Gnu Zoid als board?

Ik ben nu sinds dit seizoen aan het snowboarden geslagen en ben nu toch wel aan het overwegen om een eigen snowboard te kopen.
Als rijder ben ik iemand die vrij relaxed board, en ook niet in het funpark te vinden zal zijn. Misschien ooit wel, maar voorlopig toch niet.
Ik ben het over het algemeen nogal zat dat als je hier naar een indoor baan gaat nogal slecht materiaal krijgt. Schoenen heb ik al. Normaal gezien ga ik wekelijks naar een indoorpiste en volgend seizoen staan tripjes op de planning. En het onderhoud van het board neem ik er met plezier bij.

Nu is mijn oog op dit board gevallen: https://www.blue-tomato.com/nl-NL/product/Gnu-CC+Zoid+158+Gf…
Als ik veel reviews lees en de eigenschappen van het board bekijk denk ik wel dat het bij me zou passen.
Hoe denken de ervaren boarders hierover?
Ik ben trouwens 1m83 en 58kg.

Hoe doen anderen het trouwens met boards online kopen? Het is namelijk toch een gok als je zo een board koopt zonder te proberen.
Het bord staat wel bij Duijvestein zoetermeer, maar ik kan het niet testen omdat het van vorig seizoen is en ze daar geen testboard van hebben.

Dank jullie wel alvast

Voor n 1e board zou ik een meer ‘‘classic’’ shape kiezen ivp dit.

Als je straks meer gaat freeriden ( offpiste) dan is het leuk om naar zo een shape te gaan kijken. Maar voor nu Niet doen!

Kleine aanpassing, Zelf onderhouden ? waxen kan, maar de magne traction kanten kun je zelf niet onderhouden, of je moet al weten wat je doet

*bericht bewerkt door martijnuiterwijk op 27 feb 2017 19:00

echte mannen lopen naar boven,

Waarom als ik mag vragen?

Ziet er leuk uit dat board, maar voor die prijs is zoveel meer te krijgen. Zeker als eerste plank zou ik hier ook niet meteen voor kiezen. Wacht tot begin volgend seizoen en ga dan meerdere boards in verschillende shapes testen. Dan ga je er meer gevoel bij krijgen. Wil je nou toch echt nu al wat: test dan andere planken bij Duijvestein. Er zijn vergelijkbare maar ook hele andere boards die je daar kan testen.

Online kopen blijft een gok als je de plank niet getest hebt, daarom zou ik dit ook niet doen als je niet meerdere opties getest hebt.

Magnetraction vraagt om een speciaal tooltje qua onderhoud, maar hoeft geen spelbreker te zijn. Ga het inderdaad niet zomaar slijpen zonder dat je weet wat je doet.

Magnetraction is juist heel makkelijk te onderhouden. Net zoals boards zonder Magnetraction dat zijn. Daarbij hebben de meeste boards vandaag de dag wel iets van een snufje wat op Magnetraction lijkt; uitstulpingen of inkepingen in de sidecut om zo meer grip te krijgen.

Je hebt voor een Magnetraction board een normale kantenslijper nodig. Wel met de kanttekening dat je deze inderdaad wel van de fabrikant (Lib-Tech, One ball Jay) moet aanschaffen omdat deze iets kleiner is zodat deze in de gegolfde zijde past. Als ik het goed begrijp is deze kantenslijper ook best te gebruiken op boards van andere merken.

Zelf heb ik een board met Magnetraction uit 2009 en heb deze nog nooit geslepen met een kantenslijper en de staalkant is nog steeds scherp. Ik verwijder alleen wat roestplekjes en braampjes met een gummisteentje. De fabrikant verkoopt Magnetraction ook als een technologie waarbij je de staalkanten kan ‘de-tunen’ (wat botter maken voor truuken op rails) en dan nog steeds genoeg grip hebt. Magnetraction is een leuke vondst, maar het neemt niet weg dat je, net als bij andere boards, een goede techniek nodig hebt om goed de berg af te komen. Het kan helpen, maar is ook weer geen wondermiddel.

Een asymmetrische sidecut schijnt te helpen bij bochten op de hielzijde. Dé zijde waar de meeste snowboarders problemen mee hebben om bochten met voldoende grip goed gesneden te krijgen. Het is dus niet alleen dat je voor het aparte uiterlijk dit board aan zou kunnen schaffen.

Een snowboard kopen blijft altijd een gok. Zelfs als je een board eerst test weet je nog niet zeker of je werkelijk het beste board van dat jaar hebt gekocht. Er zijn zoveel merken en zoveel modellen dat alles testen moeilijk wordt. Als je goed naar je wensen luistert en de specificaties van een nieuw snowboard daar op afstemt, en je de maattabel (gewicht berijder versus boardlengte) voor het betreffende model van de fabrikant ook raadpleegt, is het risico van een miskoop begaan zeer gering. Zeker als je een board in een gemiddelde prijsklasse of hoger uitkiest en daarbij ook let op de reputatie van de fabrikant.

Bij Gnu hoef je daar niet over te twijfelen, maar er zijn nog zoveel andere goede merken.

*bericht bewerkt door Boarderline op 27 feb 2017 20:53

Let ook op dat dit board a-symetrisch is. Dit board is dus enkel geschikt als je goofy rijdt. Ben je regular dan heb je niks aan dit board.

Übung macht den meister!!!

Let ook op dat dit board a-symetrisch is. Dit board is dus enkel geschikt als je goofy rijdt. Ben je regular dan heb je niks aan dit board.

RFKANGOO op 27 feb 2017 20:54

Dit is totaal niet waarvoor asymmetrisch staat. Het betekent gewoon dat het 1 hielkant heeft en 1 teenkant. Als je nu Goofy of regular rijd, dit werkt alletwee. Enigste wat veranderd is dat jouw nose (goofy) mijn tail(regular) word.

Gnu heeft een regular én een goofy versie van de Zoid. Dus als je dit board koopt moet je daar wel op letten! Dat je de goede versie koopt.

*bericht bewerkt door Boarderline op 27 feb 2017 21:15

@Sidinic RFKANGOO heeft gelijk. Bij een twin shape maakt het niet uit of je regular of goofy bent. Maar als ik het goed begrijp is de Zoid een directional shaped board. En dan maakt het dus wel uit!

*bericht bewerkt door Boarderline op 27 feb 2017 21:20

Let ook op dat dit board a-symetrisch is. Dit board is dus enkel geschikt als je goofy rijdt. Ben je regular dan heb je niks aan dit board.

RFKANGOO op 27 feb 2017 20:54

Dit is totaal niet waarvoor asymmetrisch staat. Het betekent gewoon dat het 1 hielkant heeft en 1 teenkant. Als je nu Goofy of regular rijd, dit werkt alletwee. Enigste wat veranderd is dat jouw nose (goofy) mijn tail(regular) word.

Sidinic op 27 feb 2017 21:06

In dit geval maakt het wel uit. Sommige asymmetrische inderdaad niet.

Daarom dat ik ook inderdaad de goofy versie gepost had. Dit bord heeft inderdaad 2 versies. Daar was ik wel van op de hoogte.

Laat ik wie hier boven gelijk heeft over de uiteenlopende offtopic berichten even in het midden; jij bent hier in ieder geval niet mee geholpen.

Ik kan begrijpen dat het enorm stoer is om met zo’n plank voor de lift te staan wachten, maar dit zijn niet de planken waar je als prille beginner iets op te zoeken hebt. Het zijn de planken voor de gevorderde rijder die specifiek naar de eigenschappen van zo’n plank zoekt.

Het is het beste om een plank te zoeken of nog te huren die je een betere boarder maakt. Verstandig is het om eens zelf het verschil tussen boardjes te voelen, voor zover je daar al gevoel voor hebt ontwikkeld. Pas als je een richting weet waar je het moet zoeken, kun je pas serieus een board kiezen. Gokken of iets uitkiezen van een plaatje is niet verstandig.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@sneeuwbaard, volledig met je eens.

zoek een lekker speels c.q vergevingsgezind boardje. Zodat niet ieder foutje word afgestraft.
Ben niet meer zo thuis in de nieuwe modellen boards. Zelf als instap boardje destijds een speelse RIDE gehad. Veel plezier aan gehad.

echte mannen lopen naar boven,

@sneeuwbaard, volledig met je eens.

zoek een lekker speels c.q vergevingsgezind boardje. Zodat niet ieder foutje word afgestraft.
Ben niet meer zo thuis in de nieuwe modellen boards. Zelf als instap boardje destijds een speelse RIDE gehad. Veel plezier aan gehad.

MartijnUiterwijk op 27 feb 2017 22:09

En over welke type boardjes heb je het dan?of raad je aan?

Ben een ex snowboarder. Ben niet meer op de hoogte hoe alles nu heet. Een lekkere all mountain vaak wat lagere flex index … Bij de meeste sites kun je wel selecteren op niveau. Selecteer gewoon op beginner. en lees wat reviews.

Volgens mij zijn er nog wel wat klassiekers, ride wild life, of burton blunt, beetje die kanten uit. Maar de snowboarders hier hebben wel meer tips.

echte mannen lopen naar boven,

@sneeuwbaard

Vragen hier over de asymmetrische sidecut zijn niet off-topic wat mij betreft. Als de topicstarter meeleest kan deze er best wat van opsteken.

Waak voor arrogantie door te stellen dat andere forumbezoekers geen nuttige antwoorden kunnen geven om vervolgens daarna de veronderstelde waarheid te verkondigen. Of althans; zo komt het op me over.

Gokken of iets uitkiezen van een plaatje is niet verstandig. Je goed inlezen en aan de hand daarvan een keuze maken wel. Ooit maak je een keuze voor een eerste board wat dan je referentiekader word. Je kunt tot sint juttemis gaan wikken en wegen, maar als je 100% overtuigt bent dat je een eigen board wil hebben doe je geen miskoop als je met verstand koopt. Ja, het ene board is wat stijver, de ander weer wat minder. Die heeft dit, die heeft dat.

Het belangrijkste is dat je lol hebt en leert snowboarden. En dat kan op heeeel veel soorten snowboards. Ook als beginner.

En zelfs al koop je een board omdat je de vorm interessant vind levert dat ook een leermoment op. Het zijn allemaal leermomenten, niets mis mee in mijn ogen. Ooit moet je keuzes maken waar je vervolgens uit leert. Dat kan geld kosten. Maar zoals ze zeggen: voor niets gaat de zon op.

Da’s mijn mening…als je mij toestaat.
En nee, ik ga verder hier niet met je in discussie als ik je in je eer heb aangetast.

Eens, maar voor de topicstarter is sidecut etc nog niet van belang.

Wat van belang is, is dat die geen miskoop doet door een , in mijn optiek een te specifiek board te kopen.
En dan zijn het wel nog ruim 400 piek, Terwijl die voor minder geld, wellicht een board heeft waar die meer aan heeft en meer progressie maakt. Mij hebben ze destijds bij t huren van een board een dikke freeride plank meegegeven, Kreeg dat kreng de bocht niet om. dan is de lol er snel vanaf in het leren.

Je kunt op alle planken leren boarden, vraag is, op welke boek je de meeste progressie? denk niet op een board met n ‘‘aparte’’ shape.

echte mannen lopen naar boven,

@ sneeuwbaard

Bovendien kleineer je topicstarter stiekem een beetje door er vanuit te gaan dat hij het board aanschaft enkel vanwege het opvallende uiterlijk. En dus een oppervlakkige keus zal maken. Dat is misschien wel zo, maar misschien ook niet. Ik maak op dat hij wel naar de specificaties en eigen wensen heeft gekeken.

@ MartijnUiterwijk

Onder deze shape zit een ‘normaal’ snowboard met als meest opvallende eigenschap een diepere sidecut aan de hielzijde. Dat belemmert de progressie geenzins. Dat jij geen progressie boekte met een freeride plank kan ook andere redenen hebben gehad. Bedoel ik overigens niets verkeerd mee. Alleen dat twee situaties niet altijd te vergelijken zijn zonder alle gegevens te weten.

@sneeuwbaard

Vragen hier over de asymmetrische sidecut zijn niet off-topic wat mij betreft. Als de topicstarter meeleest kan deze er best wat van opsteken.

Waak voor arrogantie door te stellen dat andere forumbezoekers geen nuttige antwoorden kunnen geven om vervolgens daarna de veronderstelde waarheid te verkondigen. Of althans; zo komt het op me over.

Gokken of iets uitkiezen van een plaatje is niet verstandig. Je goed inlezen en aan de hand daarvan een keuze maken wel. Ooit maak je een keuze voor een eerste board wat dan je referentiekader word. Je kunt tot sint juttemis gaan wikken en wegen, maar als je 100% overtuigt bent dat je een eigen board wil hebben doe je geen miskoop als je met verstand koopt. Ja, het ene board is wat stijver, de ander weer wat minder. Die heeft dit, die heeft dat.

Het belangrijkste is dat je lol hebt en leert snowboarden. En dat kan op heeeel veel soorten snowboards. Ook als beginner.

En zelfs al koop je een board omdat je de vorm interessant vind levert dat ook een leermoment op. Het zijn allemaal leermomenten, niets mis mee in mijn ogen. Ooit moet je keuzes maken waar je vervolgens uit leert. Dat kan geld kosten. Maar zoals ze zeggen: voor niets gaat de zon op.

Da’s mijn mening…als je mij toestaat.
En nee, ik ga verder hier niet met je in discussie als ik je in je eer heb aangetast.

Boarderline op 27 feb 2017 22:35

:D Laat ik beginnen door te zeggen dat ik hopelijk geen invloed heb op het feit dat jij je mening richting/over mijn post wilt uiten. Hou je ook vooral niet in, ik ben niet half zo onvriendelijk als ik er uit zie of jij nu denk dat ik ben ;) :D

Je begrijpt me alleen denk ik niet helemaal en gaat mijns inziens volledig aan het feit voorbij dat we hier te maken hebben met een (zeer enthousiaste) beginnende boarder, die meer heeft aan een uitgestoken hand om de juiste (maar vooral geen dure foute) keuzes te kunnen maken. Als de eerste posts dan ‘meningen’ verkondigen die uitlopen van ‘magnetraction kan je niet zelf slijpen’ tot ‘magnetraction hoef je niet te slijpen’ is dat nou niet iets wat de topicstarter verder zal hepen en daarvoor zit(ten) ik/we hier tenslotte. Dat daaroverheen nog een zéér ervaren boarder met een erg nuttige tip (goofy) gecorrigeerd wordt met (goed bedoelde) foute informatie maakt dit in mijn ogen nou niet de warme wintersporters.nl ervaring die velen in het begin wel hebben gekregen.

Als iemand met een beetje voorwerk om advies vraagt, of dat nou hier is of in de winkel, is het het aller makkelijkst als de ‘klant’ weet in welke richting hij/zij het wilt zoeken, maar nog niet een specifiek board in het hoofd heeft.
Als een beginnende boarder de winkel binnen loopt en dan gelijk wijst naar de bovenste/duurste/snelste/mooiste plank, heeft de verkoper een uitdaging.

Met een humoristische ondertoon duidelijk maken dat je vooral plezier moet hebben van een plank en dat je deze dus niet van een plaatje uit moet zoeken (hoe komt een beginnende boarder anders in hemelsnaam bij dit board?!) omdat je anders alleen de blits maakt op de weg naar de piste en niet daarop, wordt dus blijkbaar niet door iedereen begrepen. Het zou ook over de kern van de boodschap moeten gaan en daar valt volgens mij weinig aan op te merken.

Maar goed… ik bespeur enige frustratie bij je. Misschien dat dit er voor zorgt dat je niet op je sterkst bent. Stellen dat een foutje van bijna 500 euro best moet kunnen voor het ‘leermoment’ en dat dit board bovendien geenszins een belemmering kan zijn voor de progressie (switch rijden?!) is nou niet bepaald behulpzaam al zou je het vast zo bedoelen. Op bijna elk board kun je schuivend een helling af komen en al lijkt dat, als je om je heen kijkt, voor het grootste deel van de boarders ook de enige techniek te zijn die ze beheersen, is het toch wel erg lekker als je in het begin van je carrière een board hebt die met je mee werkt en bijna vanzelf de bochtjes draait ipv dat je er mee aan het vechten bent en het board je op elk onoplettend moment wilt ‘vermoorden’. Je progressie zal sneller gaan en het plezier is minimaal verdubbelt. Daarbij merk ik dat een ‘makkelijk’ board niet heel snel te kort schiet, maar een ‘geavanceerd’ board wel al snel te hoog gegrepen kan zijn en dat is niet leuk voor een hele week in de sneeuw. Je maakt bovendien maar zeer beperkt gebruik van de capaciteiten die een plank bezit, wat het lekkere boardgevoel over het algemeen niet ten goede komt. Er zijn inderdaad héél veel boardjes om uit te kiezen, maar té geavanceerd of met een té specifiek doel (zoals deze plank) is niet verstandig.
@dlstel Lees eerst eens de stukjes door die ik specifiek voor de ‘nieuw-snowboard-zoekers’ heb geschreven (te vinden tussen “de beste topics van Wintersportes.nl”)(niet arrogant bedoeld @Boarderline, zo heet dat nou eenmaal*) en probeer eens via vrienden of desnoods een winkel wat boardjes te testen met verschillende profielen en eigenschappen. Niet dat je dan exact weet welk board je wilt, maar je weet een klein beetje in welke hoek je (we) het moet zoeken. Er zijn genoeg mensen die het zelfde pad als jou aan het bewandelen zijn of waren. Misschien dat je ook nog wat kunt leren van die topics. Er zijn genoeg boardjes te verzinnen die beter bij je gaan passen, maar het hangt dan een beetje van jou af hoeveel informatie je ons kunt geven zodat de lijst met potentiële kandidaten steeds korter wordt.

*wederom een poging tot humor

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 28 feb 2017 00:54

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Mijn eerste snowboard na 1x gehuurd te hebben was ook een top freeride board hoor. De Nidecker Megalight 163. Dit was toen nog een volledig camber model.
Heb er nooit 1 moment spijt van gehad.

Übung macht den meister!!!

@rfkangoo Sorry, dan heb je gelijk idd. Dat er asymmetrische boarden bestaan die niet twin waren ben ik nog nooit tegengekomen. Zo weer wat bijgeleerd. @dlstel Zoals je hier al hebt kunnen lezen (tussen de discussies door) is het misschien aangeraden om eens een winkel binnen te gaan. Je daar te laten begeleiden door een verkoper en eventueel ook eens een board te testen.
Er komen nu ook al mooie kortingen op, zag ik op bluetomato.
Hier nog een link die je kan doorlezen https://whitelines.com/snowboard-gear/reviews/best-buys/entr…

Lang leve internet, veel info te vinden, veel plaatjes te zien en daardoor tegelijkertijd bron van hulp en ergernis. Vanmorgen was er een bericht op het nieuws over mensen die zich ergeren aan verkopers in winkels omdat deze vaak niet echt goed (kunnen) informeren en minder over het product weten dan de klanten zelf. Ik weet niet in hoeverre dat geldt voor verkopers in wintersportwinkels (dat lijken me vaker toch net effe mensen die vanuit liefhebberij voor de activiteit op die plek uitkomen), maar het lijkt mij sowieso al erg lastig om als verkoper elke beginner op het juiste board (of ski’s) te zetten.
Testen is de beste manier, maar hoe moet een beginner testen en besluiten wat het beste board is, blijven staan is al lastig genoeg… Huren dan maar? Dan krijg je 99 van de 100 keer het standaard board mee en volgens mij is dat voor het maken van een keuze wat jouw board moet worden niet altijd de meest informatieve optie.
Ik heb buiten het proberen van wat huurboards 2 boards geleend en dat waren de Ride DH2 en een K2 Brigade. Die Ride DH2 is stijver, camber waar de K2 een flat/rocker is en mede daardoor ben ik bij mijn huidige board uitgekomen (F2 respect) nadat ik “pas” twee weken aan het boarden was, mijn ski-ervaring was op dat moment al van zo lang geleden dat ik daar niet eens naar kijk
Ik vraag me af of mijn keuze ook als onverstandig zou worden weggezet, ik heb uiteindelijk ook vooral specs vergeleken op basis van mijn voorkeur na een paar dagen als beginner, met in gedachten wat ik met wat ervaring in de pocket zou willen doen.

Knuppel in het hoenderhok: Inlezen en kiezen via internet hoeft niet echt een drama te zijn…

@Zjanke, dat zegt ook niemand. Wel dat je niet voor het plaatje moet kiezen en dat door TS geopperd board wel erg ‘gewaagd’ is. De kans is groot dat hij het zich daarmee erg lastig maakt, wat zowel het leren als het plezier in de weg zal staan. Dan moet je wel heel graag stoer willen zijn op weg naar de piste. Voor de volledigheid, het gaat over dit board voor een beginner:

null

Wil je graag een board kopen en heb je geen zin/tijd/mogelijkheid om te testen, kies dan een beetje een gangbaar exemplaar en ga daarmee lekker aan de slag. Als ik het zo begrepen heb, duurt het wel even voordat je board echt tekort gaat komen.

*bericht bewerkt door Userd op 28 feb 2017 17:18

Ik zeg ook niet dat iemand dat zegt, ik gooi het er min of meer als stelling in. Ik lees over het algemeen [chargeermodus aan] dat via internet kopen, zeker voor beginners, niet slim is. Ik denk dat het verschil met de info die je in een aantal winkels krijgt niet zo groot is, mits je buiten het plaatje ook naar de specs kijkt.

Hoeveel mensen hebben nog steeds een board wat lijkt op hun eerste board? En dan bedoel ik: heb je altijd Camber gereden, heb je een directional of rijdt je nog steeds een true twin en waarom vond je dat bij je eerste board wel een juiste keuze? Ik geloof namelijk niet dat iedereen dezelfde leerweg aflegt.

Volgens mij wordt er ook vooral geadviseerd om te testen. Als je daarna via internet wat bestelt, prima. Inderdaad krijg je lang niet in elke winkel goed advies.

Ging er volgens mij meer om dat dit een nogal ongewoon board is en de prijs behoorlijk hoog. Als het dan een miskoop is, is het een dure. De kans op een miskoop schat ik wegens de specifieke eigenschappen en het feit dat TS aangeeft een beginner te zijn redelijk hoog in. Ook ik heb weleens een miskoop gedaan, maar dat ging om een aanzienlijk lager bedrag (was ook een ‘erbij’ board) en veel gangbaarder board waardoor ook weer makkelijk te verkopen aan mensen die dat board wel waarderen.

BTW: begonnen op een slap camberplankje omdat er toen nog niet veel andere vormen waren.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 28 feb 2017 19:29

Als 1ste plank zou ik kijken baar een (max) mid flex.
Persoonlijk zou ik naar een hybride uitkijken. Draait op lage snelheden makkelijk en als je de skills beter onder de knie hebt. Kun je door de camber lekker op snelheid cruisen.
Hoef je ook na 1.5 jr je boardje niet gelijk aan de kant te gooien.
En ja… de meeste (net als ik)hier hebben het geleerd op een camber. En natuurlijk kun je het daar op leren. Maar er was ook niets anders. Met de huudige technieken is het gewoon wat makkelijker geworden.
Persoonlijk vind ik rocker meer voor park/rails en off piste. Zo’n boardje voelt op de piste te onzeker aan, vooral zodra je op redelijke snelheid naar beneden wil komen.
Uitzonderingen daar gelaten. Ik ken mensen die met 90+ op rockertje van 150cm naar beneden denderen. Maar die doen het al wat langer dan vandaag ?

Dit boardje is idd wel erg gericht op off piste en dikke carves. Iets waar je als beginner alleen maar van droomt (of je moet een natural zijn).
Ook ik ben begonnen op camber en heb daarna alle varianten gehad die er zijn, maar nu toch weer terug op camber. Ben het @patrick076 eens dat de rocker versies (bij mij ook de hybrydes) niet zo stabiel aanvoelen en response geven als de cambers. Ieder zijn ding, maar dit apparaat voor iemand die veel indoor is, en nog veel te leren heeft mmmm niet handig.Gnu zegt zelf wel dat hij speels is en “fun to ride” maar hij is te specifiek. Er is genoeg (meer all round) te koop wat geschikter zal zijn, en als je goed internet zal je dat ook zien. Daar heb je geen verkoper voor nodig.

*bericht bewerkt door Jeroen6 op 28 feb 2017 19:39

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Hoeveel mensen hebben nog steeds een board wat lijkt op hun eerste board? En dan bedoel ik: heb je altijd Camber gereden, heb je een directional of rijdt je nog steeds een true twin en waarom vond je dat bij je eerste board wel een juiste keuze? Ik geloof namelijk niet dat iedereen dezelfde leerweg aflegt.

Zjanke op 28 feb 2017 19:07

M’n eerste board was een camber freeride board. En mijn huidige is o.a. ook weer een camber freeride board. Maar dan wat stijver en groter. Heb ook nog meerdere camber slalomboards gehad. Enkele camber met rocker in de neus freeride boards. Flatbase freestyle board en heb nu ook een hybride all Mountain freestyle board.

De keuze voor mijn eerste board, en tevens de keuse dat ik ben gaan boarden was omdat het freeriden op de ski’s van toen niet lekker ging. Dus maar gelijk een goed freerideboard aangeschaft.
Freeriden doe ik haast niet meer maar vind dit soort boards op de piste ook lekker rijden.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 28 feb 2017 19:42

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie