skischool concept

Twee weken geleden een prima ski vakantie in Gerlos gehad. Vooral onze zoon van 5 jaar was erg blij met de skijuf en skischool. Hij kreeg les bij Michi’s en het concept van 9:30u brengen en 15:00uur ophalen is erg goed bevallen. Het feit dat de kinderen ook eten in het kinderrestaurant samen met de skijuf is prettig omdat de ouders dan van 10 tot 3 zelf ook kunnen lessen of skien.
Ik vraag me af of dit concept in meer skiplaatsen wordt toegepast of is dit uniek voor de skischool Michi’s in Gerlos?

Bij Total in Hochfugen bestaat ook deze mogelijkheid. Hier zijn de tijden vanaf 09:45 tot 16:00 uur. Dit zal ongetwijfeld ook bij meerdere skischolen en gebieden zo zijn.

Bij Skischule Ischgl is dat ook zo, ouders kunnen kiezen

  • hele dag les + lunch met de skileraar
  • hele dag les en kinderen lunchen met hun ouders
  • halve dag les

In alle gebieden waar wij tot nu toe met de kinderen zijn geweest was dit mogelijk. (Nauders, Kaltenbach, WagraIn, Dorfgastein, Oberjoch (D))

Volgens mij is dat helemaal niet zo bijzonder en bieden ze dat in vrijwel alle serieuze skigebieden aan.

Tot nu toe overal waar wij de kinderen op skiles deden in Oostenrijk (2xMayrhofen, Gerlos, Sölden. SFL) was dit concept beschikbaar. Dus de hele dag de kinderen met de skileraar onderweg (incl. middaglunch/vertier), kost wat maar dan heb je ook wat :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

9:30 start is dan weer lang niet overal zo natuurlijk, meeste scholen hanteren 10:00 als starttijd (in mijn ervaring).

❄️

Ook in Frankrijk wordt dit soort concept aangeboden door de ESF. De (kleine) kinderen worden dan gedurende de dag vermaakt op de Club Piou Piou.
Zelf ook zo’n pakket gehad in KWT, hoewel als 14 jarige de kindermaaltijden niet helemaal handig waren… :)

in veel oostenrijkse gebieden wordt dit aangeboden , maar ook in Frankrijk. in frankrijk onderverschillende vormen…
Frankijk: lessen beginnen vaak om 9 uur in de ochtend ( verschilt per ski school organisatie) . Optie met mini club worden vaak aangeboden bij ESF. Maar frankrijk heeft meerder skischolen ( internationale met wel of niet Nederlandse sprekende leraren), maar die hebben vaak geen miniclub , maar wel lunch mogelijkheden.

-halve dag les met of zonder lunch
-halve dagen met miniclub zonder lunch
-halve dagen les met lunch en miniclub …
-hele dagen met lunch ( 9-12 les + lunch + 14 -17 les , tijden afhankelijk van gebied en periode)
-hele dag les zonder lunch. ( 9-12 lunchen met ouders en dan weer van 14 -17 les. tijden afhankelijk van gebied en periode)
-halve dag les ochtend of middag + lunch + ochtend of middag miniclub ( zonder skien) . deze laatste wordt vaak aangeboden bij de kleintjes.
Dan heb je tegenwoordig ook nog in veel gebieden lessen van 11 -14 uur ( vaak in het hoogseizoen). of andere varianten van tijden.

Zelf persoonlijk kiezen wij als we in Frankrijk zijn de optie 9-12 uur en daarna lekker lunchen met z’n allen. 3 uur les achter elkaar met vooral bij de beginners wel een pauze , maar hogere groepen ( sterren) vaak niet, al genoeg is voor ze, zeker als ze jong zijn.
en s middag skien of iets anders . maar dit jaar was het voornamelijk 1 van ons 2 met de oudste skien. jongste is nog te jong.Maar dat is natuurlijk persoonlijk wat je wilt.

*bericht bewerkt door miepmiep op 11 mrt 2017 23:17

In Arlberg is dat ook zo.Zelfde tijden.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de kinderen voor eten krijgen tijdens de lunch.
In Arlberg komen we niet verder dan patat met een worstje en suikerwater met een kleurtje.Of vieze pizza.
Om vervolgens de volgende dag weer met patat te beginnen tijdens de lunch.
Voor 15.00 Euro per dag.
In het hoogseizoen zijn er bij 1 skischool 3000 kinderen. Reken maar uit.3000x15=45000 euro per dag omzet alleen voor het eten.
Koekoek ?

In Arlberg is dat ook zo.Zelfde tijden.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de kinderen voor eten krijgen tijdens de lunch.
In Arlberg komen we niet verder dan patat met een worstje en suikerwater met een kleurtje.Of vieze pizza.
Om vervolgens de volgende dag weer met patat te beginnen tijdens de lunch.
Voor 15.00 Euro per dag.
In het hoogseizoen zijn er bij 1 skischool 3000 kinderen. Reken maar uit.3000x15=45000 euro per dag omzet alleen voor het eten.
Koekoek ?

Hooykaas op 11 mrt 2017 23:18

dat is ook wat mij tegen staat. maar is niet enige reden. Het is vakantie dus een lekker weg met gezin en daar hoort ook samen eten bij en 's middag samen iets doen of hele gezin of apart ( dit omdat leeftijdsverschil tussen kids groot is).

Bij Skischule Ischgl is dat ook zo, ouders kunnen kiezen

  • hele dag les + lunch met de skileraar
  • hele dag les en kinderen lunchen met hun ouders
  • halve dag les
Irene op 11 mrt 2017 20:01

Fischis flachau hetzelfde
Eten: spag. Bolognese, kaisermarn, tosti, friet met schnitzel en friet met knakworst, dit is ongeveer het werkmenu

*bericht bewerkt door An32 op 11 mrt 2017 23:51

Bijna 20 jaar geleden heeft het middageten bij de skischool ervoor gezorgd dat onze zoon een aantal jaar merk geen frites heeft gegeten, hij had het zich met 5 dagen frites en 1 dag pizza helemaal tegengegeten.

Bedankt voor alle info. Wat wij prettig vonden aan de skischool in Gerlos voor onze zoon waren toch de Nederlandstalige juffen en het gezellige kinderrestaurant dat voor kinderen helemaal als zodanig ingericht was. Het menu was elke dag anders en daar zaten inderdaad frietjes bij, maar ook pasta en pannenkoeken. Alles was van te voren geregeld dus onze zoon van 5 hoefde geen geld mee te nemen en het was voor hem heel vertrouwd. Voor ons een geruststellende gedachte dat hij het ook naar zijn zin heeft. Na de skilessen gingen we dan met elkaar wat drinken en wat eten. Wel prettig dat dit concept dus ook mogelijk is in andere skidorpen.

In Arlberg is dat ook zo.Zelfde tijden.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de kinderen voor eten krijgen tijdens de lunch.
In Arlberg komen we niet verder dan patat met een worstje en suikerwater met een kleurtje.Of vieze pizza.
Om vervolgens de volgende dag weer met patat te beginnen tijdens de lunch.
Voor 15.00 Euro per dag.
In het hoogseizoen zijn er bij 1 skischool 3000 kinderen. Reken maar uit.3000x15=45000 euro per dag omzet alleen voor het eten.
Koekoek ?

Hooykaas op 11 mrt 2017 23:18

Ja dat eten is denk ik overal hetzelfde, maar dat overleven ze gerust wel. 15 euro is wel iets duurder dan in Auffach (12) en in kirchberg was het geloof ik maar 10. Maargoed als ze met ons meelunchen kost het ook zoiets.

Ik vind het ook veel prettiger als ze onder de middag “overblijven”. Zij vinden het leuk, want geen ouders die op hun vingers kijken, Wij vinden het leuk lekker rustig lunchen met zijn 2en, en we kunnen veel makkelijker wat verder in het skigebied. Ik zeg Win Win

*bericht bewerkt door Taan op 14 mrt 2017 09:40

[
, Wij vinden het leuk lekker rustig lunchen met zijn 2en, en we kunnen veel makkelijker wat verder in het skigebied. Ik zeg Win Win
[post]Taan op 14 mrt 2017 09:34[/post][/quote]

is maar hoe er naar kijkt… wij vinden vakantie is voor het gezin samen. dus halve dagen les genoeg… en daarna tijd met z’n allen en daar hoort gezamenlijk lunchen ook bij. maar dat voor iedereen persoonlijk

Voor iedereen persoonlijk uiteraard.
Maar met een halve dag les per dag waarvan ze dan nog een uur in de lift zitten kom je niet ver ? miepmiep.
Je kan toch wel 6 dagen zonder gezin overdag .
En inderdaad de kinderen vinden het leuk om tussen de middag met de lerares en andere kinderen te eten.
Probeer het maar volgend jaar OK
Loslaten allemaal ?
Ga jij met een knappe leraar een lesje volgen.Leer jij ook nog wat. ??

Geen kinderen hier, maar net dat samen vakantie houden is waarom ik vooral hier in Belgie les neem, en ter plaatse niet. Erg verschillend niveau met vriend, en aangezien ik als zelfstandige meestal weekje skien en weekje zomervakantie neem, hij 1 dag op 6 24-uurswacht heeft en anders ook van 8-20u werkt, willen we die vakantieweken wel degelijk samen doorbrengen. Zolang het verantwoord blijft natuurlijk, we splitsen af en toe wel eens op. Zal met kinderen erbij niet meteen veranderen denk ik, al zie ik de charme van een hele dag met z’n tweetjes ook wel in voor jonge ouders. Voor kinderen lijkt het me geen bezwaar, als ze zich een beetje thuisvoelen in de klasjes hebben ze het vast wel naar hun zin ook onder de middag. Ieders eigen keuze dus, maar de meeste skigebieden bieden heel uiteenlopende formules aan.

Voor iedereen persoonlijk uiteraard.
Maar met een halve dag les per dag waarvan ze dan nog een uur in de lift zitten kom je niet ver ? miepmiep.
Je kan toch wel 6 dagen zonder gezin overdag .
haha daarvoor zijn de vakantie nou zo leuk. dan je nog meer tijd voor elkaar hebt.

En inderdaad de kinderen vinden het leuk om tussen de middag met de lerares en andere kinderen te eten.
Probeer het maar volgend jaar OK
Loslaten allemaal ?
Ga jij met een knappe leraar een lesje volgen.Leer jij ook nog wat. ??

Hooykaas op 14 mrt 2017 13:54

tja in frankrijk hebben skischolen voorrang bij de lift, weet niet hoe dat in oostenrijk is?

*bericht bewerkt door miepmiep op 14 mrt 2017 20:10

Voor iedereen persoonlijk uiteraard.

Maar met een halve dag les per dag waarvan ze dan nog een uur in de lift zitten kom je niet ver ? miepmiep.
Je kan toch wel 6 dagen zonder gezin overdag .
En inderdaad de kinderen vinden het leuk om tussen de middag met de lerares en andere kinderen te eten.
Probeer het maar volgend jaar OK
Loslaten allemaal ?
Ga jij met een knappe leraar een lesje volgen.Leer jij ook nog wat. ??

Hooykaas op 14 mrt 2017 13:54

tja in frankrijk hebben skischolen voorrang bij de lift, weet niet hoe dat in oostenrijk is?

miepmiep op 14 mrt 2017 20:07

nee proberen doen wij niet met lunch… lunchen liever als gezin gezamelijk… dan maar niet heel ver het gebied in of net die ene piste niet nog een keer kunnen doen, maar tja er komt een tijd dat dat wel weer kan…

In Oostenrijk hebben de kinderen in principe geen voorrang bij de lift.
@miepmiep Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt uiteraard ?

In Oostenrijk hebben de kinderen in principe geen voorrang bij de lift.
oke dat is dus in frankrijk wel zo… en dat scheelt dus weer

@miepmiep Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt uiteraard ?

Hooykaas op 14 mrt 2017 22:33

Skiklasjes hebben in Oostenrijk, wat wij tot nu toe hebben gezien, vaak wel voorrang en een aparte ingang bij de liften. Recent nog dit bij SFL gezien. Zeker bij een topdrukte zoals de voorjaarsvakantie kan ik begrijpen dat dit wel handig is. Kleine kinderen van een skiklas in het gedrang van volwassenen is niet handig voor de skileraar… los van het tijdverlies door lang wachten…

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Wij hebben dit ook eens uitgetest… Dochter (toen 4 geloof ik) tussen de middag standaardhap naar binnenwerken met skiklasje. Dit vonden wij allemaal niet zo leuk. Later tussen de middag met de kinderen samen geluncht, dan vroegen we van te voren waar de skileraar ging lunchen en zorgden dat we daar ook waren. Dit ging al een stuk beter (we vinden het leuk om tijdens een vakantie ook tijd samen door te brengen nl.) Nu zijn we gelukkig waar we zijn wilden: heerlijk samen de hele dag skiën!

Plaats een reactie