Vertrek as vrijdag nacht 25 -2 Ellmau

Wie heeft er een vertrek tijd advies voor ons. We vertrekken in de nacht van vrijdag op zaterdag naar Ellmau. We hebben altijd een overnachting alleen dit jaar lukt dat niet. We denken zelf rond 2.00 te vertrekken vanaf Ede (bij Arnhem) wat adviseren jullie?

Ik denk dat je rond 9u 's morgens knettervast staat voor München.
Het beste advies is om hier rekening mee te houden. Of zaterdagochtend rond 10u pas gaan rijden.

Ik zou tussen half 12 en 12 uur gaan rijden. Scheelt je een hoop ellende.

Mijn advies, los van het in de gaten houden van de weersverwachting, is eerder vertrekken en zorgen dat je vóór zes uur München voorbij bent. Je kunt beter op de plaats van bestemming aan de koffie en apfelstrudel zitten, dan gefrustreerd in de file.
Misschien nog een tip: bij München niet de rondweg volgen, maar even doorrijden en de ringweg rond de stad volgen. Wel verkeerslichten, maar het rijdt wel.
Succes!

Mijn advies, los van het in de gaten houden van de weersverwachting, is eerder vertrekken en zorgen dat je vóór zes uur München voorbij bent. Je kunt beter op de plaats van bestemming aan de koffie en apfelstrudel zitten, dan gefrustreerd in de file.
Misschien nog een tip: bij München niet de rondweg volgen, maar even doorrijden en de ringweg rond de stad volgen. Wel verkeerslichten, maar het rijdt wel.
Succes!

Fret op 20 feb 2017 22:01

sorry ik klikte te snel, bedoel je bijv om 1.00 ipv 2.00 vertrekken?

sorry ik klikte te snel, bedoel je bijv om 1.00 ipv 2.00 vertrekken?

gertjanvanee op 20 feb 2017 22:09

Wj vertrekken uit limburg om 21:00. Wij gaan al jaren naar ellmau. Ben al eens om 03:00, 01:00, 23:00 enz vertrokken. Altijd in de file gestaan. Heb daar geen zin meer in. En zeker deze keer. Met die overlappende vakanties: mij niet gezien. Om 21:00 vertrekken en om 07:00 daar. ff naa Steinbacher om koffie en een broodje (of beter bij Backerei Gschwendtner) en dan ff een oogje toe.
Om 10 uur in het appartement omkleden, skies huren en tot 1400 uur. skiien!

Waar slapen jullie? Micchien zien we elkaar nog!

Wij verblijven in appartement Holiday. Eerste keer in Ellmau na jaren en jaren Fiss/serfaus en daarvoor jaren St. Anton. Probleem is dat we pas rond 13:00 in het appartement kunnen

1 uur vertrekken is te laat, normaal vertrekken wij altijd ca 23 uur, ben je met een beetje doorrijden voor 6 uur Munchen voorbij. Mocht je toch in de file komen net voor de afslag bij Munchen, gewoon recht doorrijden door Munchen heen, is goed te doen. Zou even de weerberichten in de gaten houden want zoals het er nu naar uit ziet kun je wel eens met wat sneeuw onderweg te maken krijgen. Zou dan 1 of 2 uur eerder vertrekken. Bij aankomst lekker ontbijten, ski’s en passen regelen en tegen die tijd kun je in he appartement of hotel terecht. Goede reis!

Hartelijk dank voor jullie advies, we hebben besloten om het advies van Flachau ganger (mooi gebied overigens) te volgen en gaan om 23:00 rijden.

Wij verblijven in appartement Holiday. Eerste keer in Ellmau na jaren en jaren Fiss/serfaus en daarvoor jaren St. Anton. Probleem is dat we pas rond 13:00 in het appartement kunnen

gertjanvanee op 20 feb 2017 22:42

Ah! daar hebben we ook al een paar keer gezeten! Leuk en erg mooi appartement. We hebben iets goedkopers gevonden. Wij kunnen ook pas rond de middag erin. Maar om daarom in de file te staan…

succes met rijden! misschien zien we elkaar nog!

Wij verblijven in appartement Holiday. Eerste keer in Ellmau na jaren en jaren Fiss/serfaus en daarvoor jaren St. Anton. Probleem is dat we pas rond 13:00 in het appartement kunnen

gertjanvanee op 20 feb 2017 22:42

Ah! daar hebben we ook al een paar keer gezeten! Leuk en erg mooi appartement. We hebben iets goedkopers gevonden. Wij kunnen ook pas rond de middag erin. Maar om daarom in de file te staan…

succes met rijden! misschien zien we elkaar nog!

Bartje op 21 feb 2017 09:25

Mooi, bedankt! Heb je nog tips voor ons verblijf in Holiday en Ellmau in het algemeen?

Wij verblijven in appartement Holiday. Eerste keer in Ellmau na jaren en jaren Fiss/serfaus en daarvoor jaren St. Anton. Probleem is dat we pas rond 13:00 in het appartement kunnen

gertjanvanee op 20 feb 2017 22:42

Ah! daar hebben we ook al een paar keer gezeten! Leuk en erg mooi appartement. We hebben iets goedkopers gevonden. Wij kunnen ook pas rond de middag erin. Maar om daarom in de file te staan…

succes met rijden! misschien zien we elkaar nog!

Bartje op 21 feb 2017 09:25

Mooi, bedankt! Heb je nog tips voor ons verblijf in Holiday en Ellmau in het algemeen?

gertjanvanee op 21 feb 2017 10:25

Tja, wat zal ik zeggen: TUURLIJK!

  • apres ski bij Schupf, naast de supermarkt. Vroeger was de elmauer alm leuk maar is al jaren niet meer zo gezellig. Wel leuk als je met kinderen gaat.
  • uit eten bij de mexicaan, of als je oostenrijks wil is Gasthof AU heeeel erg goed.
  • eten onderweg naar onder bij Rubezahl is onvergetelijk en super lekker
  • skies huren bij intersport op de hartkaiser. Vraag naar John (klinkt engels). Die is echt goed.
  • tussen de miidag een belegd broodje halen bij de supermarkt is net zo lekker als een duurder gerecht in een restaurant.
  • bij de super markt hebben ze ook Murmeltier zalf… super tegen spierpijn!

enz enz enz…

En voor volgend jaar: het kan goedkoper dan Holiday… ;-)

Ik lees meteen even mee. Wij gaan vrijdag ook voor de eerste keer naar Ellmau. Leuk om de tips te lezen, vooral die van de apres-ski bij Schupf. Daar zitten wij met ons appartement zowat tegenover. Alleen kreeg ik de indruk (van foto’s op de website) dat het meer een koffietentje is dan een apres-ski bar. Maar misschien zie ik dat helemaal verkeerd ?!

Wij rijden overigens vrijdagochtend rond 08.00-08.30 weg en hebben diep in Duitsland een overnachtingshotel. De zaterdagochtend dan nog 80 km naar Ellmau. Waarschijnlijk aanschuiven in de file, maar dan wel fris en fruitig ;-)

Dank Bart, de reden van dit appartement is dat we pas afgelopen vrijdag geboekt hebben, alles maar dan ook alles zat en zit vol.

Net nog even gecheck, ons appartement zit naast de Mexicaan, daar tegenover zit Schupf en daarnaast de grote Supermarkt, lekker centraal dus ;-)

Dan zijn wij volgende week achterburen @gertjanvanee

Ik heb niks meer toe te voegen aan de reisadviezen en vertrektijden. Maak er allemaal een mooie tijd van!

Ik gebruik even dit topic voor een soortgelijk vraagje.

Wij hebben gisteren doorgekregen dat de beheerder een andere appartement beschikbaar heeft voor een nachtje [komende vrijdag]. Wij mogen deze dan vrijdagavond al in en nu de vraag/het dilemma. Een van ons denkt dat je nog steeds beter om 23:00-24:00 kan gaan rijden ivm de komende drukte en de sneeuwverwachting voor vrijdag. De andere, wil eigenlijk nu om 15:00 in de auto stappen met de kids en direct doorrijden [bestemming Montafon]. Geschatte aankomst zal dan 24:00-01:00 zijn en gelijk het bedje in. Zaterdagochtend dan wel weer even appartement wisselen.

Het blijft een lot uit de loterij qua drukte maar wat zou men hier kiezen met deze aanbieding van de beheerder?

We hebben toch besloten om een overnachting te boeken ivm de te verwachtte drukte en het (slechte) weer. Bovendien zijn de kids vrijdag al vrij. We hebben een kamer geboekt in het Green Deer hotel te Reichertshofen (net onder München en pal naast de snelweg), we vertrekken nu vrijdagochtend om 11:00 en gaan zaterdag weer vroeg op pad maar wel lekker uitgerust.

Ik gebruik even dit topic voor een soortgelijk vraagje.

Wij hebben gisteren doorgekregen dat de beheerder een andere appartement beschikbaar heeft voor een nachtje [komende vrijdag]. Wij mogen deze dan vrijdagavond al in en nu de vraag/het dilemma. Een van ons denkt dat je nog steeds beter om 23:00-24:00 kan gaan rijden ivm de komende drukte en de sneeuwverwachting voor vrijdag. De andere, wil eigenlijk nu om 15:00 in de auto stappen met de kids en direct doorrijden [bestemming Montafon]. Geschatte aankomst zal dan 24:00-01:00 zijn en gelijk het bedje in. Zaterdagochtend dan wel weer even appartement wisselen.

Het blijft een lot uit de loterij qua drukte maar wat zou men hier kiezen met deze aanbieding van de beheerder?

Mart2 op 22 feb 2017 11:13

Tja lastig, maar ik zou er toch voor kiezen om in de plaats zelf naar het andere appartement te gaan, dan ben je er nml. al. Wisselen is geen probleem, het is net of je een overnachting boekt onderweg zeg maar. Je kunt dan gewoon vrijdag rond of iets voor de middag vertrekken, ben je er in de avond

Ik vertrek vrijdagochtend tegen 03:00 om ergens in de loop van de namiddag, hopelijk zonder veel problemen, de Brennerpas over te gaan en een overnachting doen in Vipiteno. Om de zaterdagochtend vanuit Vipiteno door te rijden naar Colfosco. Volgens de plaatselijke voorspellingen zou er wat sneeuw kunnen vallen op de Brennerpas maar elders zou het regen zijn, in beperkte hoeveelheden.

Ik gebruik even dit topic voor een soortgelijk vraagje.

Wij hebben gisteren doorgekregen dat de beheerder een andere appartement beschikbaar heeft voor een nachtje [komende vrijdag]. Wij mogen deze dan vrijdagavond al in en nu de vraag/het dilemma. Een van ons denkt dat je nog steeds beter om 23:00-24:00 kan gaan rijden ivm de komende drukte en de sneeuwverwachting voor vrijdag. De andere, wil eigenlijk nu om 15:00 in de auto stappen met de kids en direct doorrijden [bestemming Montafon]. Geschatte aankomst zal dan 24:00-01:00 zijn en gelijk het bedje in. Zaterdagochtend dan wel weer even appartement wisselen.

Het blijft een lot uit de loterij qua drukte maar wat zou men hier kiezen met deze aanbieding van de beheerder?

Mart2 op 22 feb 2017 11:13

Ik denk dat je erg (veel te) optimistisch bent met je reistijd. Ik weet niet waar je vandaan komt in Nederland, maar Google Maps zegt ca 9 uur rijden vanaf Amsterdam met normale verkeersdrukte. Dan nog 1,5 tot 2 uur voor pauzes en je moet ook zeker extra tijd incalculeren vanwege de verwachte drukte en misschien wel sneeuw. Dan kom je op 12-13 uur in totaal en ben je dus rond 3 a 4:00 pas op je bestemming.

Ik ben ook van plan in één keer te rijden, maar vertrek om 11:00 en reken op aankomst rond middernacht. Mocht het nu echt vastlopen door sneeuw heb ik nog een reservering van een Ibis budget staan in Augsburg. Deze mogen we tot 18u afzeggen.

Ik heb nog niet eerder sneeuw onderweg meegemaakt, maar maak me er wel een beetje zorgen over. Het rijden zelf niet, maar wel de reistijd.

*bericht bewerkt door Taan op 22 feb 2017 12:43

Augsburg hebben wij ook vele malen bezocht als overnachting maar daar komen we dus niet voorbij dit jaar. Wij rijden vanuit Amersfoort en we hebben het 2 keer in 8 tot 8:30 uur gereden. Let wel: zonder kinderen en buiten het seizoen, vandaar de 2-3 uur extra.

allen, we gaan off topic, dit betreft het reizen naar Ellman, niet naar andere (mooie) skioorden :-)

Plaats een reactie