Tandemskiën in Portes du Soleil

Hi!

Weer een fantastische week gehad als vrijwilliger met groep gehandicapten.
We waren met een groep 26 man, 12 gehandicapten, 12 vrijwilligers + chauffeur.

Ik ben 1 van de 6 tandemskiërs die 6 daagse cursus heeft gevolgd.
We waren met 5 tandemskiërs mee op vakantie.

Hier een aantal foto’s van mij & met mijn eigen pleegzoon in de tandemski.
Zodat ik niet ongevraagd andere van de groep op internet zet.

https://goo.gl/photos/UNC3GCUKnbMzvkqc6

https://goo.gl/photos/tbjJmj3jZwtzXJcN6

https://goo.gl/photos/cFraDvvdfNAVKKpq5

HELP!

Sorry! Hoe krijg ik de foto’s geplaatst ipv een de link?

hoe het net zit met die fotos weet ik niet.
In ieder geval cool dat je zo’n cursus hebt gevolgd; zal je pleegzoon zeker blij mee zijn!;)
Is het niet ongelofelijk zwaar skiën op die manier?

Het pittig, maar zwaartekracht help gelukkig ook mee.
Een van de andere tandemskiërs heeft snelheid van 80km p/u gehaald! :-O
Geen idee of ik dat kan halen, ben zelf maar een lichtgewicht & te zware sneeuw.

*bericht bewerkt door NachtBroeder op 21 mrt 2017 23:15

Leuk om te zien?

Wij waren daar in de week van 10 febr. Toen zagen we een groepje tandemskiërs afdalen in Les Crosets. Het zag er niet bepaald gemakkelijk uit.
Respect!

Idd respect! Ik zag deze week tandemskiers ploeteren onderaan bij Pre la Joux geloof ik, man wat moet je daar hard werken door de pap… de benen van de bestuurder moeten toch gigantisch getraind zijn wil je dat volhouden…

Heel mooi

Tijd voor een uitpakparty?!

Wat ziet dat er ontzettend gaaf uit! Maar het lijkt mij idd wel heel zwaar. Wel super dat je pleegzoon zo ook van het skiën kan geniet!

Het mooiste hieraan vind ik het vertrouwen dat degene die vooraan zit heeft in de stuurder (of hoe noem je de persoon achteraan?).

Idd respect! Ik zag deze week tandemskiers ploeteren onderaan bij Pre la Joux geloof ik, man wat moet je daar hard werken door de pap… de benen van de bestuurder moeten toch gigantisch getraind zijn wil je dat volhouden…

Heel mooi

Gaston op 22 mrt 2017 07:49

Dan heb je ons waarschijnlijk zien ploeteren! :-) Wij gingen namelijk steeds met de Pre la Joux.
Getrainde benen valt wel mee, je moet vooral weten wat je doet. De zware pap sneeuw maakte het wel extra vermoeiend.

Het mooiste hieraan vind ik het vertrouwen dat degene die vooraan zit heeft in de stuurder (of hoe noem je de persoon achteraan?).

Errant op 22 mrt 2017 14:01

De gehandicapten zijn niet anders gewend zichzelf over te geven aan een ander. Ze worden geduwd, ze worden geholpen met aankleden enzovoorts. Dat scheelt een hoop in angst denk ik. Zelf moesten wij met les ook in de tandemski plaatsnemen. In het begin best eng om je over te geven aan een ander, ik heb mijn mede cursist uit de lift laten donderen… :-/ Maar ook een hele gave ervaring om mee te maken, je hebt wel echt het gevoel van skiën.

Knap van je hoor, best zwaar respect voor diegene die dit alles vrijwillig doen :D

Dienten Die Alte schule

Knap van je hoor, best zwaar respect voor diegene die dit alles vrijwillig doen :D

Elly3 op 22 mrt 2017 18:10

De reacties van de deelnemers die je er voor terug krijgt is onbetaalbaar! ;-)
Sommige gillen het uit van enthousiasme in de stoel, geweldig! Vaak gaat er ook een duim omhoog van omstanders, erg leuk!

Plaats een reactie