Short trip met de personeelsvereniging, suggesties?

Hallo,

Volgend jaar, eind januari, willen we met de personeelsvereniging gaan wintersporten, waarschijnlijk 3 of 4 dagen. We twijfelen nog tussen Sauerland of Oostenrijk, maar dan de dichtbij gelegen gebieden.
We verwachten met zo’n 100 man te zijn, dus zal het niet meevallen een geschikte accommodatie te vinden.
Ons wensenlijstje;

  • half pension
  • beetje apres ski
  • zo dicht mogelijk aan de piste

Heeft iemand goed suggesties / ervaringen?

Vriend van mij is net terug met hun bedrijf uit Frankrijk voor een donderdag-zondag skitrip. Groot bedrijf dus ik zal eens vragen hoe zij dat doen

Kijken of iets als sunwebs kan helpen?

Ah, zij waren maar met 20 man/vrouw (ik dacht veel meer). Ze laten Bizztravel een offerte maken obv half pension en inclusief skipas en busreis. Afgelopen jaar zaten ze in St. Francois de Longchamps en dit jaar Valloire/Galibier.

Kohlerhof in Fugen zou je wel terecht kunnen. Apreski en gondel van de Spieljochbahn is naast de deur

Zoek contact met Vincent van Young Austria zij hebben grote accomodaties voor veel mensen in een aantal plaatsen in Oostenrijk.

http://www.youngaustria.com/

Dienten Die Alte schule

In Sauerland loop je meer risico dat er weinig sneeuw is. Je boekt neem ik aan ruim van te voren.

Ik zou niet een te klein gebied nemen, die 100 mensen zullen niet allemaal dezelfde wensen en niveau hebben. Ik neem aan dat je hier natuurlijk al aan gedacht had.

Ski you later!

Allen bedankt voor de reacties, ik ga het even bekijken

Wij zijn in januari in Almhof Lackner geweest in Ried I’m Zillertal.

5 minuutjes met de skibus naar de gondel van de Kaltenbach.
Apres ski beneden bij de gondel

Wij waren met een man of 50 dacht ik.

100 man onderbrengen in die periode en dan voor een paar dagen zal zeker niet meevallen.
Zou dit zeker via een (al dan niet) lokale reisorganisatie spelen, die met name met het oog op financiële “aansprakelijkheid” (aanbetaling etc).
De meeste hotels zitten niet op groepen te wachten, zeker niet van dit soort omvang.
Om over het uberhaupt kunnen herbergen maar te zwijgen.

Spreek uit ervaring …

Ik wens je in elk geval veel succes met het organiseren, zal niet meevallen.

Rob

@Elly3 is er geen leeftijdslimiet voor Young Austria?

Met werk zijn we een aantal keer met Leverreizen in Oostenrijk geweest. Goede locaties en elkaar jaar weer andere gebied.
http://www.leverreizen.nl/

@Mathijs6 Nee hoor ik zat in januari wel met jeugd in Schaidberg in Obertauern, maar de dagen daar voor zat er een hele bus vol Duitse mannen, die gingen de dag voordat onze kids met de bus aankwamen weer weg.
In Schaidberg kunnen 150 personen, verdeeld over 2, 4, en 6 pers kamers. Wij hadden volpension, het eten is echt goed daar, tussen de middag ook een warme maaltijd en steeds drie gangen. Je kan natuurlijk ook alleen halfpension/ ontbijt boeken. Het huis ligt praktisch aan de piste, als je skien kan ski je zo terug. De kamers hebben allen hun eigen badkamer en toilet, ziet er allemaal prima uit.

*bericht bewerkt door Elly3 op 14 mrt 2017 18:53

Dienten Die Alte schule

@Elly3 bedankt voor de info, daar ga ik zeker even informeren. Hoe lang zijn jullie geweest, en wat voor tarief hanteren ze?

@Mathijs6 wij zijn daar geweest van 21 tot vrijdagavond 27 jan Tarieven weet ik niet dat heeft iemand anders geregeld was daar op kamp met de bvdgf. als begeleiding mee. Maar de prijs kun je zo opvragen.
In Lofer zit ook een groot huis die ze beheren dat is misschien iets dichterbij. Je kunt op de site een huis uitzoeken, er staat bij hoeveel bedden ze hebben. Schaidberg was wel super :D

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie