Hulp gevraagd bij sneeuwketting

Goedemiddag mede wintersporters…
Vandaag even de sneeuwketting getest op mijn autobanden. Voor de eerste keer zelf met de auto, normaliter met een bus. Dus nog nooit sneeuwkettingen aangelegd.

Kan iemand mij bevestigen of dit enigzins klopt? Hartstikke bedankt voor de hulp

null

When life gives you lemons, it's probably too hot too ski there

Probeer met de gele schakels een regelmatige ring te vormen (denk ongeveer halverwege de wang van de band hier) en dan deze ring met de rode ketting aanspannen
Met de rode in feite de binnenste ring vormen, niet gaan zigzaggen zoals nu.

Edwin van Riel

Nee dit is niet goed. heb je wel de juiste maat kettingen voor je bandenmaat? de kettingen horen op spanning te staan

echte mannen lopen naar boven,

Nee dit is niet goed. heb je wel de juiste maat kettingen voor je bandenmaat? de kettingen horen op spanning te staan

MartijnUiterwijk op 20 feb 2017 17:06

Haha @martijnuiterwijk, da’s alleen bij die ouwe Duitse bakken van ons toch :)

Edwin van Riel

@evr66,

Klopt, met die fijne bandenmaat. Destijds in Oostenrijk een setje Thule gekocht. Letterlijk een rib + een nier voor moeten verkopen. Maar met er omleggen, 2 min per band. met zelfspanner. Ideaal en t geld echt waard

echte mannen lopen naar boven,

Gelukkig heb jij je nieren nauwelijks nodig @martijnuiterwijk, beter voor 2 ribben gekozen :) :) :)

Edwin van Riel

Sneeuwkettingmaat en wielmaat lijken niet bij elkaar te horen, zo niet gaan rijden iig.

stop !! na enkele tientallen meter en span ze terug aan , de sneeuw die ertussen zit is er dan uit en kunnen de kettingen iets te los komen te zitten !!

null

*bericht bewerkt door HN65 op 20 feb 2017 17:22

sorry, tikkie groot, maar dit is het idee voor goed zittende kettingen

Hmmm, bedankt voor alle reacties! Maat op koffer komt overeen met maat op band. Een no go dus??

Ga zo nog een keer kijken of ik hem kan opspannen…

When life gives you lemons, it's probably too hot too ski there

Begin met de sluitingen losmaken en wat meer centreren. Zo te zien bovenkant wat van je af en onderkant wat naar je toe halen. Rode opspannen als laatste zoals in afbeelding hierboven of nog wat meer in de rondte afhankelijk van de lengte die je over hebt. Geheel moet in ieder geval strak zitten en er symmetrisch uit zien.

Edwin van Riel

Goedemiddag mede wintersporters…
Vandaag even de sneeuwketting getest op mijn autobanden. Voor de eerste keer zelf met de auto, normaliter met een bus. Dus nog nooit sneeuwkettingen aangelegd. Check dit linkje wordt t stap voor stap uitgelegd https://youtu.be/AsF2oQnuZDQ

Kan iemand mij bevestigen of dit enigzins klopt? Hartstikke bedankt voor de hulp

null

Powderaddict op 20 feb 2017 17:00

*bericht bewerkt door franky82 op 20 feb 2017 17:44

Beste mensen,

Ik ben tot de conclusie dat ze te groot zijn.

Gelukkig is het aanleggen niet zo lastig.
Zie dat thule goede had (te lezen aan de reactie hierboven), ga ik daar eens voor kijken.

Bedankt voor alle hulp! Deze mag op slot

When life gives you lemons, it's probably too hot too ski there

Ja ik had destijds zoiets van 180 piek voor kettingen. Slik. Achteraf geen moment spijt van. Ipv die van 3 tientjes wat een gekloot is.

echte mannen lopen naar boven,

Ik vind die met die ringen altijd wel handig.

Edwin van Riel

Bedankt allen, heb deze besteld:
https://www.sneeuwkettingenwinkel.nl/merken/thule/thule-cg-9…

komen morgen binnen.

When life gives you lemons, it's probably too hot too ski there

Goed bezig !!

echte mannen lopen naar boven,

@Powderaddict,

wel naar 30 meter rijden even checken of alles goed zit, ook met een zelfspanner

echte mannen lopen naar boven,

Ga ik zeker even controleren!

ben erg benieuwd!

When life gives you lemons, it's probably too hot too ski there

Ik heb een paar vakanties terug eens geopperd om thuis te oefenen met de sneeuwkettingen.
Toen zei mijn vrouw, welnee dat is niet nodig. Die leg ik er zo op. Dus daar vertrouw ik dan maar op.
Kan ik fijn in de warme auto blijven zitten.

Plaats een reactie