Skischoenen kopen

Hallo,

Wat adviseren jullie?

Hier schoenen kopen bij een speciaalzaak? (Welke? woon in omgeving van Rotterdam)
Of volgend jaar op de wintersport kopen en dan miss nog de schoenen uit kunnen testen?

Wat ben je kwijt gemiddeld voor een goeie kwalitatieve en mooie skischoen?

Dankjewel

  • Duijvestein in Zoetermeer
  • Norbert Maier in Rotterdam (kan een beetje eigenwijs zijn).

Op locatie kopen kan ook, met de voordelen van eind van de middag terug kunnen gaan voor aanpassingen. Aan de andere kant: Norbert Maier heeft de constructie dat als de schoen toch niet goed blijkt te zijn, je ze terug kan brengen en alleen de huurprijs van een week betaald. Dat was ooit zo, tenminste.

*bericht bewerkt door GiGi op 24 mrt 2017 14:27

Zit Norbert Maier bij de Erasmusbrug?

Mijn budget is trouwens 200 tot maximaal 250 euro… Is dat haalbaar?

ZIt inderdaad bij de Erasmusbrug. Of dat haalbaar is, hangt van de schoen af (en ik ken je voet of verdere wensen niet, dus dat is lastig te zeggen). Maar hij kondigde vandaag op zijn facebook-pagina de einde-seizoenskortingen aan, dus loop eens bij hem binnen zou ik zeggen.

@Desiree2 Een goede Nederlandse bootfitter kan prima schoenen voor je vinden. Ik laat het aan de gebruikers over om je tips te geven.
Je hoeft de schoenen zeker niet ter plekke te kopen. Dat zou ik eigenlijk alleen aanraden als je de taal goed spreekt en dus goed door kan vragen en advies kan krijgen.
De prijs hangt heel ergvan je niveau af. Een goede schoen voor een beginner is een stuk goedkoper dan een schoen voor een gevorderde skiër. Het is snel een paar honderd euro.

Hier wat tips over het bootfitten:
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/327814/skischoenen…

De flex:
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/5666/wat-is-de-fle…

Info over levensduur skischoenen: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/341787/hoelang-gaa…

Click. Click. Peace

Om @GiGi aan te vullen, koop je schoenen in de zomer grote kans op hele flinke kortingen. Op die manier valt kopen in de Alpen af, daar zal het lastig zijn om die kortingen voor elkaar te krijgen.

Click. Click. Peace

Inderdaad wat @GiGi zegt. Volgens mij heeft testen niet zoveel toegevoegde waarde omdat een schoen in de 1e instantie goed moet zitten en in dat opzicht (nog) niet gerelateerd is aan de combi schoen / ski.

Wat ben je kwijt: Paar honderd euro. Is een beetje afhankelijk van de flex van de schoen (hoge flexwaarde = duurderde schoen), wel / niet bootfitten, zooltjes, etc.

When life gets too complicated.... SKI

Ok dan ga ik iig gewoon in nederland skischoenen proberen te scoren :) …

Ik ski al van kleins af aan, soms op hoge snelheid, ik kom ook van zwart, heb best redelijke techniek, al kan het mooier en beter. Ben geen expert.
Heb maat 41. En geen gekke of rare voeten iig.

Nog even wachten of worden die kortingen nog hoger naarmate de zomer nadert? Of heb je dan ook minder keus?

Collecties worden nu vervangen door zomerartikelen. Vandaag zijn mijn vrouw en ik goed geslaagd met Fischer Full Vacuum schoenen, ver onder de reguliere prijs. Verkoper vertelde dat zijn Fit Machine wel zo ongeveer de laatste week er zou staan, dus we hadden goed getimed. PM me maar even als je meer wil weten.

Norbert Maier is mooi dichtbij voor je, staat goed aangeschreven en heeft veel expertise, maar verwacht daardoor niet de kortingen die je wel bij andere winkels kunt krijgen.

Je kan ook eens kijken bij http://www.outdoorxl.nl .
Die zit in Barendrecht.

Übung macht den meister!!!
  • Duijvestein in Zoetermeer
  • Norbert Maier in Rotterdam (kan een beetje eigenwijs zijn).

Op locatie kopen kan ook, met de voordelen van eind van de middag terug kunnen gaan voor aanpassingen. Aan de andere kant: Norbert Maier heeft de constructie dat als de schoen toch niet goed blijkt te zijn, je ze terug kan brengen en alleen de huurprijs van een week betaald. Dat was ooit zo, tenminste.

GiGi op 24 mrt 2017 14:17

Heb jij aandelen Duijvestein, Gijs? ?

Uitrusten doe je maar in de lift.

Plaats een reactie