Ervaringen skigebied Marmot Basin

Goedenavond mede snowcracks,

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik mag gaan skiën in Canada. Nou kan ik hier op het forum wel het e.e.a. vinden over de gebieden in en om Banff en Lake Louise, echter is er niets te vinden over het skigebied Marmot Basin.

Mijn vraag is dus: Hebben jullie ervaring, tips, etc. aangaande dit skigebied?

Alvast bedankt voor de moeite!

Jeff

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 08 apr 2017 23:00

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik zou eens rondneuzen op de Amerikaanse fora (ook gewoon gratis om een account aan te maken).

Epicski.com en Pugski.com zijn de twee grote algemene fora daar, Tetongravity.com heeft ook een forum, maar mensen zijn daar minder behulpzaam is mijn ervaring, is een beetje een Amerikaanse popie-jopie versie van WePowder zeg maar.

Op WePowder zou ik zeker ook even kijken/vragen trouwens.

Thx, ik zal ze eens raadplegen! ?

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik ben zelf een groot fan geworden van Kicking Horse. Zeer klein gebied maar twee pistes geprepareerd en verder alles poeder. Lake Louise is ook leuk skiën trouwens. Ook Revelstoke is aan te raden. Zeker als je een helicopter kunt veroorloven. Kan wel koud zijn daar, echt koud.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Bedankt, zal de tips meenemen ??

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Wat wil je precies weten?
Klein gebiedje, erg familiaal, handje vol liften en je kan je er prima 2 dagen vermaken. Zelf vond ik langer niet echt aan te raden. Restaurantjes zijn niet echt goed, maar voor een simpele snelle hap prima te doen.
Niet echt een uitdagend gebied in vergelijking KH of LL of Revelstoke en zou ik eerder voor die gebieden kiezen. Maar vanaf Jasper is het nog 250 km naar LL en ruim 300 naar KH, en dan ook nog eens ruim 100 naar Revelstoke.
Overigens kan ik je de weg van Jasper naar LL aanraden, schitterende route waar wij rustig een dagje over gedaan hebben om rond te kunnen kijken.
Als je nog wat tips wil, Pm me even. Heb een hoop gebieden gehad in die hoek.

Nog even en we mogen weer!

Bedankt, het wordt waarschijnlijk max 1 a 2 dagen skiën in Marmot Basin dus dan moeten we ons zeker kunnen vermaken! De andere gebieden gaan we ook zeker even opzoeken en de route tussen LL en Jasper staat ook al ingepland ? Inmiddels hebben we de hele trip van 9 dagen ingepland, kan niet wachten tot het de 20e is!!!

Bedankt voor alle info en tips om info te vinden, etc.

Groeten Jeff.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik ben benieuwd naar die planning. Als ervaren Canada-ganger in de winter denk ik dat je in 9 dagen meer in de auto zit dan dat je op de ski’s staat. Je kan je veel beter beperken in het aantal te bezoeken skigebieden.

Revelstoke is idd super. Wat een gaaf gebied is dat. Als je een B&b boekt, dan ontvang je veel leuke tips van de locals, bovendien mag je vaak met de sneeuwscooter mee de berg op, al dan niet tegen een kleine vergoeding. Eettentjes zijn goed en de sfeer is super ontspannen maar sportief.

Verdere aanrader vind ik toch wel whistler blackcomb. Whistler doet wel europeser aan.

Wil je echt canada proeven dan moet je gaan skiën in de rockies, dus bijvoorbeeld Jesper, Banff en Lake Louise

Mee eens dat Whistler meer Europees aandoet. Dat geldt natuurlijk voor het gehele kustgebied tussen Seattle en Whistler. Hou in Whistler wel rekening met het wispelturige weer. Onder invloed van de oceaan heb je in Whistler karrenvrachten sneeuw of regen, regen en nog eens regen. Whistler claimt poeder, maar voor de echte poeder kan je beter naar de Rockies gaan, zoals Lake Louise.
Vergeleken met Banff en Jasper, vind ik persoonlijk het skigebied van Lake Louise beter. De 2 gebieden in Banff en het gebied in Jasper zijn veel kleiner. Alleen als je je ook vertier zoekt, dan zit je in Banff beter.

*bericht bewerkt door Ronaldski op 10 jul 2017 20:12

Uiteindelijk geskied in Sunshine Village (Banff), Lake Louise en Marmot Basin (Jasper), erg gaaf om een keer mee te maken. Het was een top vakantie, lekker kunnen skiën en super gave dingen gezien in de verschillende national parks, steden en de rest van de omgeving.

V.w.b. het skiën waren de omstandigheden top, de verse poeder die we ondanks de tijd van jaar mochten verwelkomen was echt van super kwaliteit. Over de zogenaamde “champagne poeder” is geen woord gelogen, het was echt fantastisch skiën. Qua liften en restaurants is het allemaal niet veel bijzonders in vergelijking met de luxe liften en het eten in de bekendere Europese gebieden. Ook wanneer je van flinke tochten houdt en echt flink kilometers over verschillende pistes wilt maken ben je in eerder genoemde gebieden snel klaar. De funparken waren wel weer veel groter als in gemiddelde Europese gebieden.

Kortom, als je in de gelegenheid bent/komt om eens skitrip naar Canada te maken zou ik het zeker aanraden. Als je er dan toch bent is het wel heel gaaf om het skiën te combineren met een beetje sightseeing. Op deze manier heb je er ook weinig last van dat de gebieden wat kleiner zijn ;) Last but not least, de skipassen zijn er aardig aan de prijs, dus het is raadzaam om online te kijken naar de zogenoemde combo deals voor verschillende gebieden.

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 16 jul 2017 00:39

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie