Tolwegen

Beste

Wij vertrekken volgende week naar les deux alpes nu was de vraag wat de totale prijs is van de tolwegen in Frankrijk .

Groeten

Met de Micheling routeplanner kun je dat allemaal makkelijk berekenen. Gewoon begin -en eindpunt ingeven en dan zie je het vanzelf verschijnen.

*bericht bewerkt door DavidW op 25 mrt 2017 12:40

Uit mijn hoofd is dat iets van 30 euro + 10 + 2 euro voor een enkele reis. Maar dat is prima te vinden via routeplanners.

Click. Click. Peace

Exact 44,30 (enkel) :) vorige week nog gedaan dus actuele prijs.
Als je route via buitenste ring weg (A432) rond Lyon neemt.

*bericht bewerkt door Arno11 op 25 mrt 2017 13:15

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Nog even en dan kunnen we hier dezelfde vraag stellen voor de Duitse snelwegen…Slechte ontwikkelingen en mocht er een “kastje” komen, dan zal dat uiteraard een ander systeem zijn dan het Franse :-(

Geef je fouten toe voordat een ander ze overdrijft.
Uitrusten doe je maar in de lift.

Nog even en dan kunnen we hier dezelfde vraag stellen voor de Duitse snelwegen…Slechte ontwikkelingen en mocht er een “kastje” komen, dan zal dat uiteraard een ander systeem zijn dan het Franse :-(

Ma®©el op 25 mrt 2017 14:28

Nou, je kan dan vast gaan sparen misschien. Je wintersport wordt in 2019 wel een tientje duurder…

Nog even en dan kunnen we hier dezelfde vraag stellen voor de Duitse snelwegen…Slechte ontwikkelingen en mocht er een “kastje” komen, dan zal dat uiteraard een ander systeem zijn dan het Franse :-(

Ma®©el op 25 mrt 2017 14:28

Maar logisch ook dat wij de Duitsers gaan betalen voor het jarenlang onbetaald kapotscheuren van hun wegen.

@DavidW en hoe zit het dan met de kuilen op het strand? ;-)

Vind het niet zo logisch dat we moeten betalen hoor.

We betalen bijna overal tol. Laten we beginnen om alle buitenlanders ook eens mee te laten betalen aan ons wegennet.

Nou, je kan dan vast gaan sparen misschien. Je wintersport wordt in 2019 wel een tientje duurder…[post]Userd op 25 mrt 2017 19:11[/post][/quote]

Tja, dat loopt inderdaad flink op met drie maal op en neer per seizoen. Maar het gaat me verder niet om het bedrag ter waarde van een rondje bier, maar om het gedoe er omheen. Stickertje hier, kastje daar…Het principe van tol heffen vind ik wel ok, maar dan zou één Europees systeem wel praktisch zijn.

Geef je fouten toe voordat een ander ze overdrijft.

…onbetaald kapotscheuren van hun wegen.

DavidW op 25 mrt 2017 21:10

Hoho, en alle brandstof, eten, drinken en hotelovernachtingen dan? Er wordt al flink verdiend aan de wintersporters. Die zullen ook niet de aanleiding zijn voor het tolplan.

De Belgen begrijp ik eerder. Daar crossen we doorheen zonder een euro achter te laten. Anderzijds zijn die wegen al kapotgescheurd dus daar wens ik ook niet voor te betalen :).

Nou, je kan dan vast gaan sparen misschien. Je wintersport wordt in 2019 wel een tientje duurder…

Userd op 25 mrt 2017 19:11

Tja, dat loopt inderdaad flink op met drie maal op en neer per seizoen. Maar het gaat me verder niet om het bedrag ter waarde van een rondje bier, maar om het gedoe er omheen. Stickertje hier, kastje daar…Het principe van tol heffen vind ik wel ok, maar dan zou één Europees systeem wel praktisch zijn.

Ma®©el op 25 mrt 2017 23:02

'Tis allemaal wat idd.

*bericht bewerkt door Userd op 26 mrt 2017 07:36

…onbetaald kapotscheuren van hun wegen.

DavidW op 25 mrt 2017 21:10

Hoho, en alle brandstof, eten, drinken en hotelovernachtingen dan? Er wordt al flink verdiend aan de wintersporters. Die zullen ook niet de aanleiding zijn voor het tolplan.

De Belgen begrijp ik eerder. Daar crossen we doorheen zonder een euro achter te laten. Anderzijds zijn die wegen al kapotgescheurd dus daar wens ik ook niet voor te betalen :).

Jay op 26 mrt 2017 06:01

In Frankrijk/Italië tanken, eten en slapen we toch ook?

Het probleem met die hotelovernachtingen, eten, drinken en brandstof is namelijk dat het altijd zo goedkoop mogelijk moet, net zoals met de tol. Mensen met een tankkaart tanken sowieso niet gauw in Duitsland en in Oostenrijk is de diesel goedkoper als Duitsland.

Lang niet iedereen koopt dan nog eens eten langs de snelweg, zeker niet die lui die van thuis eten meenemen voor een week.
Snelwegen zijn nu eenmaal duur in aanleg en onderhoud. Voor niets gaat de zon op.

*bericht bewerkt door DavidW op 26 mrt 2017 15:52

Duitsland is vakantieland nummer 1 voor de Nederlanders. De wintersporters scheuren er misschien doorheen, behalve diegenen die bijvoorbeeld in Sauerland gaan skien. Maar een heel groot deel overnacht er en viert er vakantie kort en lang.

Duitsland is vakantieland nummer 1 voor de Nederlanders. De wintersporters scheuren er misschien doorheen, behalve diegenen die bijvoorbeeld in Sauerland gaan skien. Maar een heel groot deel overnacht er en viert er vakantie kort en lang.

Poudreuse op 26 mrt 2017 21:20

Frankrijk is ook vakantieland nummer 1 voor de Belgen en die péage staat daar al lang. Heel lang.

We hebben een Duitse millieusticker, Oostenrijkse sticker, komt er nog een extra DL-sticker bij.
Overnachtingskosten + restaurant uit eten.
Minstens 4x tanken heen en terug.
Soms parkeerkosten sneeuwbestemming.
Winterbanden.
Soms weer een nieuwe dakdrager, velgen en kettingen bij de aanschaf van een andere auto.
Tik tik zegt de kassa.
Misschien is met het vliegtuig in combi met transfer/OV toch goedkoper als je het autokosten totaalplaatje er naast legt.
Vliegen vind ik niet leuk, maar 2000 kilometers asfalt met zeer grote kans op file ook niet.
Vliegen is wel meer ontspannend.

*bericht bewerkt door Wintergast op 27 mrt 2017 18:01

We hebben een Duitse millieusticker, Oostenrijkse sticker, komt er nog een extra DL-sticker bij.

Wintergast op 27 mrt 2017 17:59

Stickers zullen het in Duitsland niet worden. De tol zal volledig elektronisch worden geheven. Je koopt een e-vignet via internet met kentekenregistratie. Eenzelfde systeem zal vanaf volgend jaar ook in Oostenrijk worden ingevoerd en in enkele jaren ook in Zwitserland. In landen als Slowakije en Hongarije is een dergelijk tolsysteem al succesvol ingevoerd. Scheelt weer wat ruimte op je voorruit. ;)

Het is nog maar de vraag of de Duitse tol er daadwerkelijk gaat komen. Het plan moet nog door de “Bundesrat” (vergelijkbaar met de eerste kamer in NL) worden goedgekeurd en uiteindelijk ook nog tegen alle mogelijke rechtzaken bestand zijn. Hopelijk wordt dit enorme bureaucratische monster dat eigenlijk alleen Bayern wil (en niet de rest van Duitsland) alsnog op een bepaalde manier afgekeurd.

We betalen bijna overal tol. Laten we beginnen om alle buitenlanders ook eens mee te laten betalen aan ons wegennet.

Skizoeker op 25 mrt 2017 22:47

Het probleem is dat Nederland voor automobilisten geen transitland vormt, behalve een mini-aandeel van Duitsland naar België en vice versa op de A67 of A76.

*bericht bewerkt door Frans op 27 mrt 2017 18:35

We hebben een Duitse millieusticker, Oostenrijkse sticker, komt er nog een extra DL-sticker bij.

Wintergast op 27 mrt 2017 17:59

Stickers zullen het in Duitsland niet worden. De tol zal volledig elektronisch worden geheven. Je koopt een e-vignet via internet met kentekenregistratie.
KNIP
Scheelt weer wat ruimte op je voorruit. ;)

.

Frans op 27 mrt 2017 18:33

Dat scheelt, dacht al even dat de ramen vol zouden komen.
Gelukkig hebben we nog een 2e auto, die ramen kunnen we dan gebruiken voor de mogelijke Belgische en Franse stedenstickers en tolbadge. ;-)

Plaats een reactie