Advies: (Nieuwe) dames ski's kopen

Goeiemorgen!

Afgelopen weekend wilde ik mijn ski’s laten afstellen met geleende skischoenen.
Helaas zijn de schoenen te groot voor de bindingen en kunnen ze alleen worden afgesteld als de bindingen worden verboord.
Nu gaf de winkel mij als advies om liever een paar (tweedehands) ski’s te kopen ipv ze te laten verboren. Dit aangezien het plus onderhoud toch wel €100,00 zou gaan kosten.

Nu hebben mijn ski’s hun beste tijd wel gehad, dus ben ik op zoek naar een nieuw paar.
Helaas heb ik hier niet zo veel verstand van, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Mijn lengte: 167cm.
Gewicht: 70kg.
Ervaring: medium gevorderd, heb redelijk wat techniek
Skistijl: Hoe ‘‘makkelijker’’ de piste (rood) hoe sneller ik ski met een kortere bocht, hoe moeilijker (zwart) maak ik liever minder snelheid en langere bochten

Kunnen jullie mij aanraden wat voor een ski hierbij past? Mijn huidige zijn 150cm en zijn erg prettig, maar op hogere snelheid beginnen deze sneller te ‘‘klapperen’’.
Welke eisen vinden jullie belangrijk aan een ski en naar welke lengte kan ik dan het beste kijken?

Alvast heel erg bedankt!

Groet, Ellen

Een beetje een offtopic antwoord, maar ik kan me niet voorstellen dat de schoenen (BSL) zoveel groter zijn dan de schoenen die je zelf hebt. Of heb je helemaal geen eigen skischoenen?

BTW, als je ze echt opnieuw wil laten boren mag dit geen probleem zijn, behalve als de nieuwe gaten echt heel dicht bij de oude komen te zitten.

When life gets too complicated.... SKI

Een beetje een offtopic antwoord, maar ik kan me niet voorstellen dat de schoenen (BSL) zoveel groter zijn dan de schoenen die je zelf hebt. Of heb je helemaal geen eigen skischoenen?

BTW, als je ze echt opnieuw wil laten boren mag dit geen probleem zijn, behalve als de nieuwe gaten echt heel dicht bij de oude komen te zitten.

Alex op 27 feb 2017 12:44

Heb helaas geen eigen schoenen! Heb ze tot nu toe altijd gehuurd. Opnieuw boren is zeker geen probleem, maar mijn ski’s zijn zeker 25 jaar oud en wel een keertje aan vervanging toe!

25 jaar? wowie :) maar heb je dan ook de techniek van 25 jaar geleden? want dat maakt wel uit in je keuze voor een ski. Carven zoals dat tegenwoordig gaat lijkt me moeilijk op een ski van 25 jaar oud.

Ski je aggressief of meer lui of meer finesse?

Ski zou wel sowieso langer mogen, 150 cm is echt kort. Minimaal 160 wat mij betreft.

Maar ehh, zou je niet eerst een paar eigen schoenen aanschaffen? Is wel wat belangrijker dan een nieuwe ski.

Plaats een reactie