Privé georganiseerde reis

Wie heeft er ervaring met het organiseren van een busreis voor een grote groep personen? We denken er over na om met een aantal personen een busreis te organiseren voor vrienden, bekenden, dorpsgenoten en daaraan te linken personen. Natuurlijk heb je een stukje verantwoordelijkheid maar wat zijn nog meer zaken waar je tegenaan kunt lopen? We gaan uit van een volle bus van +/- 50 personen die dus ook in dezelfde accommodatie gehuisvest dienen te worden.

Jaren geleden met de skiclub gedaan
We hadden wel via oad geboekt, iedereen zat in het zelfde hotel
En we werden in Nederland bij onze skibaan opgehaald en thuisgebracht

Jaren terug vaak mee gegaan met zulke reizen. Ben het zelf ook van plan te gaan doen komende winter. Wat verantwoording betreft denk ik eraan om goede afspraken te maken met hotel en bus, dus dat je, tot zeg maar, 4 weken van te voren het exacte aantal deelnemers kan doorgeven. Deze flexibele busmaatschappij heb ik al gevonden. Verder zie ik veel voordelen om met een grote groep te gaan, zoals reserveringen met eten op de piste, gratis busvervoer in het skigebied, gratis gebruik van ski-lockers, etc.

*bericht bewerkt door Jethro op 19 mrt 2017 19:10

Eerst inventariseren wie er echt mee willen, reken ongeveer uit wat de kosten zijn en laat ze vast 25 % betalen. Er haken altijd mensen af omdat ze ineens iets anders hebben of toch niet mee willen. Zet de voorwaarden op papier en open tijdelijk een rek nr waar alles op gestort wordt en waar je alles van betaald.
Zorg dat je er niet bij inschiet, mensen haken minder makkelijk af als ze al een deel van de reissom hebben betaald. Laat iedereen ook een annuleringsverzekering afsluiten.
aanbetaald is mee gaan en geen geld terug.

Dienten Die Alte schule

er zijn verschillende opties… reisorganisaties zoals sunweb , snowtime doen ook groepsreizen accomodatie + busreis.

of rechtstreeks met busmaatschappij zoals bij interbus en je accomodatie zelf regelen.

laat iedereen een bedrag aanbetalen voor een bepaalde datum… en voorwaarden stellen. en rest reissom betalen voor een bepaalde datum… en niet betaald kan je ook niet mee, maar krijg je je aanbetaling niet ook niet terug… zou wel een aanbetaling zoveel procent van de reissom doen. dus niet een heel klein bedrag.

en laat duidelijk aan mensen weten dat je dit regeld maar dat je niet verantwoordelijk bent voor de inhoud van de reis :)

En vraagje af of je deze verantwoordelijkheid wilt nemen…

Je haalt je volgens mij een boel werk en verantwoordelijkheid op je nek. Hoedje af daarvoor.

Er zijn een aantal organisaties die maatwerk leveren voor groepen vanaf 25 à 30 personen. Zo zou ik het doen.

To ski or not to ski, that is not a question

Op zich is het regelwerk wel te doen. Of je nou boekt voor dertig man of voor zes, dat is het werk niet (mits iedereen alles tijdig aanlevert). Mijn zorg zou zitten in al die quasi-toezeggingen die last-minute afhaken en jou met de (financiële) problemen laten zitten. Of die lui die niet tijdig betalen en allerlei andere shit hebben waarbij ze hun verantwoordelijkheden ontlopen.

*bericht bewerkt door Mike123 op 20 mrt 2017 22:47

Plaats een reactie