Ski atomic redster

Hallo
Ik heb me onlangs ski gekocht redster xti in 1.64 m en moet zeggen wauw wat een topski
Ik kom van de atomic 9.12 sl deze is wel stijver en directer maar hier had je het moeilijker mee in losse sneeuw , nu de xti atomic id eigënlijk ook een sl ski in afmeting 1.64 m deze is vervaardigd uit een mal van de familie sl .stuurt zeer scherp en heeft korte radius…ik kan niets slecht zeggen van deze ski…ik twijfelde van me de nieuwe redster atomic s7 te kopen model 2018 volgens mij is dit dezelfde juist een andere kleur…heeft iemand ervaring met fe atomic redster s7 model 2018?

De S7 is een beetje een slap aftreksel van de XTI. De S9 komt meer in de buurt. Ben deze week al het 2018 materiaal aan het testen, dus kan wel wat vergelijkingen geven.

Hallo gigi kan je je test wat meer beschrijven? U vindt dat de redster xti beter is ?
Ik heb net de xti en moet wel zeggen top ski op alle gebied zowel carven , slalom, roetschen …top en mag toch wel zeggen dzt ik zeer ervaren skierr ben ik stond er eerst sceptisch t o v en had deze gehuurd om te testen maar ga hem kopen en over nemen …
ik kom van sl 9.12 en dacht deze gaat minder presteren maar niets is minder waar!

Wat kost de s9 en de s7 ?

Grt

De prijzen ken ik niet, maar die nieuwe ski’s zijn voor consumenten nog niet te koop. Vanaf oktober denk ik.

De S7 (en G7 en X7) zijn een stuk lichter qua constructie dan de 9’s , waardoor ze minder stabiel aanvoefenen en wat stuiterig zijn soms. De XTI zit tussen de 9 en de 7 versies in qua gevoel en energie. Maar de XTI ligt dichter bij de S9 dan bij de S7.
De S9 heeft wel wat meer rebound dan de XTI wat je lekker helpt in de kantenwissel, maar zeker niet te heftig of oncontroleerbaar is. Niet zo veel rebound als bijvoorbeeld de ‘oude’ Doubledecks, maar zeker genoeg om er een goed gebalanceerde energieke ski van te maken.

*bericht bewerkt door GiGi op 29 mrt 2017 08:11

Ik ga me er niet mee bemoeien. Want je bent met GiGi in beste handen.

Maar probeer eens de Stöckli CX 2017 te testen op de sneeuw.
Geeft iets meer inspiratie dan de Atomic Redster aan de skiër.
Alleen een beetje duur.Maar wel de moeite waard. Ze worden geloof ik in Slovenië gemaakt bij Elan.
Mischien kan je al ergens een koopje halen.
Het zijn natuurlijk handgemaakte ski’s uit Zwitserland.Maar hoe kan het dan dat
een handelaar die ik goed ken ze heeft gezien in de Elan fabriek in Slovenië.

Dan heeft het gerenomeerde Stockli kennelijk alle vertrouwen in de kwaliteit die de Elan fabriek levert.

Hen48

Of tegengesteld evenredig, Elan wilde wel eens weten hoe die mensen in Luzern kwaliteit bouwen

Of tegengesteld evenredig, Elan wilde wel eens weten hoe die mensen in Luzern kwaliteit bouwen

HN65 op 29 mrt 2017 10:30

???

May the ski force be with you !!

Ik zou je aanraden alleen ski’s te kopen als je deze ook getest hebt, alleen zo weet je of het de juiste keuze is. Als de XTI zo goed bevalt kan ik alleen maar aanraden om die te kopen, en wel in dezelfde lengte als die je getest hebt. De nieuwe generatie ski’s is anders vergeleken met de huidige XTI dus als je blind die nieuwe koopt zou dat kunnen tegenvallen. Daarnaast kan je de XTI nu met forse korting kopen wat natuurlijk altijd leuk is.

Dus mijn advies: Koop de XTI in 1.64m.

Dus mijn advies: Koop de XTI in 1.64m.

Kev1 op 29 mrt 2017 11:09

Hij heeft hem al gekocht hoor :-)

When life gets too complicated.... SKI

Hallo allen , bedankt voor de reacties …idd ik heb de redster xti gekocht in 164 en ben er super tevreden over deze ski bevalt me op elk gebied en moet erbij zeggen ik ben kieskeurig …ik had deze mee voor test en wou niet geloven dat deze zo wendbaar zou zijn vandaar ik deze nieuw heb mee gekregen
om te testen huren (testen) goed bevonden.dan kopen …en heb ze gekocht.
We kunnen er terug voor een paar jaar tegen
greetz

Gigi wat vind je dan van de 9 s redster atomic op alle gebied?

Goed op piste en ijs?
Wat is de radius hiervan?
Greetz

@HN65. Ik zou eens kijken op de webside van NonStop: “what wil be the best ski’s in 2017”.

Hen48

Check, heb het gedaan @Hulst. Maar wat is je punt? Dat Elan ook goede ski’s maakt omdat ze in de lijstjes staan? Ik heb niets tegen Elan overigens, was blij met de 80ti’s.

@HN65. Ik heb Atomic, Fischer en Elan. En deze laatste ziet er na 3 jaar nog steeds als nieuw uit. Het enige waar ik mezelf op betrap, dat ik je steeds meer ga ergeren aan het ongenuanceerd afbreken van het merk Elan, terwijl ze, constructief gezien, een uitstekend product maken. Telkens wanneer er advies wordt gevraagd en Elan wordt genoemd, wordt die verder de vernieling in geholpen.

Hen48

Gigi wat vind je dan van de 9 s redster atomic op alle gebied?

Goed op piste en ijs?
Wat is de radius hiervan?
Greetz

taaf op 30 mrt 2017 17:01

De radius is dacht ik 13,3 m bij 171 lengte.

Een goede review van die ski vind je hier (Engelstalig): http://forum.pugski.com/threads/a-laymans-look-at-2018-skis-…

@Hulst, ik snap niet dat je kiest om mij persoonlijk aan te vallen, ik breng slechts nuance aan in een veronderstelling die jij plaatst, hoe ik daar mee jouw geliefde Elan afbreek is mij onduidelijk. Maar het zit je duidelijk hoog. Had ik al gezegd dat ik blij was met de 80ti?

@HN65. Het is absoluut niet op jou gericht. Kijk er reacties de afgelopen jaren maar op na dan wordt het wel duidelijk. Ik probeer in mijn reacties nooit te provoceren. Bij enkelen lijkt het af en toe wel een soort afrekening.

Hen48

OK, fair enough @Hulst. Het zit ook niet in mijn aard om op de man of merk te spelen, dat zou het forum slechts verarmen en daar is het te leuk voor.

Gigi wat vind je dan van de 9 s redster atomic op alle gebied?

Goed op piste en ijs?
Wat is de radius hiervan?
Greetz

taaf op 30 mrt 2017 17:01

De radius is dacht ik 13,3 m bij 171 lengte.

Een goede review van die ski vind je hier (Engelstalig): http://forum.pugski.com/threads/a-laymans-look-at-2018-skis-…

GiGi op 31 mrt 2017 11:38

Hallo gigi bedankt voor de link volgens deze een van de beste die hij getest heeften de sterkste als ik het.goed begrijp…9s is deze niet beter in kortere versie 1.65 m ?
Heeft er soms iemand een idiee wat deze gaat kosten?

Plaats een reactie