Bij welke skischool in Gerlos werken?

Nooit meer…

Bij Gerlos Total gewerkt, wat echt niet heeft bevallen. Heel streng en strikt met regels, terwijl er maar maximaal 30 leraren in dienst zijn. Overal worden boetes voor vastgelegd in je contract… Overal moet je voor betalen… Vergeet je een hesje in te leveren van een gast, betalen… Vergeet je de cursus kaartjes in te leveren bij de skischool, betalen, vergeet je de cursus kaartjes op de achterkant in te vullen (naam aders gegevens van gast etc)? JUIST> betalen. Apresskiën mag niet in je leraren pak en die moet dus ook om stipt 16u uit, anders heb je de poppen aan het dansen, dus mag je behoorlijk in de stress als je nog wilt apres skiën op de piste. Dat ken ik vanuit mijn andere skischool anders, terwijl daar >100 leraren in dienst zijn. Dat kan dus ook veel gemoedelijker.
Voor de rest echt een hele slechte communicatie ervaren en ongezellig, geen team-spirit. Je wordt aan alle kanten uitgebuit. Goed met personeel omgaan is iets wat ik niet heb ervaren bij deze skischool.

Over Michi’s trouwens ook niet heel veel positieve verhalen gehoord. Veel werken er als stagiaire zonder opleiding, zo’n echte massa skischool. Je mag in ieder geval met je Anwärter opleiding ook geen dalafdaling skiën. “daar ben je te slecht voor”. Eerst je Landeslehrer maar halen. Dat zegt wel weer iets over de kwaliteit leraren die bij deze skischool werkt.

Apres ski is echt heel Nederlands. Als je een beetje van Oostenrijkse gezelligheid houdt en die ook een seizoen lang wilt meekrijgen, moet je daarom ook niet naar Gerlos gaan. Heb in de tijd dat ik daar heb gezeten geen woord Duits gesproken, voor de één zal dat positief zijn, ik vond het jammer… Zit je toch weer in zo’n Nederlandse bubbel. Een seizoen lesgeven kan je ook heel anders ervaren als je niet naar Gerlos gaat!

Nee, al met al… Ik zou maar lekker in een ander gebied gaan lesgeven!

Ik had het na één dag als toerist in Gerlos wel gezien, respect dat je het daar een maand hebt volgehouden!

Vrees alleen dat jouw verhaal geen alleenstaand geval is, skileraar is nu eenmaal een hondenbestaan. In het vervolg misschien toch proberen om je contract volgende keer beter te onderhandelen, als je ervaring kan aantonen dan lukt dat volgens mij nog wel. Of gewoon langsgaan bij meerdere skischolen? :)

Bedankt voor het meedelen van je verhaal trouwens. Denk dat het voor velen wel goed is om eens de keerzijde van het skilerarenbestaan te zien, het is dus niet allemaal romantiek… Helaas.

*bericht bewerkt door DavidW op 10 apr 2017 23:55

Zo is dat.
Deels hebben de leraren het er zelf naar gemaakt dat die strenge zegels er zijn.Ik kan me goed voorstellen dat jonge leraren in het verleden tot diep in de nacht stom dronken onderweg waren in hun uniform. Dat kan natuurlijk niet. Vandaar die regels.
Maar goed het moet natuurlijk wel leuk blijven.Je moet ook goed blijven begrijpen dat je een soort melkkoe bent en dat de school max.wil verdienen.
Niet meer heen gaan dus.Als ze niemand meer kunnen krijgen zullen ze de regels wel moeten versoepelen.
Maar helaas zijn er elk jaar wel weer nieuwe te vinden.

PS zo gauw mogelijk je Landes halen zodat je waar dan ook betere papieren hebt ??

Nou zijn er geloof ik zat skischolen die iets minder strikt omspringen met hun Anwärter-leraren (waardoor het werk nog wel leuk blijft, ondanks dat het een onderbetaald avontuur blijft met her en daar een vermoeden van uitbuiting). @Jesper, @Irene, @Lisa. @Thijsmeeusen en nog een heel aantal anderen kan je vast goede tips geven welke skischolen dat zijn.

Ik snap jouw geklaag niet, want er is overal wel wat met dit soort baantjes. En of dat nu in de zomer of winter is maakt niks uit. Maar jou zullen wij komend seizoen vast wel weer tegen gaan komen in Gerlos!

Zeker, werk zelf bij Skischule Serfaus en daar is alles een stuk soepeler en gezelliger. Nog steeds zwaar onderbetaald en een hele grote skischool (300+ in t hoogseizoen). Maar als je dat niet erg vind is t echt wel leuk hier

Gang is alles

Precies, er zijn zat skischolen die anders omgaan met hun personeel, terwijl die veel meer leraren in dienst hebben…
Ik werk zelf bij een skischool in Skiwelt, nu drie jaar achter elkaar en niks behalve positief ben ik! Ben naar Gerlos gegaan omdat ik wel eens wat anders wilde… Snel spijt van gekregen!
Een skischool met meer dan >100 leraren, altijd betaald, werk of niet, gezelligheid! Skipak uit om 20u, als het een keer wat later is, ja goh, kan ook gebeuren. Zo lang het maar niet te gek word.

Natuurlijk worden we uitgebuit, ik doe het ook zeker niet voor het geld… Het geeft onwijs veel voldoening, maar dan mag het op zijn minst wel ‘ok’ geregeld zijn… Wordt niet normaal gecommuniceerd, geen gezelligheid, teamspirit etc…

Wilde toekomstige leraren alleen maar attent maken op hoe ze werken in Gerlos… Zelf veel positievere ervaringen in Skiwelt, maar ik blijf realistisch… Elke skileraar ervaart een skischool anders, maar als ik zie hoe het in Gerlos gaat…

Trouwens nog een info over Total:
wil je privé les geven: DOEN
wil je lekker gek doen en kindergroepen lesgeven: NIET DOEN.

Ze willen eigenlijk het liefst alleen maar volwassenen en privé les geven… Vaak verwijzen ze kids ook door aan Michi’s…

Plaats een reactie