Morzine naar Avoriaz reizen

Goedemiddag,

Op 18e maart ga ik met 2 vrienden naar Morzine voor 1 nacht. Voor volgende dag 19e maart gaan we met 3en naar Avoriaz, omdat wij met andere vrienden van ons hadden afgesproken in Avoriaz. Zij komen met groepsbus, aangezien we niet van bus houden (denk aan misselijkheid).

Maar het vraag is: Hoe komen wij in Avoriaz terecht?
Maar na een uurtje zoeken heb ik opgezocht dat het mogelijkheid om met gondellift naar Avoriaz te reizen of met paardenslee of pendelbus. Klopt dit wel? want ik begreep dat in Avoriaz een autovrij is.
Het tijden van de pendelbus kan ik niet zo gemakkelijk vinden of hoe het zit precies?

Alvast bedankt,

Zinzi

Vanuit Morzine vertrekken er voldoende bussen naar Prodains (cable car) lift naar Avoriaz. Ik schat 5 min met de bus.

Rock

Vanuit morzine gaat er direct een gondel omhoog (super morzine), maar je moet meer liften pakken om in avoriaz te komen. Met spullen dus niet handig. Optie hierboven is met spullen het makkelijkst. Bus pakken, na 5 minuten ben je onderaan de prodains gondel die direct naar avoriaz gaat. Als je het leuk vindt kun je nog met de paarden door het dorp gaan, maar is niet bepaald nodig.

Toen ik er vorig jaar was heb ik gezien dat er een parkeerplaats vlak naast het dorp zat. Dorp zelf is inderdaad autovrij, er zijn geen wegen in de winter, alleen pistes… ik weet niet hoe je op die parkeerplaats komt want ik ben alleen door het dorp geskied. Mijn hotel was in Chatel.

Plaats een reactie