Bucketlist: Noord Korea.

Voor wie exotisch niet exotisch genoeg is: Back to the 80’s en 90’s in Noord Korea.

Het is ziet er best aantrekkelijk uit, alleen wanneer je in je achterhoofd meeneemt dat hierdoor weer een heleboel mensen gestorven zijn en nog minder te eten hebben maakt het dit mooie gebied een stuk minder mooi.

Wel een knap promofilmpje:

Born to Ride

7:35 ik kwam serieus niet meer bij nadat ik die vrouw op plaats 2 in het water zag duiken, hoop voor haar dat Kim in een goede bui was toen hij dit zag…

*bericht bewerkt door Edwin-uu op 05 mei 2017 16:11

Is het al winter?

@Matthias123
Noord Korea het land waar gemarteld wordt.Het land waar je niet in vrijheid kan leven.
Daar zou ik gezellig moeten gaan skiën. Nou echt niet.

Gisteren herdachten we al die mensen die voor ons gestorven zijn zodat wij in vrijheid kunnen leven na de Duitse bezetting.

Juist vandaag 5 mei vieren we de vrijheid.

Jou Post is wel heel ongelukkig gekozen op deze 5 mei.

Noord Korea is het land die met een kernoorlog dreigt.
Dat land heb jij op je Bucketlist staan om even lekker te gaan skiën.

Sorry ik had je slimmer ingeschat.

null

Ik vind het filmpje aardig propaganda, waarschijnlijk is alles nep.

A winter without powder isn't a winter!

@Hooykaas Volgens mij is de post van @Matthias123 duidelijk genoeg dat het geen echt Bucketlist land is. En dat er een naar regime heerst.

En graag niet op de man spelen.

Click. Click. Peace

Wees gerust @Rogier ik wil niet op de man spelen daarvoor vind ik @Mattias123 veel te aardig.
Mocht het wel zo zijn overkomen mijn excuses!

Ondanks alles wat er allemaal fout gaat in dat land, lijkt het me best interessant om daar eens te gaan skiën eigenlijk…

#proudtobepartofleswintersporters

Kom op 5 mei hier bij halen is echt totaal niet relevant…

Is het al winter?

On-topic: Gelukkig zijn skiërs volgens de makers bij definitie geen amateurs. Ook moest ik hard lachen dat skibussen en sneeuwscooters de weg naar de top delen en racen. Je zult maar overreden worden door een skibus terwijl je even niet oplet op je sneeuwscooter.
Wat me verder opvalt is dat Nordica sponsoring lijkt te hebben gedaan, of dat zo in beeld is gebracht. En goed dat ze ook in het filmpje tonen dat je continu gemonitord wordt, ook op de pistes.

Maar met zo’n zot aan het roer is het geen vraag of je er geld in de economie moet pompen. Niet dat het bij de gewone man terecht zou komen…

@Matthias123Daar zou ik gezellig moeten gaan skiën. Nou echt niet.

Eens, en ik heb me dan ook voorgenomen niet naar landen te gaan waar het regime onze westerse normen en waarden resp. rechten van de mens (democratie, rechtsstaat, trias-politica, scheiding kerk en staat, etc) respecteert.

Ja, inderdaad dan blijft er buiten West Europa niet veel over…

Rob

@Matthias123Daar zou ik gezellig moeten gaan skiën. Nou echt niet.

Eens, en ik heb me dan ook voorgenomen niet naar landen te gaan waar het regime onze westerse normen en waarden resp. rechten van de mens (democratie, rechtsstaat, trias-politica, scheiding kerk en staat, etc) respecteert.

Ja, inderdaad dan blijft er buiten West Europa niet veel over…

RCGrootveld op 6 mei 2017 10:06

dus met andere woorden. De westerse cultuur is de enige juiste?

echte mannen lopen naar boven,

Laten we hier geen discussie beginnen over culturen en politiek.

Click. Click. Peace

Vond het inderdaad ook leuk om die hele camera basis te zien vanaf waar ze de ‘veiligheid’ waarborgen. Met de besneeuwing en de preparatie leek in ieder geval weinig mis te zijn. Die Nordica ski’s die elke keer in beeld kwamen vielen me ook op, misschien het enige merk wat wilde leveren?

#proudtobepartofleswintersporters

Het zou me niet verbazen als ze gewoon een lading opgekocht hebben en doen alsof het gesponsord is

Bij de topictitel moest ik meteen aan deze denken:

https://youtu.be/ZrRDRcYKMEs

Nog wat andere beelden gevonden


echte mannen lopen naar boven,

Ik kwam pas in Google Earth nog drie skigebieden tegen in het noorden van Noord-Korea, bij Samjiyon. Waarschijnlijk zijn de gebieden niet open voor de bevolking, maar zijn ze alleen voor de militairen om te trainen.

null

null

*bericht bewerkt door Henri op 06 mei 2017 18:22

Wow ik had niet verwacht dat deze post zoveel los zou maken :o Het was een bericht met een knipoog. Qua condities en omgeving zou ik zeggen: Bucketlist, Qua regime gewoon een No Go! Wel jammer dat mensen alleen de titel hebben gelezen en tekst die ik in het topic er bij had gezet niet hebben gelezen. Dan hadden ze kunnen zien dat ik ook een duidelijke mening heb over Noord Korea

Born to Ride

Ik zou er graag heen willen.Lijkt mij een bijzondere ervaring

echte mannen lopen naar boven,

Als Nederlander in Noord-Korea heb je waarschijnlijk niet veel te vrezen. Het zal er - zolang geen actieve oorlog heerst - erg veilig zijn. Je wordt van A tot Z in het land begeleid en beveiligd. Natuurlijk ook met het doel om te kunnen checken of je geen vreemde of verkeerde dingen doet, maar als je je normaal gedraagd en de plaatselijke gewoontes in acht neemt zullen er voor Europese toeristen weinig risico’s zijn. Op het alpinforum staan een paar berichten over Noord-Korea.

Problematischer is het voor burgers van landen als de USA. Daar worden sommigen voor mini overtredingen bij het verlaten van het land gearresteerd, vanwege stelen of verbreiden van propaganda o.i.d. en in een strafkamp gezet. Waarschijnlijk als afpersmiddel om te kunnen verhandelen.

Of je nu wel of niet naar Noord-Korea moet gaan kan iedereen voor zich beslissen. Buitenlandse zaken waarschuwt overigens - naast de bekende risico’s - voor zeer slechte medische voorzieningen. Daar moet je natuurlijk rekening mee houden.

*bericht bewerkt door Frans op 08 mei 2017 12:47

Er zijn in het verleden diverse Nederlandse handelsmissies naar Noord Korea geweest.
Philips TV’s zijn bijvoorbeeld populair in N-Korea…
Zou er erg graag naartoe gaan om te ervaren hoe het is. Reizen Waes had een aardige docu hierover gemaakt.
Qua skien… Mwah, denk dat de schnitzels en schnapps daar niet zo lekker zijn ;-)

@Schulo, nee geen schnitzels en schnapps maar bulgogi, kimchi en soju :-)
En ik kan het weten, ben van origine Zuid-Koreaan. En ben een aantal jaren geleden ook in Noord Korea geweest in een soort resort/enclave in Mt. Kumgang National Park. Het regime is inderdaad verderfelijk en het is schrijnend te zien hoe het gewone volk er onder lijdt.

*bericht bewerkt door Chonn op 10 mei 2017 11:55

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Precies @Chonn daarom ga ik er ook niet naar toe.Ook voorlopig even niet naar Turkije overigens.
En zo kan ik nog wel een paar vakantie bestemmingen opnoemen.

je kunt ook beredeneren dat je met een bezoek aan Noord-Korea de Noord-Koreanen juist laat zien en (een beetje) kan vertellen hoe het er buiten hun eigen land aan toe gaat. Daarmee kan je ook juist een eerste beetje openheid creëren. Dus prima als je er niet heen wilt omdat het land of het regime je niet aanstaat. Maar toerisme heeft ook een andere - ontwikkelende - kant. Al die Alpendalen waren 100 jaar geleden ook nog compleet in zichzelf gekeerd. Juist het toerisme heeft ze uit hun eeuwig durende winterslaap gehaald en veel welvaart gebracht.

Hier een reisverslag van een aantal pro-riders van Nitro Snowboards in Noord-Korea.
Kijk ook even hoe de wegen daar sneeuwvrij gemaakt worden, het is overduidelijk dat het een vreselijk land is waar je ver weg van moet blijven.

http://www.snowboarder.com/nitro-snowboards-in-north-korea-b…

*bericht bewerkt door Bobdeboarder op 10 mei 2017 17:01

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

je kunt ook beredeneren dat je met een bezoek aan Noord-Korea de Noord-Koreanen juist laat zien en (een beetje) kan vertellen hoe het er buiten hun eigen land aan toe gaat. Daarmee kan je ook juist een eerste beetje openheid creëren. Dus prima als je er niet heen wilt omdat het land of het regime je niet aanstaat. Maar toerisme heeft ook een andere - ontwikkelende - kant. Al die Alpendalen waren 100 jaar geleden ook nog compleet in zichzelf gekeerd. Juist het toerisme heeft ze uit hun eeuwig durende winterslaap gehaald en veel welvaart gebracht.

77steve op 10 mei 2017 16:33

Verschil met de Alpenlanden en NK is dat je destijds in de eerste in ieder geval in de gelegenheid was om met die mensen in contact te komen. Ik denk dat je dat in NK wel kunt vergeten, daarbij zijn die mensen zo gehersenspoeld dat ze waarschijnlijk niet open staan voor onze westerse informatie.

Rob

Eigenlijk moet de huidige ‘leider’ Kim Jong-Un toch beter weten. Er zijn in de loop der jaren aardig wat aanwijzingen gevonden dat hij een deel van z’n jeugd in Zwitserland heeft doorgebracht en ook daar door wintersport gefascineerd werd. Hij wilde in ieder geval een paar jaar geleden ook persé nieuwe liften voor z’n skiresorts in Zwitserland bestellen, maar dat feest ging dankzij een blokkade van de Zwitserse regering niet door. Uiteindelijk werden het gebruikte liften uit Oostenrijk (Ischgl) die via China geëxporteerd werden en nieuwe namaak producties uit China.

*bericht bewerkt door Frans op 11 mei 2017 11:27

z’n skiresorts in Zwitserland?

Click. Click. Peace

z’n skiresorts in Zwitserland?

Rogier op 11 mei 2017 11:33

Als ik het goed lees moesten de liften voor zn skigebied in Noord-Korea uit Zwitserland lezen. Het kan op 2 manieren gelezen worden ;)

Born to Ride

Excuus voor de verwarrende zin… @Matthias123 heeft het juist geïnterpreteerd. ;)

o ja nu lees ik hem goed… ;-) ik had misschien een koffie extra nodig.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie