skischoentjes voor kleine kinderen met kleine voetjes

Volgend jaar willen we onze jongste ook laten skien. Ze is dan 3 jaar. alleen als bij verhuur hebben ze alleen skien schoenen die vanaf schoenmaat 25 gaan. Ik denk dat ze volgend jaar pas ergens maat 23 heeft. Weet iemand of er kleinere maat skischoenen bestaan? want om nou met te grote skien te laten skien lijkt me ook niks…

De meeste merken bieden inderdaad pas echte skischoenen aan vanaf schoenmaat 25. Kleinere kinderen kunnen gebruik maken van ski’tjes die met een paar simpele bandjes aan sneeuwlaarsjes kunnen worden bevestigd. @Rogier kan dit ongetwijfeld bevestigen.

Maat 23 is mondopoint 14,5 en daar zijn prima schoenen in te huren. Lisa skiet al sinds ze nog geen twee is. En toen had ze ook geen grote voeten. Volgens mij was dat toen een 13

Click. Click. Peace

Ik raad skietjes met bandjes af, een veiligheidsbinding is echt veel beter, kinderen zijn soepel maar zuinig zijn op kniebanden is beter ;-)

*bericht bewerkt door Rogier op 04 mei 2017 15:35

Click. Click. Peace

Ik kan alleen bij Tecnica schoenen vinden van mondopoint 14.5; de andere merken (Salomon, Nordica, Atomic, Fischer) vanaf 15.0

Misschien dat in verhuur-land andere maten beschikbaar zijn?

Blijkbaar, want Lisa heeft met Salomons en Nordicas geskiet. In de winkel waar ik werkte verhuurde wij kleine schoenen (Technica’s uit mijn hoofd in maat 13) Ook viel de ene 14 duidelijk kleiner dan de andere…
En natuurlijk moet een schoen niet veel te groot zijn. Maar voor kinderen hoeft het natuurlijk ook geen race-fit te zijn.

Click. Click. Peace

@miepmiep Zéker bestaan er kleinere schoentjes. Wij kochten indertijd schoentjes van het merk Head in maat 14.5 en bij mijn weten zijn die nog steeds te koop.
Hoe het met huren zit heb ik echter geen idee van.
En ook ik raad die plastic speelgoedskietjes met bandjes af om dezelfde reden als Rogier.

mama on a mission in the snow

@miepmiep kijk ook eens naar het merk Dalbello.

mama on a mission in the snow

*bericht bewerkt door Rebelle op 05 mei 2017 05:23

Dank je voor jullie reacties. Die plastic skietjes hebben wij ook maar dat vind ik echt ondingen.
We gaan maar eens op zoek en kijken waar ze deze maat verhuren in frankrijk.

@miepmiep Probeer in deze ook zeker de kleinere (oudere) skiwinkels deze hebben vaak veel ‘maisons secondaires’ als klanten en deze vaste gasten komen vaak met erg kleine kinderen naar de wintersport. En het spreekt voor zich dat je in kleine echte familiegebiedjes meer kans maakt dan in de grootste skigebieden.

Click. Click. Peace

Begin vorig seizoen Nordica FireArrow Team 1 mondo 14 via internet gekocht. Het was even zoeken, maar uiteindelijk wel te vinden. circa 50 euro + verzendkosten.

Ik zou de schoenmaat nog even afwachten tot dan, ze hebben vaak nog van die groeispurten. Met goed geluk heeft ze dan net maatje 24, dan wordt het weer een stuk makkelijker ?.
Ons dochtertje wordt eind juli 3 en is afgelopen zondag de eerste keer mee geweest ‘skiën’ in landgraaf. Ze heeft nu net maatje 24 en we hebben in snowworld maat 24 kunnen huren.
De skietjes waren geloof ik 80 cm, in ieder geval de kleinste die ze hadden ?.

Ik zou de schoenmaat nog even afwachten tot dan, ze hebben vaak nog van die groeispurten. Met goed geluk heeft ze dan net maatje 24, dan wordt het weer een stuk makkelijker ?.
Ons dochtertje wordt eind juli 3 en is afgelopen zondag de eerste keer mee geweest ‘skiën’ in landgraaf. Ze heeft nu net maatje 24 en we hebben in snowworld maat 24 kunnen huren.
De skietjes waren geloof ik 80 cm, in ieder geval de kleinste die ze hadden ?.

dlstel op 5 mei 2017 23:06

ik denk als ze in de lijn van haar broer blijft… zoals ze nu doet… ben ik bang dat ie nog wel even uit blijft.

Plaats een reactie