast bedankt! :)

Groeten

Ik gebruik gewoon google maps…

mama on a mission in the snow

Here Drive, is gratis, kan offline navigeren (kun je thuis je kaarten op je device zetten).

Ik gebruik gewoon google maps…

Rachel-P op 9 mei 2017 16:20

Ik ook, maar dat is niet een off-line app, waarnaar gevraagd wordt. Google Maps gebruikt gewoon mb’s…

*bericht bewerkt door GiGi op 09 mei 2017 16:24

HERE (volledige kaarten downloaden, daarna volledig offline te gebruiken), Waze en Maps kunnen ook (vooraf route inladen of mee laten lopen als gewoonlijk, kost dan ong 5mb per uur aan data).

Ik heb de app van tomtom, offline kaarten, zeer tevreden over. Geeft wel flitsers aan. Volgens mij niks aan de hand. Alleen in Zwitserland is dit echt verboden. Dan zet de app de flitsers ook uit.

echte mannen lopen naar boven,

Goede map-apps zetten deze flitsers uit. Of geven iets aan in de trant van ‘gevaarlijk punt’ ipv ‘flitsers’ ;-)

Die van tomtom doet dat in ieder geval. En ik verwacht google en co ook.

Click. Click. Peace

In FR bijv mag het ook niet, daar mogen ‘gevarenzones’ aangegeven worden. De TomTom-app is (goed) betaald toch? GoogleMaps geeft gen flitsers weer, voor zover ik weet

*bericht bewerkt door Userd op 09 mei 2017 16:42

GoogleMaps geeft gen flitsers weer, voor zover ik weet

Userd op 9 mei 2017 16:41

Ik krijg geen flitsers door. Heb ook kaartjes v tevoren gedownload voor off line gebruik.
Rij echter liever real time. Kost idd nauwelijks data @Userd.
Het was maar een idee voor topic-starter? Ongetwijfeld zijn er slimme apps genoeg? Ik volg dit draadje dus even, want…nooit te oud om te leren?

*bericht bewerkt door Skimams op 09 mei 2017 17:42

mama on a mission in the snow

Ja TomTom app is betaald. Ik betaal het er graag voor. Klopt zijn gevarenzones of gevaarlijke punten.
Doet het altijd, Veel opties, goede weergave van route en afslagen e.d.
Kaart is idd offline maar de trafficinfo er over is online. Dus geeft tijdig vertragingen aan, of je wilt omrijden e.d.

echte mannen lopen naar boven,

Hier meer informatie over GoogleMaps-gebruik.
https://support.google.com/maps/answer/6291838?co=GENIE.Plat…
https://www.madformobile.com/gratis-gps-zonder-internet/…
Let op de “30 dagen” opmerking!

Maps.me kan je ook gebruiken

Let it snow❄let it snow❄let it snow❄

Mhmm… aardig wat goede apps die jullie gebruiken :)
Alvast bedankt voor de tips!

Hier in België gebruik ik dagelijks waze enorm goede app en zoals jullie vermelden als deze maar 5mb geeft per uur)
Enkel vraag ik me af of deze mag in Duitsland ? stel ik word aan de kant gehouden (wat miniem is) heb ik er geen problemen mee? :D

google maps wist ik niet dat dit offline dit ga ik zeker en vast wel eens uitzoeken om deze ook wel op mijn gsm te zetten.
Here drive zijn er daar gebruikers tevreden over is deze beter dan google maps?

Als ik me niet vergis is binnen enkele weken roaming in Europa gratis inbegrepen in je GSM abo…

Here werkt goed en is volledig offline met detailkaart. Maps en Waze werken met ‘tegels’ die ingeladen worden, je kan bij Maps vooraf je route vastleggen dmv het downloaden van gebiedtegels, hoe groter gebied, hoe minder gedetailleerd. Die waarschuwing hierboven voor die 30dgn is niet zo’n probleem, ergens (tankstation, Mac, skigebied) even via WiFi laten bijwerken en klaar. Waze geeft je trouwens maar een stuk of 4 flitspalen, 2 bij vliegveld, paar op a8, service is een stuk minder in gebruik dan in NL en BE. ;)
Ik weet niet wanneer je naar AT gaat maar je data voor BE is vanaf deze zomer ook geldig in de EU (CH dus niet!), gewoon as usual navigeren dus ;)

Here Drive (voorheen Here we go) is idd. een van betere gratis offline navigatie tools. Gebruik hem zelfs in de VS op een oude gsm die ik nog heb liggen :) Top APP en geen vervelende reclame zoals bij Navmii. De Roaming wordt afgeschaft op 15 juni! Binnen een dikke maand dus indien je online tools wilt gebruiken zoals Waze en Google Maps. Online is net iets handigere om het verkeer in de gaten te houden.

*bericht bewerkt door Joy85 op 10 mei 2017 08:21

Offline navigatie, is dat niet hetzelfde als een ouderwetse kaart?
De route naar Oostenrijk is namelijk niet heel moeilijk. De JUISTE route kiezen (rekening houdend met drukte, ongevallen etc) is lastiger en daar helpen online apps goed bij. Waze heeft mij al meerdere keren in het buitenland een prima alternatieve route gegeven om drukte te omzeilen.
En die roamingkosten vallen erg mee. Momenteel nog maar 5 ct per Mb, dus enkele euro’s voor 1.000 km online navigatie. Daarnaast bestaan altijd nog internetbundels die je wellicht toch al gebruikt op vakantie. En dat alles is over 5 weken helemaal verdwenen binnen de EU.

Off-topic: een inbouwnavigatiesysteem is toch ook wel passé? De kaarten zijn al verouderd zodra de auto wordt geleverd, een kaartupdate kost €100+ en verkeersinformatie is niet betrouwbaar. Modernere systemen kunnen wellicht online gaan voor kaartupdates en (goede) verkeersinfo, maar dan nog vraag ik me af of het kan tippen aan een community app zoals Waze of Google Maps.

Waze is als ik me niet vergis in het buitenland qua flitsers geen probleem, en naar mijn mening met afstand de beste navigatie-app. De ontwikkelaars hebben natuurlijk ook een overzicht van de geldende regels in verschillende landen en de app houdt daar dus ook rekening mee. Van Duitsland weet ik het eerlijk gezegd niet zeker maar in Frankrijk geeft hij bijvoorbeeld ‘gevarenzones’ i.p.v. specifieke flitslocaties. Daarnaast is het haast niet te controleren dus ik zou me er niet al teveel druk om maken.

Ik heb ook Tomtom geprobeerd maar die nieuwe app (nu 1,5 jaar oud of zo) is echt mooi schraal als je maar 16GB opslag hebt. Om naar oostenrijk te rijden moet je heel centraal europa downloaden à 6GB. Voor mij in ieder geval niet haalbaar. Daarnaast is de route niet beter dan Waze en de interface duidelijk gemaakt op grotere iPhones en niet voor formaat SE.

Als je dan toch per sé offline kaarten wil, dan zou ik voor GPS Navigation by Scout gaan (https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&a…, https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&a…). Bij deze app betaal je 11 euro voor alle kaarten van de hele wereld of 15 euro voor alle kaarten+verkeersinfo en krijg je voor altijd gratis kaart- en appupdates. Je kan kaarten per land downloaden en zijn een stuk kleiner dan bij Tomtom, daarnaast werkt het met Open Streetmaps waardoor de kaarten ook actueler zijn dan gemiddeld. Beter en goedkoper dan Tomtom, sowieso geen problemen met flitsers, offline te gebruiken en écht een aanrader dus.

Offline navigatie, is dat niet hetzelfde als een ouderwetse kaart?

Nee, “ouderwetse kaart” heet “analoog”, voor het overzicht nog steeds iets waar geen nav. systeem aan kan tippen.
Zelf aan te vullen met een “post-it” op het dashboard in de trand van A12 <Oberhausen> A3 <Frankfurt > A? <Nurnberg> etc.
Voor files gewoon de weg af, je gezonde verstand en je geografische kennis gebruiken en de U### borden volgen.

Off-Line maakt geen gebruik van data-link, maar van in het apparaat opgeslagen kaarten.
Iets wat ook prima kan werken.

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 11 mei 2017 16:30

Rob

Die opmerking (een half jaar geleden ondertussen) was uiteraard cynisch bedoeld. Offline navigatie is zodanig ouderwets dat een papieren kaart inderdaad nog meer waard is.
Beide heb je pas nodig als je om welke reden dan ook een alternatieve route volgt, want voor de normale route naar de alpen heb je echt geen navi nodig. Een post-it met wegnummers en steden is vaak al voldoende.

Dat brengt mij bij een zorg: zeker met gratis roaming in de EU en steeds betere fileinfo op navigatiesystemen en -apps is iedere bestuurder goed geïnformeerd.

Bijvoorbeeld: ik ben al 7 jaar een fanatiek Waze gebruiker. Als ergens een file ontstond (woon-werk of vakantie, maakt niet uit) wist ik het sneller dan de rest. TMC en de radio liepen achter, dus tegen de tijd dat de rest het wist, reed ik al lang en breed een alternatieve route.
Nu weet “iedereen” al heel snel dat een file aan het ontstaan is en rijdt “iedereen” op diezelfde alternatieve route als ik, met als gevolg dat daar een file gaat ontstaan door al dat omrij-verkeer!
Nog even en je moet JUIST de route met de filemelding te kiezen, want die gaat heel snel weer oplossen op deze manier. Sterker, dat doe ik al (woon-werk dan). Op basis van tijdstip schat ik in of een file aan het afnemen is en blijf ik op die route.
En dan is accurate fileinfo ineens niet zo belangrijk meer, want je moet toch weer zelf gaan nadenken - wat je vroeger met kaarten ook al deed.

Nu is het niet zo zwart-wit uiteraard, maar ik merk echt verschil. Een ETA vroeger klopte gewoon, maar nu loopt deze op, omdat nieuwe files op de alternatieve route ontstaan.

Op de route naar de alpen, in het hoogseizoen vertrouw ik maar één advies: kies een gunstige vertrektijd, want echte topdrukte ontwijk je toch niet…

Google maps, HERE, waze: allemaal prima gratis apps. Met je internet aan ook gewoon aangepast reisadvies
Tomtom app: zelfde als 't apparaat. Kost wel geld
Mocht je toch wat meer uit willen geven en nooit meer app/navigatie gezeur willen hebben: Tomtom go 5200. Lifetime kaartupdates en realtime updates door ingebouwde simkaart. Deze heeft mij al véél reistijd bespaard.

Ik gebruik zelf de TomTom-app voor mijn Galaxy S7… Kostte volgens mij 20 euro (per jaar?) maar dat is niet heel veel vind ik zelf. Daarbij gebruikt deze geen data want je downloadt de kaarten. Zonder internet heb je alleen geen (goede) file-info.

Google Maps biedt ook de mogelijkheid om gebieden te downloaden voor offline-navigatie, maar binnen de EU is datagebruik altijd binnen je bundel, dus tenzij je een minibundel hebt, zou dat geen vereiste meer hoeven zijn. Om MB’s te sparen is downloaden natuurlijk een prima oplossing.

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

TomTom app + heel veel. Vind ik de meest prettige navigatie app. Zeker nu inet wat makkelijker is in het buitenland.
Goed, Kost iets meer dan 20 piek. maar dan krijg je ook wel wat voor terug

  • goede realtime info
  • kijkt zelf wat verstandig is mbt alternative route
  • wel of geen flitsers/ gevarenzone ( bijvoorbeeld in CH niks maar in FR gevarenzones)
  • goede kaart update’s
  • overzichtelijk scherm die je naar wens kunt aanpassen
echte mannen lopen naar boven,

Nu is het niet zo zwart-wit uiteraard, maar ik merk echt verschil. Een ETA vroeger klopte gewoon, maar nu loopt deze op, omdat nieuwe files op de alternatieve route ontstaan.

Op de route naar de alpen, in het hoogseizoen vertrouw ik maar één advies: kies een gunstige vertrektijd, want echte topdrukte ontwijk je toch niet…

Jay op 21 nov 2017 13:28

De navigatieapps die rekening houden met de sutuatie op de weg zijn in mijn ogen niet heel geschikt voor lange ritten. Wel als hulpmiddel, maar niet als een instrument om je blind op te vertrouwen. Met name niet bij vakantieuittochen, daar zijn die apps niet op berekend.

Gmaps zegt doodleuk bij files dat deze naar verwachting wel oplossen tegen de tijd dat jij daar aankomt omdat dit in meestal gebeurt door de weeks na de spits. Files op de A8 bij München bij wegwerkzaamheden worden echt niet beter in de loop van de dag. Terwijl die informatie van belang is om in te schatten of je via Ulm of Nürnberg gaat rijen.

TomTom kijkt simpelweg niet verder dan een straal van 120km om je huidige locatie bij het bepalen van de route. Handig op je dagelijkse forensenritjes door de randstad of plaatselijke omleidingen. Maar als ik van Amsterdam naar München moet ik voor Arnhem al weten wat de beste optie is. A3 of A61.

De navigatieapps die rekening houden met de sutuatie op de weg zijn in mijn ogen niet heel geschikt voor lange ritten. Wel als hulpmiddel, maar niet als een instrument om je blind op te vertrouwen. Met name niet bij vakantieuittochen, daar zijn die apps niet op berekend.

Tim91 op 22 nov 2017 17:48

Eens!
Maar ook andersom. Als de app bij Arnhem vertelt dat er file staat bij Stuttgart stuurt hij je over de A3. Kans is groot dat die file allang is opgelost tegen de tijd dat je bij Stuttgart zou zijn, en ondertussen zijn er op de A3 nieuwe files ontstaan waardoor de A61 achteraf een betere route had geweest.

De fileinfo werkt dan vooral om bijv. alsnog de A6 via Heilbronn te nemen ipv A8 Stuttgart.

Plaats een reactie