binnen deel skischoen in wasmachine of niet ??

mijn vrouw zou het binnenste van mijn skischoenen willen wassen in de machine op 40° en een programma van 15 minuten , zou dit mogen zonder vervorming te krijgen ??

Ik zou het niet doen. Ik verwacht dat de lijm die tussen verschillende delen van de binnenschoen wordt gebruikt wel eens los zou kunnen laten.
Ook zou vervorming mogelijk kunnen zijn.

Verder zal je slechts (met zo’n kort programma’ de buitenzijde wassen. Voor het resultaat is het het risico niet waard.

Click. Click. Peace

@Rogier Wat is dan de aanbevolen manier om de binnenschoen te reinigen?

Niks doen !! Als je schoenen aan trekt, ruik je toch niks meer.

May the ski force be with you !!

@Bennie Goed drogen, na elk gebruik, en eventueel met een speciale reiniger inspuiten (skiwinkels hebben hele goede voor hun huurschoenen, als je het netjes vraagt mag je vast wel een ‘spuitje’ ).

Click. Click. Peace

Dat moet wel te regelen zijn. Op mijn vaste adresje (jaja, mijn kostbare vrije tijd wordt te weinig gebruikt om zelf onderhoud te plegen) zaten ze laatst nog te klagen dat er een hele bus door ging op een paar kinderschoenen die waren volgeplast…

Met Dettol sprayen en dan goed laten drogen, dit heeft een antibacteriële werking, ruiken ze daarna weer fris ;)

Dienten Die Alte schule

Ik was mijn binnenschoenen (Atomic Hawx 100) elk jaar, na twee keer een week skiën, op een normaal wasprogramma, helemaal niks mis mee, rustig laten drogen en weer terug in de buitenschoen, schnallen op meest losse stand en koel en donker opslaan. Gereed voor het volgende seizoen…
Heb ze nu al een jaar of 8 en doen het nog prima.

@Zeeuwski Ik denk zeker wel dat het kan bij sommige binnenschoenen. Maar mijn kurk-binnenschoenen van Nordica zou ik echt niet in de machine willen hebben… Kortom er is geen garanti voor en ik zou het dus niet doen.

Ook zal je echt alleen de buitenkant van de stof wassen, dus de vraag is of het het echt waard is.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie