onderhoud seizoenseinde - fluor wax?

seizoenseinde, wat een klote woord.
maargoed, mijn laatste wintersport van dit seizoen begint volgend weekend ( tenzij ik ergens na een dump een last minute niet kan weerstaan).
Met de hogere temperaturen die voorspeld zijn ben ik van plan mijn materiaal te waxen met wat fluor-houdende wax.

nu is mijn vraag tweedelig:

  1. ik weet dat fluor niet zo geweldig is voor het belag dus ik gebruik sowieso eerst een hydrocarbon wax alvorens de fluor wax aan te brengen. Is het echter belangrijk dat ik vooraleer ik mijn boards op zolder wegzet ik eerst een ‘hotscraping’ toepas om zo alle resten fluor wax te verwijderen? daarna dan uiteraard weer hydro erop om tijdens de zomer te beschermen. Of kan ik gewoon de hydrocarbon wax over de (eventuele) restjes fluor aanbrengen?

  2. ik zit met een aantal putjes/gaten in mijn belag na een aantal weken van materiaal-misbruik dit seizoen. Ik wou deze gaatjes na mijn laatste reis laten opvullen. Is de fluor-wax bijkomend slecht voor mijn belag als er wat gaatjes inzitten? of zou dit niet enorm veel problemen moeten geven.

*bericht bewerkt door piraat op 19 mrt 2017 20:32

Als je deze gaatjes laat opvullen dan gata ski toch over een schuurband en dan zal er nog maar heel weinig fluor op je belag achterblijven ;-)

dus nu fluor, dan onderhoud dan is het helemaal prima.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie