Wintersport

Goedemorgen,

Voor velen moet de wintersport 2017 nog beginnen.
Ik ben al met een schuin oog naar 2018 aan het kijken.
Ik ben dan ook nieuwsgierig naar jullie werkwijze.

Mijn vraag is dan ook als volgt.
Wij gaan met 5 personen(volwassenen) op wintersport.
Wij zoeken dus een onderkomen voor 5 personen (3 slaapkamers). Onderkomen mag een All inclusive hotel zijn maar ook een huisje.
de Periode is 3 tot 10 maart 2018 (buiten de vakantie).

Zoeken jullie bij de aanbieders? Bizztravel/ sunweb/ tui of juist via booking.
Hebben jullie een andere aanpak, ben erg benieuwd.

Ik stel deze vraag omdat als je via aanbieders gaat kijken maar paar hotels/appartementen vind. Terwijl de meeste dorpen helemaal vol staan met onderkomens.

Via aanbieders komt het aanbod pas vanaf augustus/september beschikbaar. Wil je dus nu al zoeken moet je via lokale VVV’s en acco’s aanvragen doen. Vaak zie je ook dat mensen elk jaar weer terugkomen op een bepaalde plek: dan is het makkelijk boeken voor het volgende jaar als je er al bent.

Iedereen heeft weer andere manieren van boeken. Wij gaan pas over een maand boeken voor deze winter… We vertrekken 24 maart en gaan waarschijnlijk pas de 22e ofzo boeken. Lekker veel lastminute korting en we kunnen gewoon qua sneeuw de beste regio uitzoeken. Maar we houden er wel gewoon rekening mee dat de top-accomodaties waarschijnlijk vol zitten, als je heel vroeg boekt zijn die wel vrij… Zeker last-minute is een grote aanbieder vaak zeer voordelig, heel vroeg boeken gaat weer het beste particulier.

Born to Ride

Miste even dat jullie buiten de vakantie boeken -> dan lekker afwachten :)

Boek al vele jaren zowel zomer- als wintervakantie via marktplaats. Aanbiedingen met de vleet, met land- en regioaanbiedingen.

Hen48

http://www.airbnb.nl
http://www.homeaway.nl

Staan hele leuke dingen op… ;)

Is het gebied waar je heen gaat leidend of je onderkomen? Het zoeken wordt een stuk makkelijker als je eerst kiest naar welk gebied jullie willen. Zoek ik graag even mee :-)

*bericht bewerkt door HN65 op 20 feb 2017 11:40

Boek ieder jaar via sunweb, ga altijd naar hetzelfde complex in dezelfde wintersportoord.

Keus is voor mijniet moeilijk.

Hier wat overwegingen die ik eens heb opgeschreven: https://www.wintersport.nl/forum/topic/199776

Wij gaan volgende week voor de tweede keer op wintersport naar hetzelfde gebiedje als vorig jaar. We hebben vorig jaar bij de VVV een gids opgehaald met alle beschikbare accommodaties. Daaruit zoeken we wat we graag willen en dan boeken we rechtstreeks bij de eigenaar. Dit jaar dreigden we in augustus een afmelding te krijgen van het door ons gereserveerde appartement, maar via mail en met enige druk van de plaatselijke VVV is dit allemaal goed gekomen. Anders hadden we opnieuw op zoek gemoeten.

*bericht bewerkt door Florijn op 20 feb 2017 12:40

Is het gebied waar je heen gaat leidend of je onderkomen? Het zoeken wordt een stuk makkelijker als je eerst kiest naar welk gebied jullie willen. Zoek ik graag even mee :-)

HN65 op 20 feb 2017 11:28

Plek is niet leidend, ± 1000 km utrecht.
Min 100 km pistes. Liefst aaneengesloten.
Zijn in verleden naar Fugen, kirchberg en kleinwalsertal geweest.

Mag dit topic een wat beschrijvender titel? ;)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Daarnaast nog even on-topic:

  • Mayrhofen is leuk (Zillertal) en voldoet aan je wensen

Er zijn ook vrij veel aanbieders die appartementen/huizen van particulieren aanbieden. Zelf lijkt me dat erg leuk, maar ik heb het nog niet aangedurft omdat deze huisjes som toch verder van de piste af zitten.

Dat er maar weinig huisjes beschikbaar lijken per website, heeft te maken dat het natuurlijk nog vroeg in het jaar is om voor 2018 te boeken en dat verschillende aanbieders (bv. Sunweb) maar van een aantal huizenaanbieders ‘inkopen’. Sterker nog: soms kopen ze een deel in, verkopen dit en kopen dan van dezelfde huizenaanbieder nóg meer van dezelfde huisjes in. Dit natuurlijk om het risico voor zichzelf af te dekken en een bijkomend voordeel is dat ze dan continu op de website een opzwepend ‘laatste kans!’ kunnen zetten…)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

onderwerp kan ik niet meer aanpassen.

ik ga voor de volgende gebieden om de selectie te beperken

Ski Arlberg
Serfaus - Fiss - Ladis
Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn
Kitzbuhel Alpen
Zillertal

Hoeven niet perse bij de lift, alleen bushalte is al genoeg die ons kan brengen.
Gebied is niet leidend onderkomen ook niet als er maar 3 slaapkamers in zitten.

Voor Fieberbrunn heb ik goede ervaring met Gasthaus Obermaier.
Wel met de auto of skibus naar de piste toe.
Wij boeken meestal rechtstreeks bij het hotel, in dit geval krijg je dan andere kamers dan bij de touroperators en je kunt nu al boeken.
We zaten daar op basis van half pension.

http://www.obermair-fieberbrunn.at/de/

maar is wel prijzig voor 5 personen denk ik
is de bushalte ver weg?

*bericht bewerkt door MattR1983 op 01 mrt 2017 14:36

Wij boeken altijd via Booking.com en zoeken vooral naar kamers obv half pension. Maar die komen bijna allemaal pas diep in Q3 of begin Q4 2017 op de site. Omdat je toch buiten de vakanties gaat zou ik dat geduld op proberen te brengen. Wel eens naar Italië/Dolomieten gekeken? Voldoet zeker aan je eisen (nu ja, ongeveer qua afstand), hele goede hotels obv halfpension en prachtige omgeving. Denk aan Val Gardena, Alta Badia etc.

maar is wel prijzig voor 5 personen denk ik
is de bushalte ver weg?

MattR1983 op 1 mrt 2017 14:30

Bushalte voor de deur bij Obermaier als ik me niet vergis.

Klopt, is voor de deur. Even mail sturen, krijg je keurig een prijsopgave.

*bericht bewerkt door Easyrider op 01 mrt 2017 16:43

Plaats een reactie