Ski broek

-Niet op de man spelen-

CJAHulskamp op 1 apr 2017 21:10

Sorry was van geen kwaad bewust.

May the ski force be with you !!

Tjonge. Zucht.

Een zeilbroek skiet meer dan prima.

Zelfs beter dan mijn gewone (superlichte) skibroek.

Piet Bakker op 1 apr 2017 21:16

Ok. Toch lijkt het me te stug. Maar ik weet ook niet zoveel van kleding. En voor 1 week in het jaar een zeilbroek te kopen. Denk ook dat ze duurder zijn als een skibroek.

May the ski force be with you !!

Zeker duurder. Nou heb ik mijn zeilbroek al letterlijk 10 jaar en in die tijd is er zeker technologisch een en ander verbeterd aan het draagcomfort van die dingen.
Betreft Musto MPX Goretex trouwens… ooit rood, nu eerder verschoten tot roze.

*bericht bewerkt door GiGi op 01 apr 2017 21:25

Het gaat erom dat een zeilbroek een oplossing kan zijn voor de vraagsteller. Voor de rest: blijf vooral lekker met je skibroek skiën.

Overigens kost een Peak Performance Heli pants € 337. Waar een scheur in zit als je op een steen valt. Het is maar wat je duur vindt.

*bericht bewerkt door Piet-Bakker op 01 apr 2017 21:36

Zeker duurder. Nou heb ik mijn zeilbroek al letterlijk 10 jaar en in die tijd is er zeker technologisch een en ander verbeterd aan het draagcomfort van die dingen.
Betreft Musto MPX Goretex trouwens… ooit rood, nu eerder verschoten tot roze.

GiGi op 1 apr 2017 21:24

Roze skibroek is ook niet alles voor mannen.
Er is dus een oplossing en de vraagsteller heeft een optie voor de volgende wintersport. Denk dat het op slot kan deze topic.

Is wel een duur merk Peak Performance zeg.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 01 apr 2017 21:43

May the ski force be with you !!

Zeker duurder. Nou heb ik mijn zeilbroek al letterlijk 10 jaar en in die tijd is er zeker technologisch een en ander verbeterd aan het draagcomfort van die dingen.

Betreft Musto MPX Goretex trouwens… ooit rood, nu eerder verschoten tot roze.

GiGi op 1 apr 2017 21:24

Roze skibroek is ook niet alles voor mannen.
Er is dus een oplossing en de vraagsteller heeft een optie voor de volgende wintersport. Denk dat het op slot kan deze topic.

Is wel een duur merk Peak Performance zeg.

CJAHulskamp op 1 apr 2017 21:40

Schijnt qua performance wel weer de ‘peak’ te zijn ;-)

Er zijn ook speciale skibroeken:
“We hebben skibroeken van het allerhoogste segment, onder andere van Diel, waarbij de broekspijpen zijn afgewerkt met het stevige Kevlar. Mocht u met uw ski tegen de broek aankomen, dan beschermt het Kevlar aan de broekpijp de broek tegen sneetjes.”

Piet Bakker op 1 apr 2017 19:45

Is er een website van dit product?

To ski or not to ski, that 's not a question

@CJAHulskamp
Ik heb geen zeilbroek maar een droogpak ??

Er zijn ook speciale skibroeken:

“We hebben skibroeken van het allerhoogste segment, onder andere van Diel, waarbij de broekspijpen zijn afgewerkt met het stevige Kevlar. Mocht u met uw ski tegen de broek aankomen, dan beschermt het Kevlar aan de broekpijp de broek tegen sneetjes.”

Piet Bakker op 1 apr 2017 19:45

Is er een website van dit product?

zeehaasje op 1 apr 2017 22:22

Volgens mij is dat tekstje van skiwebshop.nl

Maar zoals ik zei: de verstevigingen waar dat tekstje over gaat hebben zowat alle skibroeken tegenwoordig. De tip van Rogier om dan te kijken naar alpinistenbroeken of om de skibroek die je nu hebt te laten maken en verstevigen lijkt me dan een zinniger plan.

*bericht bewerkt door GiGi op 02 apr 2017 07:18

In de 30+ jaar dat ik in de sneeuw ski en board nog nooit mijn broek gescheurd tijdens een val, waarbij je op jouw materiaal valt. Is meerdere keren wel gebeurd. En zo’n broek is uiteindelijk ook wel weer te repareren. Of een zeilbroek de oplossing is weet ik niet. Materiaal zal stugger zijn, het ademend vermogen van de broek zal ook anders kunnen zijn. Maar net wat je zelf prettiger vindt.
Skibroeken waarbij de onderste helft van de broekspijpen van Kevlar zijn ken ik niet. Wel hebben de meeste broeken zo’n beschermende laag aan de binnenkant zitten ter bescherming van skischoenen. Er zijn snowboardbroeken te koop waarbij de kont en knieën verstevigd zijn

*bericht bewerkt door Marijnt op 02 apr 2017 08:28

Bij alpinisme-broeken zijn behalve de onderkant van de broekspijpen inderdaad de knieën ook vaak verstevigd. Kijk maar eens naar de broeken van het merk Simond op Decathlon.nl. Prijs-kwaliteitverhouding is prima, en je kan goed zien hoe zo’n versteviging er dan uit ziet.

Bedankt, we gaan eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

To ski or not to ski, that 's not a question

Ik snap de vraag heel goed. Vorig jaar tijdens skiën met collega’s één collega die tijdens een val een diepe snee vlak onder zn knie opliep. Weken op krukken en revalideren tot gevolg.
Twee weken terug in Alpe d’Huez een Fransman geholpen, was op een groen pad gevallen, was met zn kont op zn ski terecht gekomen. Een hele grote en hele diepe snee in z’n bil tot gevolg. Afloop ken ik niet, maar zag er slecht uit.

Nadat ik dit gezien heb, verbaast het mij ook wel een beetje dat er eigenlijk geen skibroeken zijn met snijvaste vlakken.

Carpe diem

https://www.motorplaza.net/motorkleding/kevlar-broeken/verfi…

Ik lees hier dat Kevlar motorbroeken niet waterdicht zijn.

Gisteren in Les Orres een dame die een snee in haar been en bil overhield na een val met de ski’s: http://www.ledauphine.com/faits-divers/2017/04/03/la-skieuse…

Click. Click. Peace

Dit jaar hadden wij er ook één: een collega die door een suffe struikelpartij een snee nét boven z’n skischoen opliep. 12 hechtingen. Gelukkig alleen een vleeswond.

Gek en niet gek eigenlijk dat dit vaker voorkomt…

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Nadat ik dit gezien heb, verbaast het mij ook wel een beetje dat er eigenlijk geen skibroeken zijn met snijvaste vlakken.

TonyB op 3 apr 2017 00:23

Het zal lijkt mij met draagcomfort/gemak en de prijs te maken hebben. En daarnaast, hoe vaak gebeurt het nou echt? In de 30+ jaar dat ik in de sneeuw sta heb ik het zelf nooit meegemaakt, ook niet in mijn vriendengroep, of dat ik het gemerkt heb op de piste oid.

Mijn vrouw heeft nu een shorttrack broek aangeschaft. Deze is met snijvaste stukken voorzien en toch flexibel.

To ski or not to ski, that 's not a question

Plaats een reactie