Wie zou hier in fout zijn

Eikel…

<blockquote class=“instagram-media” style=“background:#FFF;border:0;margin:1px;padding:0;width:99.375%;”><div style=“padding:8px;”> <div style=“background:#F8F8F8;line-height:0;margin-top:40px;padding:28.10185185185185%… 0;text-align:center;width:100%;”> <div style=“height:44px;margin:0 auto -44px;width:44px;”></div></div> <p style=“margin:8px 0 0 0;padding:0 4px;”> <a href=“https://www.instagram.com/p/BQ0rl7KDJco/” style=“color:#000;font-family:Arial, sans-serif;font-size:14px;font-style:normal;font-weight:normal;line-hei…;”>Who’s in the wrong here? Everybody?? #rko</a></p> <p style=“color:#c9c8cd;font-family:Arial, sans-serif;font-size:14px;line-height:17px;margin-bottom:0;margin-top:8… 0 7px;text-align:center;white-space:nowrap;”>Een bericht gedeeld door Colton // Jerry of the Day™ (@jerryoftheday) op 22 Feb 2017 om 9:59 PST</p></div></blockquote>

manmanman, dat kind is zich van geen kwaad bewust waarschijnlijk. Die duw is gewoon belachelijk.

skipas inleveren en optyfen

echte mannen lopen naar boven,

Die stumperd die denkt dat hij het alleenrecht heeft op de schans en er achteruit op af gaat is helemaal fout! En een misselijk ventje aangezien hij dat kind nog een duw na geeft. Dat kind ging overduidelijk ook op de schans af dus hij had moeten wachten als achteropkomend verkeer en duidelijk een verder gevorderde skier.

Die stef stuntpiloot kijkt niet wat er voor hem gebeurd, of eigenlijk wat er achter hem gebeurd. Dat is fout 1, daarna duwt die dat kind ook nog. Poging tot (zware) mishandeling lijkt mij bewezen door deze beelde. Die gozer verdient een paar tikken op zijn muil…

🏂

Ik hoop dat hij bij een volgende sprong beide poten breekt

Vind de persoon die voor een schans langs kruist op die manier ook niet het voorbeeld van hoe het wel moet…

Phoe… normaal ben ik de rust zelfe maar als ik dit had zien gebeuren, of het was mijn kind die zo geduwd werd dan weet ik niet of ik me zou kunnen inhouden…

Vind de persoon die voor een schans langs kruist op die manier ook niet het voorbeeld van hoe het wel moet…

Menn0 op 23 feb 2017 12:46

eens maar vind wel dat er een verschil is tussen kind en volwassenen. Die kiddo deed dat niet expres of wat dan ook.

echte mannen lopen naar boven,

Schandalig gedrag van Stef Stuntpiloot. Dit moet ik niet zien gebeuren op de piste, want (ook al is het niet mijn kind) ik breng hem wel tot stoppen. Niet voor klapjes, want dat lost weinig op, maar wel om even een hartig woordje met de persoon in kwestie te spreken en zijn excuses te laten aanbieden…

Wat een droplul!

Vind de persoon die voor een schans langs kruist op die manier ook niet het voorbeeld van hoe het wel moet…

Menn0 op 23 feb 2017 12:46

Al vrij vroeg in het filmpje zie je dat kind richting de schans gaan en er gebruik van maken, dat ze er schuin opafgaat maakt het wat onoverzichtelijk maar hoj komt van boven en had dat moeten zien. Als die slome, die achteruit skiet, even goed gekeken had, had hij haar gezien én gezien dat zij op dezelfde schans afging als hij. Maar als je achterstevoren staat en denkt dat je de machtigste persoon in het funpark bent, kijk je niet, dan ben je alleen met jezelf bezig.

Een foutje maken kan iedereen gebeuren maar zo’n smerige duw geven tegen een kind terwijl hij haar al ontweek. Nee dan ben je echt triest.

🏂

Die stumperd die denkt dat hij het alleenrecht heeft op de schans en er achteruit op af gaat is helemaal fout! En een misselijk ventje aangezien hij dat kind nog een duw na geeft. Dat kind ging overduidelijk ook op de schans af dus hij had moeten wachten als achteropkomend verkeer en duidelijk een verder gevorderde skier.

Die stef stuntpiloot kijkt niet wat er voor hem gebeurd, of eigenlijk wat er achter hem gebeurd. Dat is fout 1, daarna duwt die dat kind ook nog. Poging tot (zware) mishandeling lijkt mij bewezen door deze beelde. Die gozer verdient een paar tikken op zijn muil…

Martin9 op 23 feb 2017 12:31

‘‘en er achteruit op af gaat is helemaal fout!’’ dit is een grap neem ik aan?

het duwtje was niet nodig, maar als je niks in het park te zoeken hebt moet je er niet komen, je brengt parkrijders die de hoge snelheid nodig hebben voor L+ jumps in gevaar.

+1 voor de parkrijder<3

Spray skiërs

Vind de persoon die voor een schans langs kruist op die manier ook niet het voorbeeld van hoe het wel moet…

Menn0 op 23 feb 2017 12:46

eens maar vind wel dat er een verschil is tussen kind en volwassenen. Die kiddo deed dat niet expres of wat dan ook.

MartijnUiterwijk op 23 feb 2017 12:56

Ik vind de duw zeker niet correct, etc. Maar als je voor (of achter) schanzen langs skied begeef je je in zones waar mensen met of hogere snelheid of zonder zicht op de landingszone aan kunnen komen. Deze persoon gaat switch en dat geeft ook minder zicht.
Op het punt van starten van zijn run zal de piste vrij zijn geweest, Mensen (kind of niet) die dan relatief onverwachte lijnen gaan rijden zoals imho hier gebeurt dan krijg je dit soort dingen. Dat een kind die deze fout maakt kan ik begrijpen, gewoon een foute inschatting of heeft nooit uitgelegd gekregen dat schanzen geen normale optie zijn. In beide gevallen zou het kind dan beter geinstrueerd kunnen zijn.

Ik vind de gechargeerde opmerkingen hierboven over been breken etc. net zo weerzinwekkend als de duw.

Vind de persoon die voor een schans langs kruist op die manier ook niet het voorbeeld van hoe het wel moet…

Menn0 op 23 feb 2017 12:46

Al vrij vroeg in het filmpje zie je dat kind richting de schans gaan en er gebruik van maken, dat ze er schuin opafgaat maakt het wat onoverzichtelijk maar hoj komt van boven en had dat moeten zien. Als die slome, die achteruit skiet, even goed gekeken had, had hij haar gezien én gezien dat zij op dezelfde schans afging als hij. Maar als je achterstevoren staat en denkt dat je de machtigste persoon in het funpark bent, kijk je niet, dan ben je alleen met jezelf bezig.

Een foutje maken kan iedereen gebeuren maar zo’n smerige duw geven tegen een kind terwijl hij haar al ontweek. Nee dan ben je echt triest.

Martin9 op 23 feb 2017 13:08

Lees je eigen post na, staat bol van de aannames vanuit het stand punt dat de freestyler zich “de machtigste persoon” op de piste voelt.
Verder was de piste voor zijn start vrij, hij is namelijk al bezig met zijn run als het filmpje begint. Daarnaast rijdt de freestyler switch waarbij het zicht wel wat beperkt is en dus ziet hij de inkomende skier niet. Dat is in mijn opininie onfortuinlijk en mogelijk voorkombaar maar dan kom ik weer terug dat dit soort dingen kunnen gebeuren in het park.

De duw vind ik niet correct maar daar is iedereen het over eens.

Kind moet een lesje worden geleerd, dat is duidelijk. Kijkt nergens naar en is niet eens van plan de schans te gebruiken.
Had het waarschijnlijk niet eens opgemerkt als ie geen duw had gekregen.
Onwetendheid vind ik een slecht excuus, dit is minstens een tiener, die zou beter moeten weten.
Nu zit de schrik er goed in en denkt hij/zij wel 2x na.

Desalnietemin zou een mondelinge reprimande beter zijn dan een duw.

*bericht bewerkt door Taan op 23 feb 2017 13:44

@janoski, jij doet niet meer mee. @Taan, dat kind wilde gewoon een klein sprongetje van de zijkant van de schans maken.

echte mannen lopen naar boven,

@janoski, jij doet niet meer mee.
@Taan, dat kind wilde gewoon een klein sprongetje van de zijkant van de schans maken.

MartijnUiterwijk op 23 feb 2017 13:42

Dat geloof ik ook. Was alleen niet de juiste plek om dat te doen.

Menno

Taan, kom op. Kinderen iets leren door ze schrik aan te jagen is niet de meest effectieve methode. Zoals je zelf al zegt werkt mondeling beter. Dan kan je het ook uitleggen.
De achteropkomende zit fout (achter, sneller, ervaring) en die moet uitwijken. En ja, helaas 1 run zijn plezier misschien uitstellen om een botsing te voorkomen. Dat is toch 1 van de hoofdregels: een botsing voorkomen!

@janoski, jij doet niet meer mee.
@Taan, dat kind wilde gewoon een klein sprongetje van de zijkant van de schans maken.

MartijnUiterwijk op 23 feb 2017 13:42

Dit is een forum. Er word hier op een topic een mening gevraagt? Ik geef die van mij, ik corrigeer jouw opmerking die onjuist is. Dit is het internet deal with it

Spray skiërs

Dit is volgens mij niet achteropkomen, maar FIS pisteregel nummer 5
5. Kijk uit bij oversteken en invoegen. Wil je op de piste (terug-)komen of een piste kruisen? Dan mag je anderen of jezelf niet in gevaar brengen.

Taan, kom op. Kinderen iets leren door ze schrik aan te jagen is niet de meest effectieve methode. Zoals je zelf al zegt werkt mondeling beter. Dan kan je het ook uitleggen.
De achteropkomende zit fout (achter, sneller, ervaring) en die moet uitwijken. En ja, helaas 1 run zijn plezier misschien uitstellen om een botsing te voorkomen. Dat is toch 1 van de hoofdregels: een botsing voorkomen!

Bas76 op 23 feb 2017 13:46

Maar dit is wel een park sprong. En er wordt grondig onverwacht afgeweken van een lijn die je normaal kunt verwachten in een park.
Het spijt me maar dit is niet zwart wit er is er maar een fout.

Taan, kom op. Kinderen iets leren door ze schrik aan te jagen is niet de meest effectieve methode. Zoals je zelf al zegt werkt mondeling beter. Dan kan je het ook uitleggen.[/post]

Ik kan mijn zoon 100 keer zeggen dt ie moet uitkijken bij het oversteken, maar 1x een toeterende auto heeft veel meer effect.
Nu heb ik een hardleerse zoon, maargoed…

Kind moet een lesje worden geleerd, dat is duidelijk. Kijkt nergens naar en is niet eens van plan de schans te gebruiken.
Had het waarschijnlijk niet eens opgemerkt als ie geen duw had gekregen.
Onwetendheid vind ik een slecht excuus, dit is minstens een tiener, die zou beter moeten weten.
Nu zit de schrik er goed in en denkt hij/zij wel 2x na.

Desalnietemin zou een mondelinge reprimande beter zijn dan een duw.

Taan op 23 feb 2017 13:35

Inderdaad dat kind leert nu als iemand je in de weg zit, gewoon een rotduw geven…

Dit is volgens mij niet achteropkomen, maar FIS pisteregel nummer 5
5. Kijk uit bij oversteken en invoegen. Wil je op de piste (terug-)komen of een piste kruisen? Dan mag je anderen of jezelf niet in gevaar brengen.

Taan op 23 feb 2017 13:48

Volgens mij is dit in dit geval ook wat er hier fout gaat.

Ok Taan, daar heb je wel een goed punt. Maar… stel dat jij een fout maakt en iemand geeft je een duw waardoor je een smak maakt, of die persoon spreekt je aan en legt uit waarom je een fout maakt dan kweek je toch meer begrip met methode 2? Ik vind ook dat de inkomende skiër een fout maakt maar dan nog moet je je best om een botsing te voorkomen. En dat is FIS regel 1: Hou rekening met anderen, dat hij een ander geen schade berokkent, zelfs al houden die anderen zich niet aan de 10 FIS regels.
En de achteropkomende is duidelijk de meer ervaren skiër, toch?

Je hebt een kind gewoon niet te duwen, ongeacht wie nu de schuldige is. einde discussie

echte mannen lopen naar boven,

Taan, kom op. Kinderen iets leren door ze schrik aan te jagen is niet de meest effectieve methode. Zoals je zelf al zegt werkt mondeling beter. Dan kan je het ook uitleggen.[/post]

Ik kan mijn zoon 100 keer zeggen dt ie moet uitkijken bij het oversteken, maar 1x een toeterende auto heeft veel meer effect.
Nu heb ik een hardleerse zoon, maargoed…

Taan op 23 feb 2017 13:52

Een toeterende auto of hard van een hellling afgeduwd worden…

Je hebt een kind gewoon niet te duwen, ongeacht wie nu de schuldige is. einde discussie

MartijnUiterwijk op 23 feb 2017 14:01

Wacht maar jochie (jochie=@martijnuiterwijk, even voor de duidelijkheid, kan wel een stootje hebben met zijn 2 meter :):))), tot je een keer voor me langs komt wahahaha.

Hoort natuurlijk niet, maar laten we er ook niet al te dramatisch over doen. Beetje relaxen op een forum mannen :) (mannen en TeTe natuurlijk maar die zit vermoedelijk op school :):))

Edwin van Riel

@evr66, is goed, dan laat ik jou ook liggen als je besluit om tijdens het touren te gaan telemarken ;)

echte mannen lopen naar boven,

Dit gaat er toch los over voor mij, hier word je toch kwaad van. Niemand moet fysiek aanvallen, een woordje uitleg tussen die 2 had tot een beter resultaat geleid.

Die stumperd die denkt dat hij het alleenrecht heeft op de schans en er achteruit op af gaat is helemaal fout! En een misselijk ventje aangezien hij dat kind nog een duw na geeft. Dat kind ging overduidelijk ook op de schans af dus hij had moeten wachten als achteropkomend verkeer en duidelijk een verder gevorderde skier.

Die stef stuntpiloot kijkt niet wat er voor hem gebeurd, of eigenlijk wat er achter hem gebeurd. Dat is fout 1, daarna duwt die dat kind ook nog. Poging tot (zware) mishandeling lijkt mij bewezen door deze beelde. Die gozer verdient een paar tikken op zijn muil…

Martin9 op 23 feb 2017 12:31

‘‘en er achteruit op af gaat is helemaal fout!’’ dit is een grap neem ik aan?

het duwtje was niet nodig, maar als je niks in het park te zoeken hebt moet je er niet komen, je brengt parkrijders die de hoge snelheid nodig hebben voor L+ jumps in gevaar.

+1 voor de parkrijder<3

Janoski op 23 feb 2017 13:20

Hij is niet fout omdat hij switch rijdt natuurlijk…
Hij is fout omdat hij haar bijna aanrijdt terwijl ze ook op de schans afging en omdat hij haar een duw geeft. Dat zij de schans nogal ongebruikelijk aanrijdt en gebruikt is niet goed maar ze zit toch vrij ver voor hem in zijn gezichtsveld en hij had haar moeten opmerken. Als je switch rijdt moet je nog steeds weten wat er voor je gebeurd toch? Je kan niet zeggen ‘ik rij switch dus hoef niet op te letten’

🏂

lekkere vriend ben je, @martijnuiterwijk. Nou ja, laat mij maar lekker teletouren, dat laatste hellinkje ging lekker toch :)

Edwin van Riel

Vind de persoon die voor een schans langs kruist op die manier ook niet het voorbeeld van hoe het wel moet…

Menn0 op 23 feb 2017 12:46

Al vrij vroeg in het filmpje zie je dat kind richting de schans gaan en er gebruik van maken, dat ze er schuin opafgaat maakt het wat onoverzichtelijk maar hoj komt van boven en had dat moeten zien. Als die slome, die achteruit skiet, even goed gekeken had, had hij haar gezien én gezien dat zij op dezelfde schans afging als hij. Maar als je achterstevoren staat en denkt dat je de machtigste persoon in het funpark bent, kijk je niet, dan ben je alleen met jezelf bezig.

Een foutje maken kan iedereen gebeuren maar zo’n smerige duw geven tegen een kind terwijl hij haar al ontweek. Nee dan ben je echt triest.

Martin9 op 23 feb 2017 13:08

Lees je eigen post na, staat bol van de aannames vanuit het stand punt dat de freestyler zich “de machtigste persoon” op de piste voelt.
Verder was de piste voor zijn start vrij, hij is namelijk al bezig met zijn run als het filmpje begint. Daarnaast rijdt de freestyler switch waarbij het zicht wel wat beperkt is en dus ziet hij de inkomende skier niet. Dat is in mijn opininie onfortuinlijk en mogelijk voorkombaar maar dan kom ik weer terug dat dit soort dingen kunnen gebeuren in het park.

De duw vind ik niet correct maar daar is iedereen het over eens.

Menn0 op 23 feb 2017 13:30

Als je na een fout van een ander (in jouw ogen) besluit om eigen rechter te spelen geef je mij het idee dat je denkt dat je de machtigste persoon op de piste voelt. Die aanname is niet zo heel gek vind ik. Als je dat idee niet had had je wellicht ook niet bedacht om een kind zo’n duw te geven.

Ik zie dat meisje al in het begin van het filmpje in de richting van de schans gaan, op het moment dat hij nog op de rails is. Goed, normaal weet je niet of ze nog gaat sturen of richting schans zal gaan maar daar moet je op voorbereid zijn blijkbaar, zeker als je van boven komt. Uiteindelijk gaat ze wel in één lijn richting schans en gebruikt ze die nog enigzins ook dus het was duidelijk waar ze heenging. Ze is dus feitelijk gebruiker van het park. Wie bepaald dat ze daar niets te zoeken heeft? En welke regel bepaald dat ‘met een run bezig zijn’ boven veiligheid gaat? Ook ik ben zeker van mening dat dit kan gebeuren in het park en ik ben ook van mening dat dat meisje een andere lijn hoort te rijden en zelfs dat ze moet opletten wie nog meer in het park bezig zijn maar dat deed ze niet. Respect voor de skills van die skiër dat hij haar nog kon ontwijken ook. Door die duw daarna verliest hij wel direct al het respect wat hij daarvoor van mij kreeg.

🏂

Plaats een reactie