Wie zou hier in fout zijn

Het komt zeker wel aan hoor @Boarderline, maar deze manier van discussiëren vind ik wel een beetje flauw:

Daarnaast had de skiër die de schans wilde nemen ook beter moeten weten. Hij had namelijk moeten gaan snowboarden, en niet skiën! Funparken zijn bedacht en ontworpen door en voor snowboarders. Skiërs stelen de door snowboarders verder ontwikkelde sidecut en rocker technologie, de mode en namen van truuken. Tot aan funparken toe.

Boarderline op 24 feb 2017 22:56

Funparken zijn volgens mij voor iedereen, niet alleen voor boarders. Waarom zou je onderscheid maken in groepen, we zijn toch allemaal wintersporters? Wat betreft “stelen” zou je ook kunnen stellen dat snowboarders hun hele sport gestolen hebben van de skiërs, maar die redenering vind ik net zo onzinnig.

Verder lijk je het geduw te verdedigen:

Handtastelijk worden daarentegen is ook een begrijpelijke emotie maar is wel een teken dat je zelfbeheersing wat aangescherpt kan worden. Duwen en trekken hoort niet op de piste en eigenlijk nergens niet. Als het een kind betreft zeker niet. Maar ja, is iedereen hier dan zo netjes dat ze hier in Nederland zulk onberispelijk gedrag vertonen? Daar geloof ik namelijk ook niets van. Helemaal niets.

Boarderline op 24 feb 2017 22:56

Het feit dat in Nederland of waar dan asocialen rondlopen of skiën die wel eens een duw geven, houdt niet in dat dit gedrag geaccepteerd kan worden.

Dat gezegd hebbende, wij waren er niet bij inderdaad. Soms is een duw niets meer dan het vastpakken van de ander om erger te voorkomen. Maar daar lijkt hier geen sprake van (volgens mij dan ). Boos worden vind ik best een begrijpelijke emotie, maar handtastelijk worden = fout. Punt.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 25 feb 2017 13:57

Plaats een reactie