Welke ski ?

Hoi allemaal,
Ben 45jaar ,1,83m, 92 kg en skie sinds mijn 35 jaar,
Heb ooit zonder verstand een Head Icon TT 1,70m gekocht (In 2011) en elk jaar twijfel ik of het een geschikte ski is voor mij.
Hij is redelijk smal ,69 mm
Ben op zoek naar iets breder (74-80)
Ik ski graag heel vroeg en op verse sneeuw , kan gemiddeld goed skieen.
De Head klappert als ik snel ga , weet niet of het aan mijn techniek of aan de ski igt,
In een winkel wilde iemand mij een Head supershape magnum of rally verkopen.
Heb wat revieuws gelezen , blijkt het een ski voor vergevorderde te zijn.
Ik skie voor 90% op de piste en ski vooral op kracht, iets minder op techniek.
Maar wil wel werken om mijn techniek te verbeteren.
Graag wat advies van jullie over lengte , breedte ,type en eventueel merk
Dank bij voorbaat

Er is wat weinig informatie over wat voor soort skiën je graag doet. Lange bochten of juist korte? Geslipt of juist carven? Ski je heel actief of ben je meer een cruiser? Op hoge snelheid of (ook) op lage?

Breedte, lengte of merk zijn eigenlijk op zich allemaal loze ingrediënten; het gaat om het totaalpakketje.

Ik ben gek van mijn Head Supershape Rally. Een iets bredere pisteski waarmee je heerlijk kunt carvan maar ook makkelijk ken rutschen. Lekker stabiel maar niet een hele moeilijke ski. Snelle kantenwissel mogelijk ondanks dat de ski wat breder. Mijn vriend wil ze nu ook kopen omdat ik ook zo heerlijk op wat slappere sneeuw en verse sneeuw ermee ski.

Hoi , bedankt voor jullie reacties.
Ik ski graag lange gecarvde bochten, ski ook graag actief tegen een medium snelheid.
Heb vandaag een atomic redster xti getest , wat ik een fijne ski vond .
Morgen test ik nog een salomon x-max x10 en overmorgen de head i supershape magnum ( omdat ze geen rally hebben).
Ik heb mijn oog ook laten vallen op een fischer progressor f18 ( die ik ook niet kan testen)
Ik denk dat ik tussen die vier ga kiezen.
Graag wat adviezen aub

Als je kan, probeer ook de Rossignol Hero Elite LT (long turn) heb ik zelf een paar weken geleden aangeschaft, in lengte 180 en 71 onder de voet. Onwijs lekkere ski voor bijna alle types tussen ijs en slush!

Plaats een reactie