Pap: allmountain of pisteski?

Komende week ga ik met gezin naar Oostenrijk. Zoals het er nu uit ziet krijgen we hoge temperaturen. Nu vroeg ik mij af: gaat jullie voorkeur dan uit naar een allmountainski of een pisteski? Heb zelf een Stöckli AR (allmountain) en een Stöckli CX (piste).

Welke geniet jullie voorkeur in de pap?

Ik ken geen van beide ski’s uit eigen ervaring. Maar een stabiele pisteski knalt zo door de slush hoor. En afgelopen weekend was wat daar onder zat behoorlijk hard. Ikzelf zou dus in Oostenrijk voor de pisteski kiezen.

Ik vind een allmountain het fijnste skiën bij papsneeuw doordat ze breder onder de voet zijn en hierdoor voor mijn gevoel beter in staat om over een deel van de prut te gaan ipv er diep in te snijden.
Ski zelf een Stöckli Stormrider motion dus ook allmountain en die is top, ook in de papsneeuw. Dus ik zou voor je AR gaan.

*bericht bewerkt door MiTi op 22 feb 2017 20:54

Winter is coming

Ik zou ook de all mountain pakken

In pap vind ik allmountainski’s een stuk lichter skien dan een ski die smaller is onder de binding. Geloof dat dit wel een algemeen geaccepteerde mening is.

Ben het met @MiTi, @elisabeth101 en @Eva84 eens, ook ik ski op allmountains ski’s doordat deze wat breder zijn onder de voet glij ik makkelijker er over heen.

Vind het prettiger dan een piste ski.

Welke geniet jullie voorkeur in de pap?

Drikus op 22 feb 2017 20:31

Hangt er vanaf wat je papskistijl is: een papknaller die 'm ook in de slush op zijn kanten zet (in dat geval bind je de CX maar onder), of een papwedelaar die de korte bochtjes aan elkaar rijgt (dan wil je de AR hebben).

Welke ski je ook kiest: nog een keertje extra waxen kan zeker geen kwaad :-).

Wat een luxekeuze! Ikzelf zou voor allmountain gaan. Mooie quiver ook. Blijf toch altijd een zwak houden voor Stöckli.

Mr. Slow

Toch kwestie van persoonlijke voorkeur. Zoals morzel zegt, goed waxen.

Dan gewoon doortrappen op de pisteski :)

*bericht bewerkt door evr66 op 23 feb 2017 05:24

Edwin van Riel

Ik zou ook gaan voor all-mountain. Neem morgen nieuwe Blizzard Brahma’s mee.

Is er geen mogelijkheid om ze allebei mee te nemen. Een setje ski’s in het dakkoffer ( als je ze daar in doet. ) is ook een beetje sneu

Ski you later!

Ik zou gaan snowboarden! ;)

Ze gaan sowieso allebei mee. De pisteski is nieuw. En ik vroeg me af hoe goed dat gaat in de slush.

Als je ze toch beide mee hebt zou ik lekker smorgen je pistelatten pakken en smiddags je allmountains. Al is de beste keuze natuurlijk zoals @Marijnt zegt gewoon lekker gaan boarden ;)

Born to Ride

Rossignol Sin7 ?

*bericht bewerkt door Gazza op 23 feb 2017 13:15

One life. Live it.

gewoon atomic automatic 109 in 189cm

echte mannen lopen naar boven,

@martijnuiterwijk: dan gebruik je ook een schroevendraaier om te timmeren zeker?

Edwin van Riel

Denk dat “onze” all mountain’s goed van pas gaan komen de komende dagen ?

Als ik moet kiezen all-mountain. Anders gewoon allebei. Koudere dagen pistelatten en 's middags en met slush de all-mountains…

Click. Click. Peace

Met pistelatten die lekker scherpe kanten hebben gewoon tussen de bulten door skien. Oftewel hard en gecontroleerd ;) Vizier ver naar voren, route bepalen en gaan. Tenzij het druk is, dan zou ik over gaan op de allmountains.

Ik heb de laatste we(e)k(en) vele gebieden in het Salzburgerland bezocht en als je maar één van de twee paar mee gaat nemen, kies dan voor de pistelatten.
Waarom? Omdat er maar een dunne laag pap zal ontstaan door de opbouw van de sneeuw. Veel kunstsneeuw en door regen en smelt tot een zeer harde onderlaag gevormd. Ik heb tot nu toe maar weinig plezier beleefd aan mijn all-mountains. De enige echt slushy piste die ik ben tegengekomen is de Gabühel afdaling in Dienten. Pal op het zuiden en met een behoorlijk dik natuursneeuwdek. Verder was het vooral veel schrapen.
Samengevat: Reken komende week op enkele centimeters zachte toplaag met daaronder betonharde sneeuw. Pisteski condities dus.

Ik heb de laatste we(e)k(en) vele gebieden in het Salzburgerland bezocht en als je maar één van de twee paar mee gaat nemen, kies dan voor de pistelatten.
Waarom? Omdat er maar een dunne laag pap zal ontstaan door de opbouw van de sneeuw. Veel kunstsneeuw en door regen en smelt tot een zeer harde onderlaag gevormd. Ik heb tot nu toe maar weinig plezier beleefd aan mijn all-mountains. De enige echt slushy piste die ik ben tegengekomen is de Gabühel afdaling in Dienten. Pal op het zuiden en met een behoorlijk dik natuursneeuwdek. Verder was het vooral veel schrapen.
Samengevat: Reken komende week op enkele centimeters zachte toplaag met daaronder betonharde sneeuw. Pisteski condities dus.

Bennie op 23 feb 2017 21:58

Exact mijn ervaring afgelopen weekend daar. Had graag mijn allmountain ski’s ingeruild voor een goede pisteski… Die zijn nog steeds niet vervangen helaas, anders had ik die meegenomen.

Dank dame en heren. Fijn, al die goede adviezen ?

Ik heb de laatste we(e)k(en) vele gebieden in het Salzburgerland bezocht en als je maar één van de twee paar mee gaat nemen, kies dan voor de pistelatten.

Waarom? Omdat er maar een dunne laag pap zal ontstaan door de opbouw van de sneeuw. Veel kunstsneeuw en door regen en smelt tot een zeer harde onderlaag gevormd. Ik heb tot nu toe maar weinig plezier beleefd aan mijn all-mountains. De enige echt slushy piste die ik ben tegengekomen is de Gabühel afdaling in Dienten. Pal op het zuiden en met een behoorlijk dik natuursneeuwdek. Verder was het vooral veel schrapen.
Samengevat: Reken komende week op enkele centimeters zachte toplaag met daaronder betonharde sneeuw. Pisteski condities dus.

Bennie op 23 feb 2017 21:58

Exact mijn ervaring afgelopen weekend daar. Had graag mijn allmountain ski’s ingeruild voor een goede pisteski… Die zijn nog steeds niet vervangen helaas, anders had ik die meegenomen.

GiGi op 23 feb 2017 22:00

Wat, alles 6x getest maar geen pisteskis? :):):)

Edwin van Riel

In het najaar had ik Fischer RC4 Superior RC gekocht, maar die zijn behoorlijk beschadigd geraakt. Van de verzekering wel alles terug gekregen, maar nog niks nieuws gekocht. Ga ik voor komend seizoen zeker doen, want in oktober ga ik weer een Landes voorbereidingsweek doen.

Plaats een reactie