Voorjaarsvakantie 2018

Voor wie alweer aan het plannen is voor volgend jaar, onderstaand een overzicht van schoolvakanties in West-Europa.
Dit jaar was het voor de regio Midden een uitdaging, omdat de voorjaarsvakantie gelijk viel met carnaval.
Volgend jaar ziet het er weer een stuk beter uit om naar Oostenrijk te gaan, maar in Frankrijk zijn wel 2 regio’s tegelijk vrij.
Nederland Zuid zal wel overwegend vrij hebben met carnaval, samen met België, de Franse alpenregio, Beieren en de Oostenrijkse alpenprovincies.

null

Handig!

De, toch wel hele grote en relatief dichtbevolkte, provincie Nordrein Westfalen staat er niet bij. Die hebben vakantie in de week van carnaval…

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

De, toch wel hele grote en relatief dichtbevolkte, provincie Nordrein Westfalen staat er niet bij. Die hebben vakantie in de week van carnaval…

Jst81 op 15 mrt 2017 22:07

@Jst81 Heb je daar een bron van? Ik kan dat nergens terugvinden.

De, toch wel hele grote en relatief dichtbevolkte, provincie Nordrein Westfalen staat er niet bij. Die hebben vakantie in de week van carnaval…

Jst81 op 15 mrt 2017 22:07

@Jst81 Heb je daar een bron van? Ik kan dat nergens terugvinden.

Mathijs6 op 17 mrt 2017 21:27

Die hebben altijd met carnaval vrij. Hetzelfde als N-Brabant en Limburg in Nederland.

De, toch wel hele grote en relatief dichtbevolkte, provincie Nordrein Westfalen staat er niet bij. Die hebben vakantie in de week van carnaval…

Jst81 op 15 mrt 2017 22:07

@Jst81 Heb je daar een bron van? Ik kan dat nergens terugvinden.

Mathijs6 op 17 mrt 2017 21:27

Die hebben altijd met carnaval vrij. Hetzelfde als N-Brabant en Limburg in Nederland.

laco op 17 mrt 2017 21:43

Idd en mijn familie, met schoolgaande kinderen, woont daar. Dus dat is tevens mijn Bron ?

*bericht bewerkt door Jst81 op 18 mrt 2017 08:29

Toch nog een verlaat vraagje!
Op de site zie je vaak staan: ‘rustig. Behalve als zuid Frankrijk vakantie heeft’.
Welke zonde is zuid frankrijk? A of C?

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/b396b66f9e5ba6937d0bb628...

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Ik gok B, omdat dat Marseille en Nice betreft. @Rogier weet dit beter dan ik!

*bericht bewerkt door Quick op 21 sep 2017 23:38

Mr. Slow

Dat is B met vooral Marseille. Vooral de weken van en Marseille en Parijs samen zijn altijd erg druk!

*bericht bewerkt door Rogier op 22 sep 2017 08:02

Click. Click. Peace

(Opmerking niet meer van toepassing)

*bericht bewerkt door Jay op 22 sep 2017 08:40

Natuurlijk zone b ik typte te snel! Ik heb het aangepast. Het is Marseille en dat is zone b inderdaad.

Click. Click. Peace

Ja, dus de overlappende week vakantie van zone B en C is het drukst. Dat is precies krokusvakantie voor onze regio’s Noord en Midden.
Maar de originele vraag is nog niet beantwoord. Wat is nu ‘Zuid’?

Zone C lijkt me ‘het zuiden’ maar zou dan vooral druk zijn omdat Parijs daarbij hoort.
Zone B kan je nauwelijks Zuid noemen. Ook al zit Marseille erin, het grootste deel (in oppervlak) is juist Noord.
Zone A kent (denk ik) de meeste wintersporters omdat de alpen regio in deze zone ligt, maar is geen Zuid.

*bericht bewerkt door Jay op 22 sep 2017 08:59

Dat moet wel “heerlijk rustig” worden dan. Regio Noord en naar Oostenrijk. Leuke compensatie voor de topdrukte vorig jaar.

@Taan, dat verwacht ik ook :)
Krokusvakantie 2016 was vergelijkbaar dus wij doen komend jaar een copy-paste!

Leuk, ik ga naar voralberg, in de krokus, deze regio heeft dan ook vakantie, zal dan wel iets drukker worden bij de liften maar dat is in Kleinwalsertal vindt ik sowieso niet, dat het druk is bij de liften.

Ski you later!

Gaan er uberhaupt veel fransen naar Oostenrijk? Ik kan me voorstellen dat je niet perse heel zwitserland over gaat steken als je in eigen land ook prima skigebieden hebt.

Gaan er uberhaupt veel fransen naar Oostenrijk? Ik kan me voorstellen dat je niet perse heel zwitserland over gaat steken als je in eigen land ook prima skigebieden hebt.

Juul op 27 okt 2017 14:47

Het antwoord is nee. ;) De meesten blijven inderdaad in Frankrijk, al wat minder gaan richting Zwitserland en Italië. In Oostenrijk kom je ze al bijna helemaal niet tegen.

Mr. Slow

Handig dit, tnx!

Gaan er uberhaupt veel fransen naar Oostenrijk? Ik kan me voorstellen dat je niet perse heel zwitserland over gaat steken als je in eigen land ook prima skigebieden hebt.

Juul op 27 okt 2017 14:47

Het antwoord is nee. ;) De meesten blijven inderdaad in Frankrijk, al wat minder gaan richting Zwitserland en Italië. In Oostenrijk kom je ze al bijna helemaal niet tegen.

Quick op 27 okt 2017 14:50

Een aanvulling:
Er gaan wel degelijk mensen uit Frankrijk naar Oostenrijk, en dit aantal wordt tov Zwitserland langzaam ook een beetje meer. Vorarlberg is bv. heel geliefd bij mensen uit de Vogezen/Elsass.
Het Bregenzerwald is een bestemming met veel Stamgasten uit deze Regio. We hebben regelmatig mensen uit Noord-Oost Frankrijk daar getroffen. In Mellau worden bv. al jaren regionale Skikampioenschappen (Vogezen) georganiseerd. Elsässer vinden vooral het eten en de sfeer aangenaam en het prijsniveau is ok. Dat trekt ook behoorlijk wat Zwitsers en Luxemburgers aan.

Verder is er ook interesse in skigebieden als Ischgl en de Arlberg. In ieder geval bij redelijk wat Franse collega’s die ik heb…naast het skien, hoor je regelmatig dat de kombinatie accomodatie/eten/prijs interessant blijkt te zijn en dat verschillen groter worden naarmate het een hoger kwaliteitsniveau betreft.

Natuurlijk blijft het aantal verhoudingsgewijs klein, het aanbod in Frankrijk aan mooie skigebieden is groot en je kunt als Franstalige je moedertaal gebruiken. Toch is er zeker interesse in Oostenrijk.

MfG aus Luxemburg.

Plaats een reactie