Makkelijk, klein gezinskigebied gezocht

Hoi
We zijn dit jaar last minute naar Oostenrijk geweest, ski amade. Helaas was het een groot gebied waar soms ook de blauwe pisten deels rood waren. Voor volgend jaar ben ik op zoek naar een klein, gezinsvriendelijk skigebied met zeer makkelijke pistes, liefst sneeuwzeker.
Iemand suggesties?
Merci

Zugspitz Arena, en dan met name Ehrwald (Ehrwalder Alm). Knus en gezellig familiegebied met erg makkelijke blauwe pistes. Het verzamelpunt van de skilessen is niet in het dal, maar boven bij de gondel. Daar is ook het kinderland waar andere pistes dan weer langskomen. Je zou dus zelfs even (onopgemerkt) bij je kinderen kunnen langs skiën tijdens de les.

Naast Ehrwald vind je ook in Berwang makkelijke blauwe pistes. Wel is dit gebied een stuk kleiner en zijn de liften over het algemeen eenvoudiger, je vindt er voornamelijk sleepliften.

Wil je toch meer uitdaging dan zijn er op de Ehrwalder Alm een aantal mooie rode pistes en zelfs een zwarte piste te vinden. Daarnaast vind je op de Zugspitz gletscher erg mooie en uitdagende pistes die lekker stijl zijn. Uitdaging is ook in Lermoos te vinden, maar daar vonden wij de pistes erg ijzig, terwijl dit in de andere gebieden niet zo was.

Wij zijn de eerst week van februari jl in de Zugspitz Arena geweest en hebben het erg naar onze zin gehad. Sneeuwzekerheid moet in januari en februari zeker geen probleem zijn lijkt me, de overige maanden ben ik niet zeker van. Dorpen liggen op ongeveer 1000 meter, en de skigebieden gaan tot ongeveer 2000 meter, met uitzondering van de gletscher uiteraard waar de pistes tot bijna 3000 meter gaan (dit deel is dus ook sneeuwzekerder, maar minder geschikt voor families die makkelijke blauwe pistes zoeken;)).

*bericht bewerkt door Jolieke op 02 mrt 2017 23:36

Ik wil je graag Biberwier adviseren. Kinderland in het dal. Mocht je in appartement brabanderalm gaan zitten heb je uitzicht over de ski piste en het kinderland. Het is een klein gebied met op 4km afstand Ehrwald zoals hier boven beschreven en Lermoos wat ook kleinschalig en familie en beginners vriendelijk is.

Ken maar één gebied wat hier fantastisch geschikt voor is: Seiseralm (Alpe di Siusi)! Hooggelegen, goede kunstsneeuwvoorzieningen en erg makkelijke pistes.

Mr. Slow

Kleinwalsertal is zeer kindvriendelijk. Heuberg Arena, Parsenn en Ifen zijn de grotere gebiedjes waar veel blauw te doen is. Söllereck is blauw en rood maar daar ben ik nog nooit geweest. Kinderskipassen zijn er heel goedkoop (€84,00 voor 7 dagen). Het is ook zeer sneeuwzeker. Met kerst kan je er al skiën. Ook zijn er veel leuke skischolrn met een reuze aanbod aan kinderlanden. De meeste skileraren spreken bij de skischolen Bödmen grund en Bödmen baad Nederlands (bij de andere vast ook wel maar hier heb ik ervaring mee)

Ski you later!

Kleinwalsertal is zeer kindvriendelijk. Heuberg Arena, Parsenn en Ifen zijn de grotere gebiedjes waar veel blauw te doen is. Söllereck is blauw en rood maar daar ben ik nog nooit geweest. Kinderskipassen zijn er heel goedkoop (€84,00 voor 7 dagen). Het is ook zeer sneeuwzeker. Met kerst kan je er al skiën. Ook zijn er veel leuke skischolrn met een reuze aanbod aan kinderlanden. De meeste skileraren spreken bij de skischolen Bödmen grund en Bödmen baad Nederlands (bij de andere vast ook wel maar hier heb ik ervaring mee)

TeTe op 3 mrt 2017 07:09

Als je ski amade al te steil vond dan zou ik niet naar kleinwassertal gaan, ifen heeft maar 1,5blauwe piste en Mittelberg-Hirschegg en paar blauwe paden en Riezeln heeft ook wel blauw maar t ligt allemaal vrij ver uit mekaar!

Ken maar één gebied wat hier fantastisch geschikt voor is: Seiseralm (Alpe di Siusi)! Hooggelegen, goede kunstsneeuwvoorzieningen en erg makkelijke pistes.

Quick op 3 mrt 2017 05:17

Misschien nog aan toevoegen dat het eten er fantastisch (en niet duur) is? Hetzelfde geldt uiteraard voor de koffie ;-)

Maar is Alpe d’Huez misschien niet ook een leuk idee? In ‘de kom’ vlakbij het dorp is het zeker niet te moeilijk, en mocht toch iemand de geest krijgen is er genoeg aanbod om toch een iets ‘rodere’ afdaling te maken.

kijk eens op http://www.kappl.at
40km aan piste, een leuk kinderland op 1800 meter en de hoogste top is 2700 meter dus sneeuwzeker. Zeer overzichtelijk ook voor kleine kinderen. Dalafdaling is rood maar is goed te doen ook voor de kleintjes. Voor de volwassenen zijn er genoeg uitdagende mogelijkheden waaronder de “lattenabfahrt” van 9km.

*bericht bewerkt door stefanski op 03 mrt 2017 23:03

Christlum! vanaf januari ligt er meestal een mooi pak sneeuw, maar met kerst is nog niet alles open.

Carezza in Italië. Zeer kindvriendelijk en is zowel leuk voor beginners als gevorderden. Sneeuwzekerheid gegarandeerd met een eigenaar die oprichter is van de marktleider op het gebied van sneeuwkannonen.

Heeft de laatste jaren 80 miljoen in het gebied gestoken en is nog niet klaar met de vernieuwingen. Gevolg is dat de meeste liften slechts enkele jaren oud zijn.

Komt nog bij dat het het meest zonnige gebied is (80% van de dagen zijn zonnig), prijstechnisch interessant, zeer rustig en natuurlijk de hoge kwaliteit van het eten langs de piste (dat is overigens in heel Italië wel het geval).

Lofer vond ik zelf heerlijk. Qua sneeuwzekerheid hangt het er natuurlijk vanaf wanneer je gaat Maar het skiseizoen gaat in principe tot medio April. Ze hebben veel geinvesteerd aan de besneeuwing dus ik denk dat dat geen probleem hoeft te zijn. pistes zijn erg fijn en breed en het is heel overzichtelijk.
Erg fijn schijnt ook Steinplatte te zijn, zelf geen ervaring mee.

Gargellen, Oostenrijk (Vorarlberg / Montafon)

Echt klein én met een kinderland gewoon in het dal: Filzmoos (zie informatie op deze site) of Fendels. Hebben wij dit jaar en eerdere jaren gekozen juist vanwege de kinderen. Hoe ver zijn je kinderen met les? Deze dorpen hebben een paar oefenweitjes waar kinderen lekker op kunnen skiën, als ze beginners zijn dan zitten ze daar heel de week. Zelf heb je er dan wat meer piste bij, maar niet heel veel. In Filzmoos overheerst blauw, in Fendels heb je 1 lange blauwe afdaling en nog wat rood en zwart voor de ouders. In het geval van Fendels kan je ook nog naar de gletscher als je de kinderen heel de dag inclusief lunch op les hebt. Fendels is wel sneeuwzekerder, ligt iets hoger en op een noordhelling.

Nauders voldoet wel aan je eisen inclusief goedkope familie skipas, http://www.nauders.com/de/aktiv-erleben/skiparadies/skipasst…

Lofer, klein, overzichtelijk en familievriendelijk.

Skigebied “Steinplatte” in Waidring. Ik denk niet dat je het nog glooiender krijgt. Vooral de Winklmoosalm.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Ik wil je graag Biberwier adviseren. Kinderland in het dal. Mocht je in appartement brabanderalm gaan zitten heb je uitzicht over de ski piste en het kinderland. Het is een klein gebied met op 4km afstand Ehrwald zoals hier boven beschreven en Lermoos wat ook kleinschalig en familie en beginners vriendelijk is.

Ivo4 op 3 mrt 2017 00:38

Kan dit alleen maar bijtreden.
Net terug van weekje Biberwier voor het 3j op rij. Kleinste en rustigste gebied van Zugspitzarena met 10km pistes. Onderste blauwe piste van 1km lang met comfortabele 6p stoeltjeslift is de perfecte oefenpiste. Heb er mijn kinderen en vrouw leren skiën de voorbije jaren. Er is ook een rolband voor echte beginners. Meestal rustig op de piste, geen wachttijden aan de lift.

Naar de top op 1800m wel via oude trage 2 persoonslift maar daar is het heel rustig, ook 2 gezellige Almhutten.
Boven nog 2 sleepliften met een leuke blauwe en rode piste en ook wel wat offpiste mogelijkheden indien voldoende sneeuw.
De blauw/rode afdeling van de top naar beneden is echt super, de leukste piste van gans de Arena vind ik, heel gevarieerd, breed en 4,5km en 800m hoogteverschil.
Kan Hotel My Tirol aanbevelen, op de piste gelegen, paradijs voor jonge kinderen.
Skibushalte aan het hotel, om de 30min gaat er een gratis bus naar Lermoos en Ehrwald.

Enkele foto’s
Dalafdaling en Hotel My Tirol links

null

Blauw/Rode afdaling
null

Oude stoeltjeslift
null

Steil Offpiste stuk
null

Zicht vanuit het hotel op de Zugspitze
null

Na 3j hebben we het gebied wel gezien, volgend jaar waarschijnlijk Montafon eens proberen.

*bericht bewerkt door Triple-T op 07 mrt 2017 15:08

Plaats een reactie