Dalafdalingen wildkogel arena

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wildkogel Arena

Hi allen

Volgende week zit ik als begeleider met een middelbare school in de Wildkogel arena.
Nu zag ik 2 dal afdalingen staat die niet uitkomen bij een lift. Ook kan ik geen busverbinding zien.
Weet iemand hoe je vanuit de thalabfahrt stockenbaum en Nauhaushof terug komt bij de lift? Voordat ik met de kids 2km moet gaan wandelen? Of rijd er bijv een pendelbusje?

Dank voor de reacties

echte mannen lopen naar boven,

Het zijn beide rodelbahnen. De situatie is duidelijk als je een skikaart bekijkt.

Haus Gassner in Niedernsill

@Romana, Niet geheel mee eens, bij 1 van de 2 staat naast de rodelbaan een blauwe piste / ski weg ingetekend.

echte mannen lopen naar boven,

Ok, het zijn iig ook skiwegen maar geen echte pistes. Naar mijn weten geen comfortabele verbinding naar de lifts.

Haus Gassner in Niedernsill

Enkele jaren geleden (ruim 5) ben ik met een middelbareschool in Wildkogel geweest.
Toen kwam de dal afdaling in Neukirchen bij de andere kant van het dorp uit en moest je een kilometer of 2 lopen naar de gondel.
Er rijdt ook een treintje maar die is meestal zo druk dat je beter kan gaan lopen.
Over de afdaling naar Bramberg en Neuhaushof heb ik geen idee waar je uitkomt. Indertijd was de gondel in bramberg nog in aanbouw en kon je met de bus naar Neukirchen terug.

Alvast veel plezier

sneeuw, vrienden en familie, dat is pas echt vakantie

De dalafdaling Bramberg komt kort bij het dalstation uit, samen met de Rodelbahn

Loat goan

Zoals aangegeven zijn de genoemde paden voornamelijk bedoeld als rodelbanen. De dalafdaling naar Neukirchen is nr. 6b. Die komt op een stukje lopen (+/- 5 minuten) van de gondelbaan uit. In Bramberg is het afdaling 14a. Als je vanaf boven over blauw begint aan de dalafdalingen kom je overigens nooit bij deze rodelbanen uit, en deze staan ook niet als zodanig aangegeven als talabfahrt.

In Neukrichen kan je beneden ook nog de bus pakken welke je vlakbij de gondel brengt. Naar Bramberg kan je gewoon afdalen.

Top voor de reacties. Dan zou naar neukirchen wellicht toch kunnen met de kids.
Overigens staat die op een gerenomeerde kaarten site wel als thalabfahrt te boek

null

Overigens ben ik niet vies van slepen met materiaal (tourskier)

echte mannen lopen naar boven,

Voor Neukirchen moet je dalafdaling nummer 6 nemen zoals Bennie al zei. De afdaling nummer 1 in jouw plaatje kan ik mij niet herinneren.

null

Plaats een reactie