Vergoeding annuleringsverzekering

Ik weet er is al meer overgeschreven maar wil dit toch nog even vragen.
Wij hebben een doorlopende res/annuleringsverzekering. We komen nu net terug uit Oostenrijk ( vervroegd) op de heenweg voelde ik me een beetje grieperig maar dacht gaat wel over. Eenmaal in Oostenrijk aangekomen verkouden, hoesten,… voelde me rot. Naar de de drogist voor wat middeltjes. Die hielpen niet toen naar de arts die vertelde dat ik een voorhoofdholteontsteking had en niet meer mocht skiën ik kreeg een kuur voor 7 dagen en een spray. Volgende dag naar huis gegaan. De verzekering schrijft op hun site dat ze die dagen dat je daar niet geweest bent door ziekte uitbetalen. Echter ( kleine lettertjes) alleen als je in het ziekenhuis hebt gelegen.

Mijn vraag, weet iemand een verzekering die wel de accommodatie vergoed bij ziekte? ( opgelopen tijdens de vakantie.) zonder ziekenhuisopname.

@Meindert Allereerst beterschap! Erg vervelend om zo je vakantie te zien eindigen. Bij mijn weten dekt de doorlopende reisverzekering van de NSkiV zulke redenen gewoon. Deze verzekering is ook gewoon helemaal toegespitst op skien en buitensporten in het algemeen.

Hierbij even letterlijk een kopie van hun polisvoorwaarden wat dat betreft:

“Met de module ‘annulering’ kun je je verzekeren tegen ofwel het afzeggen van je vakantie voor vertrek, ofwel afzeggen voor én afbreken tijdens je vakantie. Naast deze keuze heb je ook de keuze uit twee verzekerde bedragen, €1.500 of €3.500. Dit is het maximale bedrag dat wij per persoon per reis uitkeren bij annulering. Kies je voor de dekking voorafgaand aan de reis, dan vergoeden wij alleen de schade die je oploopt door het vooraf moeten annuleren of uitstellen van je reis. Kies je voor de dekking voorafgaand aan en tijdens de reis, dan ontvang je ook een vergoeding voor niet genoten vakantiedagen als je tijdens je vakantie wordt opgenomen in het ziekenhuis of door omstandigheden voortijdig moet terugkeren naar huis.”

Born to Ride

Heb je bij de verzekering ook daadwerkelijk geclaimed en is dat afgewezen of kom je niet verder dan de website? Incl doktersverklaring zou eea normaal gesproken wel gedekt kunnen zijn.

Matthias123, Dank je wel. Ik zal een s contact opnemen met de NSkiV. Er staat onderaan echter wel dat “een vergoeding voor niet genoten vakantiedagen als je tijdens je vakantie wordt opgenomen in het ziekenhuis of door omstandigheden voortijdig moet terugkeren naar huis.”
Het gaat er dan om wat zij doen in dit geval met “door omstandigheden” We gaan het uitzoeken.

Ik denk dat er bij alle verzekeringen in dit geval een discussie zal ontstaan. Is persoon namelijk ziek genoeg om vakantie helemaal af te breken, of alleen bepaalde activiteiten niet meer te ondernemen?

Userd: ik heb gebeld met de maatschappij en kreeg dus te horen dat ze alleen ziekenhuis opname vergoedden.

Tiny-M., ik vind dat als een arts je zegt dat je niets meer mag doen en zeker niet skien dit toch een goede reden zou moeten zijn? Als je daarnaast nog medicijnen krijgt lijk het me toch duidelijk dat het geen smoes is.

Allereerst beterschap!
Verzekeringsmaatschapijen zijn er om geld te verdienen en er zijn heel veel kleine lettertjes die niet altijd op een website, maar wel in de polisvoorwaarden staan. Dit kan bijgevoegd zijn, maar ook een doorverwijzing naar een url.
Lees die even heel goed voordat je op basis van sumiere info een conclusie trekt want dan kan het in voorkomende gevallen alsnog vervelend uitpakken. Een voorbeeld van hoe het kan lopen: Jij bent met je gezin op vakantie en jij wordt ziek. Je besluit met het hele gezin naar huis te gaan en dan krijg jij wel uitgekeerd (want ziek en eventueel zelfs een doktersverklaring), maar de rest niet, want wat was voor hen de noodzaak om de vakantie af te breken?

Zjanke, Dank je wel. Ja ik weet geld is het belangrijkste. Ze mogen van mij ook geld verdienen geen probleem. Maar die kleine lettertjes mogen wel wat groter worden! Maar dat is een goede tip ober de rest van de familie. Dank je.

Ik was vorig jaar ook ziek geworden op vakantie. Eerst ook met paracetamol etc mezelf op de been kunnen houden, maar daarna toch maar naar de dokter gegaan (40 graden koorts hielp ook), en ik had een luchtweginfectie. Ik heb de dagen daarna in mn appartement uitgeteld gelegen, maar heb die dagen uiteindelijk wel terug gekregen (ook de dagen les in verhouding die ik al betaald had)
Ik heb ook een doorlopende reisverzekering dus het kan wel.

ps ik heb hem bij Achmea lopen dacht ik via de Rabobank

Marcus,

Dank je wel. Bij wie heb jij je verzekering dan? Ben wel benieuwd.

Dank je wel. Zal eens contact met hen opnemen.

Tiny-M., ik vind dat als een arts je zegt dat je niets meer mag doen en zeker niet skien dit toch een goede reden zou moeten zijn? Als je daarnaast nog medicijnen krijgt lijk het me toch duidelijk dat het geen smoes is.

Meindert op 14 mrt 2017 12:03

Ik zeg ook niet dat het een smoes oid is, wat ik wel aangeef is: je mag niet meer skiën, maar je kan wellicht wel op je vakantieadres verblijven (weet niet of de arts daar nog iets over heeft gezegd). Ik verwacht dus wel dat je gewoon geld terug krijgt voor skipas en evt. lessen, maar verblijf kan een discussiepunt zijn. Niet dat ik het er mee eens ben, maar zoals hierboven al genoemd: verzekeringen keren het liefst niet uit.

Zo bedoelde ik het niet hoor over die smoes. Nee de arts heeft niets gezegd verder. Alleen dat ik niets meer mocht doen. Hooguit een klein wandelingetje. We waren nog niet aan een skipas toegekomen. Heb 1 afdaling kunnen maken met een middagpas. Daarna ging het niet meer. Lessen hadden we dit keer niet geboekt. Dus 1 mooie lange afdaling. Maar wel een hele dure:) In Neustift schlick 2000.

@Tiny-M, wel hoor maar wel je moet er wel recht op hebben, dan willen ze zelfs behoorlijk redelijk zijn. Het hangt allemaal an de voorwaarden af en daar moet je je vooraf even in verdiepen, zo ingewikkeld zijn die echt niet.

Paar jaar geleden door rugproblemen na dag 1 niet meer kunnen skien (wel daar in hotel gebleven, want autorijden was eigenlijk ook geen optie meer ). Alles behalve 1e dag gewoon vergoed gekregen via abnamro verzekering.

@Userd: ik zeg ook niet dat het ingewikkeld is, wel dat er vaak in de voorwaarden vaak vage omschrijvingen staan. Zo ben ik een verzekering tegen gekomen die freestyle skiën niet vergoedt: betekent dit ook een klein schansje op de piste? En wat als je kinderen met de skileraar een funslope over gaan? Ik heb nogal wat voorwaarden gelezen tot ik bij m’n huidige verzekering uit kwam en bij de meesten zitten er zoveel mogelijkheden tot ‘uitvluchten’.
@Meindert: ondanks dat ik nu geen Centraal Beheer meer heb voor de reisverzekering (ivm off-piste niet verkzekerd), heb ik wel goede ervaringen met deze maatschappij. Meestal zijn ze niet heel erg moeilijk met dingen.

Dank jullie wel Ik zal Centraal beheer en de ABNAMRO ook meenemen. Ik heb nog even de tijd om het te regelen.

@Userd: ik zeg ook niet dat het ingewikkeld is, wel dat er vaak in de voorwaarden vaak vage omschrijvingen staan. Zo ben ik een verzekering tegen gekomen die freestyle skiën niet vergoedt: betekent dit ook een klein schansje op de piste? En wat als je kinderen met de skileraar een funslope over gaan? Ik heb nogal wat voorwaarden gelezen tot ik bij m’n huidige verzekering uit kwam en bij de meesten zitten er zoveel mogelijkheden tot ‘uitvluchten’.

@Meindert: ondanks dat ik nu geen Centraal Beheer meer heb voor de reisverzekering (ivm off-piste niet verkzekerd), heb ik wel goede ervaringen met deze maatschappij. Meestal zijn ze niet heel erg moeilijk met dingen.

Tiny-M op 14 mrt 2017 13:51

freestyleskiën is bewust freestyleskiën, een hobbel op een piste niet, een doelbewuste schans nemen wel. Met de klas onder begeleiding zal geen probleem zijn als je er ook mee offpiste mag. Vind je de escapes te vaag, die overigens ook in je voordeel kunnen werken, neem je een andere verzekering.

In dit geval van TS, want zeggen de voorwaarden van de verzekeraar? Wat Miep aan de telefoon vindt, is minder spannend,

Plaats een reactie