Aanrader?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Quatre Vallées

Hallo ,
Na al een hele poos de skigebieden in frankrijk en oostenrijk bezocht te hebben zouden we graag eens iets nieuw uitproberen.Daarbij is ons oog op Les quattres vallees gevallen.Ik las hier op de site enkele tegenstrijdige berichten over de slechte verbindingen en verouderde liften.
Hierbij had ik graag enkele menigen gehoord of dit een aanrader is.
Onze uitvalsbasis zou La Tzoumaz zijn. Goede keuze?
Dank bij voorbaat
Jesse

Verouderde liften zijn voor mij nooit een probleem.Ze hebben wel wat.Ik ken een paar oudjes en het zou zonde zijn als ze die zouden vervangen voor ultra moderne.
Het gaat tenslotte om het skiën en niet of de lift nu uit 1960 of uit 2016 komt.
Voor mij
Frankrijk/Italië in de zomer en Oostenrijk/Italië in de winter.

En Italië

Bedankt voor de reactie maar ik had graag wat meer geweten over het skigebied van les quattres vallees in zwitserland.
Heb geen interesse voor zomervakantie , het gaat om een skivakantie ?

Het gaat tenslotte om het skiën en niet of de lift nu uit 1960 of uit 2016 komt.

Hooykaas op 28 apr 2017 12:33

Met snellere liften kun je meer skiën. ;)

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO Daar heb je ook weer gelijk in ?
Jesse Dat gebied ken ik niet maar het zal best goed zijn.
Kijk anders even op
http://www.wintersport.nl/skigebieden/quatrevallees

Rond Verbier hebben ze ein-de-lijk wat gemoderniseerd de laatste jaren. Het begon echt beschamend te worden. Maar de zwakke punten van dit gebied zijn nog steeds ongewijzigd en niet verbeterd t.o.v. toen ik er de eerste keer kwam, 20 jaar geleden ofzo.
Gelukkig nu een nieuwe cabine langs de piste de l’ours bij Veysonnaz, maar dat hele stuk van de bovenkant van die lift naar de Mont Gele en Mont Fort (via Siviez aka Super Nendaz) is nog steeds een aaneenschakelijk van oude sleepliften en prikpaden. De verbinding tussen Haute Nendaz en de rest van het gebied is ook nog steeds kwalitatief uitermate teleurstellend.Eigenlijk is alleen de kom rond Verbier, naar Mont Gele en mont Fort OK.

Als oude liften voor jou geen probleem zijn en je wilt een mooi groot gebied zou ik eerder naar Via Lattea kijken. Dat is 1000 km vrijwel alleen maar snelweg (via Frejus tunnel).

The older I get, the better I was

Na Frankrijk en Oostenrijk, is Les Quatre Vallées inderdaad wat nieuws!
Het hangt denk ik van je specifieke wensen af of je het gebied leuk vindt. Persoonlijk vond ik het een top-gebied met veel afwisseling. Vooral erg leuk waren de ski-routes en de steile pistes. De verbindingspaden waren een mooi rustmoment tussendoor. Ik had trouwens niet de indruk dat ik veel moest prikken; met een beetje gas erop val je nergens helemaal stil.

Quatre Vallees is een mooi skigebied met inderdaad wel wat verouderde liften. Als je voor hetzelfde geld (CH) wat modernere liften wilt, kun je uitwijken naar Adelboden, Grindelwald, Flims of Lenzerheide (vb).

Uiteindelijk heb ik dit jaar gemerkt (Monte Rosa) dat (deels) verouderde liften echt geen probleem hoeft te zijn. Zolang je daar maar mooie, verschillende, rustige pistes en uitzichten voor terugkrijgt is de liftrit zo vergeten!

Mr. Slow

We gaan boeken in Les Masses. Goede keuze?

Zoals je op de pistekaart van het gebied kan zien, is Les Masses echt een uithoek van het gebied. Om naar de kant van Verbier te gaan (en de Montfort, etc.) is dan echt een hele tocht, waar je ook vrij snel weer aan de terugweg moet beginnen om op tijd aan de juiste kant van het gebied te zijn voordat de liften sluiten. Maar ja, dat geldt voor Nendaz en La Tzoumaz ook, alleen in mindere mate.
Dit vind ik wel typerend van het gebied overigens, die uitgesrektheid. Het enige min of meer centrale punt is Visiez, maar dat stelt als dorpje niet zo veel voor.

Had ik ook gezien. Daarmee de vraag. Als we in de ochtend vertrekken. Kunnen we dan tegen 10u30 a 11u aan verbier geraken ? Of als we er toekomen zo goed als terugkeren? We gaan laatste week januari

Van Les Basses naar Verbier in 1,5 uur is niet te doen denk ik. Bekijk maar eens hoe veel liften en afdalingen je moet nemen om daar te geraken. Vanuit La Tzoumaz is het wel te doen in die tijd, bijvoorbeeld.

Als je tochten wilt maken, kan je naar mijn mening beter centraal gaan zitten. Dus Nendaz of Siviez (super Nendaz). Nu moet ik toegeven dat ik subjectief ben omdat ik zeker 15 keer naar Nendaz ben gegaan maar vanuit daar kan je “allebei” de kanten op. Dus Veysonnaz of Verbier. Vanuit anderen hoorde ik dat het toch wel ver is om vanuit Verbier naar Veysonnaz of andersom te komen.

Wil je makkelijk heel het gebied bestrijken (dagelijks) en heb je een pas voor heel het gebied, dan moet je zeker voor Siviez kiezen omdat dat de verbinding/kruising is van het gebied maar dat is wel een enorm saai suf minidorp met alleen een paar flats. Vanuit Nendaz haal je ook alle andere dorpen maar dan ben je wel 3 liften verder voordat je in Siviez bent. Nendaz is ook niet zo druk als Verbier of Veysonnaz

Als ik mij goed herinner, moet je vanuit La Tzoumaz een klein stukje met de bus naar Verbier en is de kwaliteit van de pistes aan die kant wat minder omdat zuidelijk en laag. Les Masses durf ik niet te zeggen, staat me niet zo bij

*bericht bewerkt door LiftZoeker op 30 jun 2017 09:26

Ik ben er een paar keer geweest. Als je tochten wilt maken zijn er betere gebieden. Je bent erg veel tijd kwijt om van A naar B te komen. En op prikpaden. De layout van de liften is niet altijd even slim, en investeren doen ze alleen in het gebied rond Verbier; dus dat het aan de randen van het gebied goedkoper is heeft ook een reden…

The older I get, the better I was

A

Geboekt in veysonnaz. Lijkt me ook aangenamer als de uithoek in les masses

Veel plezier!

Mr. Slow

Een heel aantal jaar geleden geweest en toen hebben we na de 1e dag steeds de auto naar Siviez genomen (zaten in Veysonnaz). Dat werkte (toen) een stuk beter als begin- en eindpunt.

Les Masses is smorgens sneller dan Veysonnaz. Veysonnaz is fors lager, en je moet nog een sleepliftje nemen na de lange gondel.
Vanuit Les Masses zijn dat twee snelle stoeltjes
En smiddags heb je alleen het Druz sleepliftje nodig om terug te komen in Les Masses

Ja wrijf het er ff in 😁

Klopt Userd, hebben wij ook gedaan, maar dan vanuit Haute Nendaz (verbinding was gesloten wegens sneeuwgebrek). Wel enkele zeer uitdagende skiroutes te doen en de Mont Fort natuurlijk ! Je moet de moderne liften van Oostenrijk even vergeten en knopje omzetten. En voor voldoende saldo op je bankrekening zorgen. Zwitserland is megaduur !

Vraagje nog.
Is het de moeite om de skipas van L4V te nemen indien genoeg sneeuw? Of beter om bv 2 maal dagpas te kopen en enkel de skipas van printze.
Bij weinig sneeuw zie ik er niet echt de zin van in om de grote skipas te kopen.

We gaan 3de week van januari en zitten in veysonnaz

En wat is de prijs van een dagpas verbier als je skipas printse in bezit hebt?
Ik vind 67chf . Kan toch niet kloppen?

Ga er maar vanuit dat het wél klopt. Belachelijke prijzen in CH !

Hmmm. Dan beter toch skipas L4V nemen en dan eens met de auto vanuit veysonnaz naar skigebied verbier.
Dit dan betere optie?

Wij reden vanuit haute nendaz altijd naar sivez. Van daaruit kun je zowel richting Vessonaz en Verbier. Terugweg vanuit Verbier moest wel via zwarte skiroute omdat de eenvoudige retour via plan de fou gesloten was (schijnt vaak het geval te zijn). Voor ons geen probleem, maar ken jullie skiniveau’s niet. Op zich mooi gebied, wat verouderde liften en slechte verbindingen enz, maar de skiroutes en zwarte pistes zijn van st. Anton niveau en maakte voor ons veel goed.

Dank je voor de snelle reactie!
Daarom dat we eens voor eens nieuws hebben gekozen. Had op deze site gelezen van de prachtige afdalingen / uitzichten en uitdagende pistes. Skipas komt wel duur uit , maar hebben dan wel een grote chalet (langs de piste) kunnen boeken voor een veel lagere prijs dan in Frankrijk. Totaalbudget stemt wat overeen dus. Ikzelf zal geen problemen ondervinden :) De snowboarders in de groep zullen wat meer last ondervinden door de vele sleepliften in het Printse-gebied mijn inziens.
Door al de tegenstijdige recensies op deze site kijk ik nog meer uit naar dit gebied ;)

Had ik ook, het triggerde mijn nieuwsgierigheid. Wij konden voor weinig geld het chalet van bekenden huren. De Mont Fort moet je toch een keer gedaan hebben als wintersporter ?

Heb “le tunnel” in Alpe d’Huez al paar keer met succes naar beneden gekomen. Is ook wel de moeite.kijk meer uit naar de piste de l’ours op snelheid te carven ;)

Het uitzicht vanaf de Mont Fort schijnt ook wel de moeite waard te zijn!

Mr. Slow

Klopt, en als je Le Tunnel kunt skiën (of boarden) dan lukt de Mont Fort ook wel hoor.

Plaats een reactie