Ski's rond 1,70 all mountain

Beste wintersporters,

Graag wil ik via dit een oproep doen. Voor de anwarter opleiding in Oostenrijk wil ik graag eigen ski’s. Het liefst all mountain ski’s. Heb jij toevallig nog een paar ski’s staan of ga je je ski’s niet meer gebruiken. Bij ski’s horen natuurlijk ook nog ski schoenen, dit is niet noodzakelijk. Maar maat 42 zou too zijn. Je kan mij helpen om ski leraar te worden. Als je vrienden kent, die nog ski’s hebben staan. Laat het ze weten.

Veel groetjes,

Paul van Bloois

Waarom allmountain? Volgens mij heb je dat niet nodig voor opleiding of lesgeven (een goede pisteski kan tegenwoorden alle condities probleemloos aan). Bovendien heb ik van skileraren gehoord (zowel in de opleiding als gedurende een seizoen lesgeven) dat ze een bredere ski (>80 mm onder de voet) als vrij belastend voor de knieën ervaren.

Zo is dat GiGi.
Keep it simple Paul.

PS Koop voor het evt.lesgeven een goedkoop overjarig model van een pisteski.
( Op het Duitse internet ? GiGi)
Koop voor als je Privé gaat skiën een leuke ski voor jezelf OK.

Ik heb je een PB gestuurd.

Piste riderrrrr

@GiGi waarom zou een bredere ski meer belastend zijn voor de knieën?
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, vraag me alleen af wat de logica daarvan is?

Hoe verder de staalkant van de ski (die in de sneeuw snijdt) verwijderd is van de centrale lijn van je voet, hoe meer er sprake is van een arm (als in: ‘arm’ in de momentum- en hefboomwet) die krachten onder een andere, ongunstige hoek plaatst ten opzicht van de natuurlijke lijnen in je gewrichten.

Snappie? Mijn tekenkunsten zijn non-existent, dus ik hoop dat deze poging om het in woorden te vatten succesvol is…

*bericht bewerkt door GiGi op 14 mrt 2017 16:05

( Op het Duitse internet ? GiGi)

Hooykaas op 14 mrt 2017 08:43

Heeft Duitsland een eigen internet? Net zo veel Baustelles als op de Autobahn?

All mountain is inderdaad onnodig, met een pisteski kun je alles doen wat een anwarter leraar moet kunnen op skis

Gang is alles

Waarom allmountain? Volgens mij heb je dat niet nodig voor opleiding of lesgeven (een goede pisteski kan tegenwoorden alle condities probleemloos aan). Bovendien heb ik van skileraren gehoord (zowel in de opleiding als gedurende een seizoen lesgeven) dat ze een bredere ski (>80 mm onder de voet) als vrij belastend voor de knieën ervaren.

GiGi op 14 mrt 2017 06:55

Dacht dat gewicht ook mee ging spelen op een geven moment. Maar weet niet zeker of dat zo is.

Plaats een reactie