ski ging zomaar af

Ik was achter mijn dochter aan het skien toen ze viel, ik wilde in een beetje papsneeuw snel van richting veranderen om goed bij haar uit te komen.
Echter ging mijn ski ineens uit, waardoor ik verder kon op 1 ski. Dit ging natuurlijk niet goed en toen lag ik ook.
De rest van de week had ik nergens last van, maar heb ik ook geen moeilijke situaties meer gehad.

Is het nog aan te raden om de binding wat strakker te laten stellen oid, of heb ik gewoon pech gehad?

Ik zou er even mee naar een goede shop lopen die het hele systeem voor je kunnen nakijken. Neem ook even je skischoenen mee. Ik zou hem niet zomaar zelf strakker zetten.

Kan ook zijn dat er net teveel sneeuw tussen je schoen en de binding zat. Maar een keer na laten kijken en afstellen kan nooit geen kwaad.

Übung macht den meister!!!

Bij zo’n plotselinge beweging kan het heelgoed zijn dat je ski je knie voor letsel heeft beschermd. Na laten kijken kan altijd, maar het is zeker niet te zeggen dat de ski te vroeg uit ging.

Click. Click. Peace

Ik zou ze even zo laten staan!
Als je de rest van de week geen last had van vroegtijdig open gaan.

Papsneeuw is behoorlijk zwaar, dus waarschijnlijk heeft @Rogier het bij het rechte eind. Je binding heeft gewoon zijn werk gedaan.

Zeker als t eenmalig is, kan gebeuren :)

Edwin van Riel

@evr66 Kan gebeuren? Vaak moet het zelfs gebeuren ;-)

Click. Click. Peace

@evr66 Kan gebeuren? Vaak moet het zelfs gebeuren ;-)

Rogier op 28 feb 2017 15:27

sterk punt. Vandaag wel een paar keer, techniektraining in de slush hahaha

Edwin van Riel

Plaats een reactie