Weervooruitzicht Les Menuires week 24/2 -> 4/3

Wat zijn de vooruitzichten voor deze week?.

Veel zon en een graad of 30, prima strandweer!

@CF230, dacht het al, nu nog nen mojito.

Meteo france Les Menuires. Ik zie daar een beeld met nachttemperaturen onder 0 maar dagtemperaturen die behoorlijk boven 0 gaan. Wel een aantal zonnige dagen, waarbij ik uit ervaring weet dat de pistes dan redelijk blijven. Ook zie ik enkele dagen met sneeuwkansen. Het is wel zo dat er ook in Trois Vallees duidelijk behoefte is aan sneeuw. Op de webcams zie ik dat het in Les Menuires eeg druk is en ook dat heeft zijn gevolgen voor de kwaliteit van de pistes.

Hen48

Als het maar niet is zoals vorig jaar, heel de week sneeuw en veel wind.

Als het maar niet is zoals vorig jaar, heel de week sneeuw en veel wind.

ralphgeeraert op 22 feb 2017 17:04

nee hoor zie weersvoorspellingen. vrijdag wel sneeuw en daarna wel kans op sneeuw. maar ja er is niet zo veranderlijk als het weer…
dus als we zaterdag aankomen ligt er hopelijk een pak verse sneeuw.

Veel zon en een graad of 30, prima strandweer!

CF230 op 22 feb 2017 17:00

hahaha wie weet! dan zal ik mijn bikini ook maar mee nemen. Wie weet komt het nog van pas… :)

voor morgen
In Val Thorens morgen verstoord vrijdag en koud weer. Pas op voor sterke wind aan de bovenkant. De bewolkte ochtend. sneeuwval. De middag bewolkt. sneeuwval. De betrouwbaarheid van de situatie niet goed, omdat twijfel over de evolutie van de storing blijft. In de nacht van vrijdag op zaterdag, maar bewolking uiterlijk van een aantal lacunes. sneeuwval geïntensiveerd.

zaterdag
A Val Thorens samedi, il fera beau. Le matin voile nuageux laissant la place à un ciel de plus en plus lumineux. Pas de précipitations. L’après-midi temps ensoleillé. La fiabilité de la situation est assez bonne, avec l’étalement de l’anticyclone qui se confirme. Pour la nuit de samedi à dimanche, ciel se voilant progressivement. Pas de précipitations.

zondag

A Val Thorens dimanche, amélioration en cours de journée : le ciel se dégagera. Le matin couverture nuageuse élevée mais assez épaisse. Pas de précipitations. L’après-midi légers passages nuageux n’altérant pas le beau temps. La fiabilité de la situation est particulièrement faible. Pour la nuit de dimanche à lundi, ciel clair.

maandag
A Val Thorens lundi, il fera beau. Attention aux vents extrêmement violents en haut du domaine. Le matin beau temps malgré la présence de nombreux nuages élevés. Pas de précipitations. L’après-midi beau temps malgré la présence de nombreux nuages élevés. Pas de précipitations. La fiabilité de la situation est assez faible. Pour la nuit de lundi à mardi, ciel peu nuageux.

dinsdag

A Val Thorens mardi, temps froid et perturbé. Attention aux vents extrêmement violents en haut du domaine. Le matin ciel très nuageux devenant plus variable. Faibles chutes de neige. L’après-midi ciel très nuageux à couvert. Faibles chutes de neige. La fiabilité de la situation est particulièrement faible. Pour la nuit de mardi à mercredi, ciel très nuageux à couvert. Chutes de neige.

woensdag

A Val Thorens mercredi, temps perturbé et froid avec de la neige en première partie de journée. Attention aux vents extrêmement violents en haut du domaine. Le matin ciel couvert. Chutes de neige. L’après-midi ciel très nuageux avec de courtes éclaircies. Risque de quelques flocons. La fiabilité de la situation est particulièrement faible. Pour la nuit de mercredi à jeudi, ciel très nuageux à couvert. Chutes de neige se raréfiant progressivement.

dit was voor val thorens…

de voorspelling les menuires is het zelfde alleen waar bij val thorens sneeuw is kan het bij les menuires gaan regenen.

@miepmiep, zal eens zwaaien als ik je zie in je bikini.
Goede reis. Van waar ben jij?

@miepmiep, zal eens zwaaien als ik je zie in je bikini.
Goede reis. Van waar ben jij?

ralphgeeraert op 23 feb 2017 13:01

heb net weerbericht gezien , maar die 30 graden gaan we toch echt niet redden ( gelukkig)
dus geen bikini mee.

niet uit belgie? maar u uit nederland , en wij zitten volgende week in val thorens…

Ik ben van België, vertrekken morgen namiddag naar L3V. Slapen uit in beaune.

Ik ben van België, vertrekken morgen namiddag naar L3V. Slapen uit in beaune.

ralphgeeraert op 23 feb 2017 14:15

wij gaan met de ski thalys zaterdagochtend vroeg…

wow kool

Plaats een reactie