Volkl RTM81 aanschaffen

Hi, ik denk erover om de Volkl RTM 81 aan te schaffen. Na jaren huren nu eigen ski’s! Lengte 182 cm, 19.0 radius, 128-81-109. De reden dat ik voor deze zou willen gaan is dat ik op een soortgelijk model vorig jaar lekker geskied heb en ik ook wel een lange ski nodig heb. En ik kan hier een mooie aanbieding op krijgen.
Ik ben 2.00 m, 110 kg, ski jaar of tien, laatste paar jaar 2-3 keer per jaar, denk zelf ski niveau 6-7. Vnl op de piste, soms offpiste als het kan/met gids.
Ik zoek wel een echt een stevige ski maar ik twijfel nog of deze niet te stijf is, of dat het teveel moeite kost om naar de andere zijde te kanten. Heeft iemand ervaring met deze ski’s? Wat denken jullie?

null

Met 2 meter en 110 kg zou ik me niet teveel zorgen maken over de stijfheid ;-)

Zag je deze toevallig voorbij komen bij Duijvestein? Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen qua stijfheid (ik ben een stuk kleiner).

Hi nee staat bij MK Bilthoven. Eindeseizoen aanbieding. Ik lees gemengde reviews op het net, ben er nog niet uit. Ben vooral bezorgd dat deze wat lastig omkant.
##yoguido: daar heb je gelijk in!

Heb zelf de RTM 84 (van enkele jaren terug) en zelfs die is niet té stijf voor mensen van ons gewicht. Ik zou niet twijfelen! behalve dan misschien of je niet voor de 84 ipv de 81 gaat ;)

Dank je wel Bchs! en wat vind jij van het bochten draaien? ik weet dat het geen echte pisteski is maar hoe soepel is hij in de bochten?

Heb deze ski’s aan het begin van dit seizoen aangeschaft en ze bevallen mij erg goed. Voelen zeker niet te stijf aan. Omkanten gaat prima, ook bij wat kortere bochten. Voelen door de stijfheid bij hogere snelheden en lange bochten eveneens prima aan. Ben zelf 193 cm en 98 kg.

Plaats een reactie