Ski's kopen

Hallo allemaal,
Na het afgelopen seizoen overweeg ik om zelf ski’s te kopen. Ik heb alleen nog geen idee welke.
Daarom mijn vraagje of jullie adviezen voor mij hebben.
Ik heb nu 4 jaar ski ervaring en kan alle pistes (blauw, rood, zwart) prima afkomen al zijn de zwarte pistes nog wel flink werken.
Verder vind ik het heerlijk om flink te knallen en lekker hard te gaan en ik ski geen off-piste.
Hebben jullie ideeën wat geschikt zal zijn?
Groetjes, Ard Jan

Wellicht handig als je de goegemeente wat meer info geeft: over wat voor type skier je bent, wat je ambitie is etc.

Zie bijv. https://www.wintersport.nl/forum/topic/118761
en https://www.wintersport.nl/forum/topic/200191

*bericht bewerkt door Chonn op 15 apr 2017 20:29

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Okee, goed dat je het zegt, hierbij wat meer info.
Afgaande op de beschrijvingen van de niveaus zal ik zeggen ‘‘7: skiet goed op blauw en rood – gaat soms off-piste – zoekt zekerheid in elk terrein en in alle condities – veelal toegewijde recreatieskiërs’’. Hierbij wil ik nog toevoegen dat ik zwarte pistes en buckelpistes ook goed afkom en parallel ski.
Ik hou van relatief korte bochten, en flinke snelheid en ski redelijk krachtig/agressief om het zo maar te zeggen.
Ik ben bezig om het ‘carven’ goed onder controle te krijgen en dit seizoen ook voorzichtig gewaagd aan de fun parken. Vooral het carven en in minder mate het freestyle hoop ik de komende tijd aan te ‘werken’.
Ik hoop dat ik hiermee voldoende informatie heb gegeven.

4 jaar of 4 weken?

Indien 4 weken dan lijkt het me schier onmogelijk dat je jezelf in de categorie “vergevorderd” plaatst. Zelfs met veel aanleg kun je na 4 weken niet verder zijn dan niveau 3 tot 5. Sorry voor de ontnuchterende boodschap.

Ik denk ook Ard Jan dat je na 4 weken skiën als je tenminste 4 weken ( elk jaar ) les gehad hebt op niveau 4 zit. Het is inderdaad “schier” onmogelijk dat je op niveau 7 zit. Je vindt het leuk om “flink te knallen” Ik kan me daar eigenlijk niets bij voorstellen na 4 weken les. Maar wat niet is kan nog komen.
Probeer een ski te vinden waarbij je nog op kan doorgroeien .Welke weet ik niet daar heb ik te weinig verstand van.Ik zou je voorlopig concentreren op de Piste en niet Off-Piste.Koop kwaliteit en ga niet voor een goedkoop skietje.Koop een overjarig model voor de helft van de prijs bijvoorbeeld.

haha, laat ik het zou zeggen, ik ben 4 keer in de alpen geweest, maar gedurende die jaren ga ik meestal in het winterseizoen om de week indoor skieën. Maargoed misschien is een niveautje lager dan alsnog wel op zijn plaats. Maar als overjarige modellen voor de helft van de prijs zijn klinkt dat zeker interessant!

Laat je eerst adviseren. Probeer ze te altijd eerst te testen in de sneeuw zodat je niet voor onverwachte verassingen komt te staan. En ga dan eens kijken in Duitsland op het internet voor koopjes.

Plaats een reactie