Waar is het nog goed, paasvakantie?

We wisten dat het een risico was aangezien de paasvakantie zo laat viel…Momenteel zitten we in Passo del Tonale en de sneeuw ligt er slecht bij. Welke gebieden is het momenteel wel nog goed skiën, dat we een idee hebben voor volgend jaar ;) Liefst kids proof en gezellig dorp ( want dat missen we hier toch ook een beetje).

Beetje hooggelegen vooral. En even kijken waar er nog voor die tijd eventueel wat sneeuw bij valt (last-minute boeken is een goede optie gezien de snel wisselende condities en het feit dat er genoeg beschikbaar is in deze periode).

Maar een ‘standaard lijstje’:

  • Stubaier/Hintertuxer Gletscher (AUT)
  • Sölden (AUT)
  • Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
  • Ischgl (AUT)
  • Breuil-Cervinia (IT)
  • Monte Rosa (IT)
  • Pila (IT)
  • Via Lattea/Montgenevre (FR/IT)
  • Tignes - Val d’Isère (FR)
  • Les Trois Vallees (FR)
Mr. Slow

Als toevoeging op bovenstaand lijstje nog:

  • Saas Fee (CH)
  • Livigno (IT)
  • Le 2 Alpes (FR)

En wil je echt eens wat anders en verzekerd zijn van een dik pak sneeuw kijk eens naar de hogere gebieden in Scandinavie, deze zijn in die periode vaak nog bedolven onder een dik pak sneeuw.

Born to Ride

Dit zou ik ook heel graag willen weten!
Ook tips voor last-last-last minute accommodatie boekingen zijn meer dan welkom. Wij willen donderdagnacht gaan rijden, maar waarheen willen we vanavond gaan uitzoeken.

Tips voor gebied en bookingssites zijn meer dan welkom, weinig ervaring met zo last minute boeken.

Thanks!

Al eerder voorbij gekomen hoor.
Kuetai
30 km vanaf Innsbruck
Even vliegen voor een paar dagen.
http://www.kuetai.info

Dit zou ik ook heel graag willen weten!
Ook tips voor last-last-last minute accommodatie boekingen zijn meer dan welkom. Wij willen donderdagnacht gaan rijden, maar waarheen willen we vanavond gaan uitzoeken.

Tips voor gebied en bookingssites zijn meer dan welkom, weinig ervaring met zo last minute boeken.

Thanks!

Jesper2 op 5 apr 2017 09:59

In dit topic zijn veel bookings- en huisjes sites genoemd: https://www.wintersport.nl/forum/topic/199776

Zodra de zon weer kracht krijgt, is het verstandig om behalve op de hoogte van pistes ook op de oriëntatie te letten. Hellingen die op het zuiden gericht zijn hebben veel meer te lijden onder de directe instraling van de zon dan hellingen die op het noorden of westen liggen. Op Google Maps kan je de oriëntatie perfect zien, als je de kaart in ‘terrein’ modus zet.

Al eerder voorbij gekomen hoor.
Kuetai
30 km vanaf Innsbruck
Even vliegen voor een paar dagen.
http://www.kuetai.info

Hooykaas op 5 apr 2017 10:10

Hierbij de juiste link, Hooykaas heeft een letter gemist : http://www.kuehtai.info/en/

Beetje hooggelegen vooral. En even kijken waar er nog voor die tijd eventueel wat sneeuw bij valt (last-minute boeken is een goede optie gezien de snel wisselende condities en het feit dat er genoeg beschikbaar is in deze periode).

Maar een ‘standaard lijstje’:

  • Stubaier/Hintertuxer Gletscher (AUT)
  • Sölden (AUT)
  • Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
  • Ischgl (AUT)
  • Breuil-Cervinia (IT)
  • Monte Rosa (IT)
  • Pila (IT)
  • Via Lattea/Montgenevre (FR/IT)
  • Tignes - Val d’Isère (FR)
  • Les Trois Vallees (FR)
Quick op 5 apr 2017 04:36

Engelberg
Zermatt (voor het geval breuil te ver is)

Bedankt @hanss vriendelijk van je ?

We zijn nu in Obergurgl, tot 13 uur is het goed. De dalafdalingen zijn slecht en zwaar in de middag. Boven is het heerlijk skiën. Ook veel kinderen, Belgen en Engelsen deze hebben paasvakantie.

En het scheelt dat Pasen volgend jaar vroeg valt: 1-2 april. Dat moet de keuze nog iets verruimen. Ik zou het overigens wel weten: Zermatt of Saas Fee.

Ik ga eind april nog naar Breuil. Zal jullie op de hoogte houden van de condities daar.

Ik ga Koningsdag + weekend waarschijnlijk nog naar Livigno.

ook hier nog in twijfel om do/vrijdag nog even naar de sneeuw te gaan! zit zelf te denken aan St. Anton. Condities boven lijken nog perfect en snel te bereiken. Echter gezien de te verwachten sneeuw/slechtere weer die dagen nu toch wat minder zin :) what to do! luxe keuzes

@Sneeuwpop juist met de koude en de sneeuw die op komst is zou ik naar een wat lager gebied gaan dat nog veel lagere kunstsneeuwpistes open heeft. De koude zorgt voor een heerlijk lage sneeuwgrens en dan heerlijk door de bossen met goed zicht over uitgestorven pistes raggen en dat voor een absolute spotprijs…

Born to Ride

ja snap ik, nu valt het eigenlijk wel weer mee met de hoeveelheden sneeuw die za/zo/ma gaan vallen. Wordt eigenlijk gewoon goed weer.

Twijfel nu tussen St. Anton en Serfaus Fiss (wellicht de laatste beter ivm meer pistes boven 2k?)
Solden, ischgl al veel weg en dus duur om daar nog last minute te boeken

@Sneeuwpop
Zondag nog in Serfaus en Fiss geweest, erg druk en om 10:30 overal slush ook boven 2k…
In tegenstelling tot zaterdag toen was het uitgestorven op de pistes en even warm, maar viel er tot midden vd middag nog aardig te skieen

*bericht bewerkt door Superskismurf op 12 apr 2017 12:13

Plaats een reactie