vraag over set up van board

beste forum leden,

ik heb gisteren een board, bindingen en schoenen gekocht en ik twijfelde of alles wel goed afgesteld is
dit omdat de hak niet heel ver naar achter zit naar mijn idee en de tenen er veel te ver uit steken (zie foto’s)

het board is een burton ripcord
de bindingen zijn burton infidel
de schoenen zijn van het merk nitro

null
null

Ziet er op zich niet verkeerd uit, is ook meer een kwestie van uitproberen en dan eventueel nog iets aanpassen. Bij mij steekt de neus ook iets verder uit dan de hak

Als ik het goed zie zit de hiel van de schoen niet geheel in de heelcup. Je toestrap zou ik ook eens over/op de neus strappen. Die heb je nu zowat over je wreef gestrapt. Dan trekt je hiel er wel goed in

*bericht bewerkt door Patrick076 op 28 feb 2017 21:54

Welke maat heb je in je snowboardschoenen?

echte mannen lopen naar boven,

Een foto vanaf de onderkant kan nog wel wat verduidelijking geven. Het lijkt er nu op of je iets teveel toe overhang hebt. En hoever staan je highbacks naar voren gekanteld?

Hebben deze burton bindingen trouwens geen zogenaamde gas pedals, die je uit je footbed kan schuiven? Dan geef je je tenen wat meer steun en wordt de kracht beter overgebracht.

De voorste strap is een capstrap. Die moet over je neus en niet op je schoen. Je schoen zal dan beter in de highback gedrukt worden. Maar het lijkt idd een behoorlijke schoenmaat?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik heb mijn set-up foto’s er nog even bijgezocht:
Bataleon Omni 159 met Burton bindingen, maat 44 Salomon boot

null

Jones Flagship 164 met Now Drive bindingen, maat 44 Salomon boot
null

Geen last van toe- of heeldrag bij het carven

Bij jou zit de hak ook veel verder naar achteren. Je kan even kijken naar de settings van je highback.

Ik snap niet waarom je zo een smal bord hebt gekregen. De persoon in de winkel heeft je echt niet goed geholpen want je ziet perfect dat je er veel te veel over zit.
@marijnt bij jouw is er inderdaad teveel aan de heel kant , ga een 1cm naar voor met je binding en het is opgelost.

Ik bedoelde dat de hak bij @marijnt verder naar achter in de binding stond tov van TS, niet tov van het board. Bij TS zou ik zeker wat aanpassen aan de highback om de schoen beter in de binding te zetten (nog even onafhankelijk van de breedte van het board).

*bericht bewerkt door Tiny-M op 01 mrt 2017 10:30

De voorste strap is een capstrap. Die moet over je neus en niet op je schoen. Je schoen zal dan beter in de highback gedrukt worden. Maar het lijkt idd een behoorlijke schoenmaat?

Jeroen6 op 1 mrt 2017 07:44

Ik ken deze specifieke binding niet, maar mijn eigen bindingen van Rome zijn zo gemaakt dat je kan kiezen wat je doet over je schoen of over de neus van je schoen. Ik weet dat er meer bindingen zijn waarbij je kan kiezen. En ik vermoed dat, dat hier ook zo.

Let it snow, let snow, let it snow!

Ik pas bij mij niks aan hoor ;)

Wat anderen ook zeggen: Het board lijkt smal. Of je boots groot. Net hoe je het bekijkt. Of beide.

Het is inderdaad de vraag waar je de set-up gekocht heb en wat voor advies je daar hebt gekregen.

Als je grote voeten hebt (44,5 of meer) kun je wellicht beter een bredere versie van een board aanschaffen. De meeste merken hebben wel enkele ‘wide’ versies van bepaalde modellen, of hebben modellen die al breder van ontwerp zijn.

Omdat het board en de boots niet op elkaar afgestemd lijken -wat lijkt te duiden op een gebrekkig advies- zou het ook een idee kunnen zijn om eens goed te kijken naar de fit van je boots. Je moet ze namelijk niet kopen als normale schoenen.

Hier een willekeurig linkje naar een site die uitlegt hoe je boots het beste past:

http://ultimate-snowboarding.com/snowboardschoenen-koopgids/…

Ik heb mijn eerste boots ooit veel te groot gekocht. Ik dacht dat ze goed en comfortabel pasten. Pas enkele vakanties later bleek dat deze toch veel te ruim waren. Ik heb ter plekke andere boots gekocht met goed advies van een Oostenrijkse Intersport.

Als je de bonnetjes nog hebt en nog kan ruilen is het misschien een optie.

Maar er is nog iemand hier op het forum die altijd goed advies heeft. Of nee, hij heeft altijd het beste advies. Hij noemt zichzelf @sneeuwbaard. Zijn aanwezigheid openbaart zich vanzelf aan je. Je zult verblind worden door een een fel licht. Iets als dit:

null

Ben je daar eenmaal aan gewend stelt de volgende verschijning zich aan je voor:

null

Nou, of eerder zo dan:

null

Het is een wijs man. Dus spreek hem vooral niet tegen.

*bericht bewerkt door Boarderline op 01 mrt 2017 11:12

Btw, Je kunt, zoals hier eerder al genoemd is, kijken of je de boots wat beter kan centreren op het board. Ik geloof dat de vuistregel voor overhang zo’n 2 tot 2,5 cm is. Dus als de overhang meer dan 2,5 cm is, zou een wide-model board een betere keus kunnen zijn. Valt het binnen die 2,5 cm heb je er waarschijnlijk geen last van. Overhang gaat je ook pas echt hinderen als je meer gevorderd raakt, en dus scherpere bochten maakt waarbij de kanten van het board meer in de sneeuw snijden en de hellingshoek tussen board en sneeuw groter wordt. Een goede winkel helpt je met de set-up van je aangeschafte materialen (ook de bindingen) en zou je ook graag advies geven. Een goede winkel laat je ook iets ruilen als het niet goed blijkt te zijn. Als dat het geval is zou ik zeker teruggaan en de service van de winkel testen.

@boarderline, of moet het Borderline zijn? Ik zie nl wel wat overeenkomsten.
Ik vind het echt een trieste sneer naar @sneeuwbaard, dit alles vanwege een andere mening over een GNU Zoid?
Zo ga je niet om met zaken op een Forum. Ik vind dit echt geen stijl van je , en eigenlijk ronduit onbeschoft.
@Rogier, jij bent Admin. Kun jij hier iets mee?

*bericht bewerkt door martijnuiterwijk op 01 mrt 2017 11:51

echte mannen lopen naar boven,

@Martus is alles bij 1 zaak gekocht en afgesteld? Lijkt inderdaad dat de schoenen te groot zijn voor de bindingen. Wat zijn de maten van je set up?

??

Mezelfverdorie! Ik heb een fan, waarvan nu in ieder geval duidelijk is wat zijn competentie is. :D
@Boarderline: Erg schattig dat je tijdens het handarbeiduurtje mijn nieuwe profielafbeelding hebt mogen maken, maar ik beperk de wedstrijdjes ver plassen tot de mensen die niet over hun eigen schoentjes staan te druppelen. ?
@martus. Ik lees dat je al een aantal bruikbare tips hebt gekregen. Kom je er nog niet uit en kom je hier nog eens terug op het forum, dan zou ik je nog graag mijn evangelie willen verkondigen! ;)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie